Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade10
Mobilspel
Pågående20 265

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sturedotter12014-04-16 22:27
Antal inlägg: 12

Fusk?
Finns det fusk inom Betapet eller är det bara dåliga förlorare som "skojar" om sånt?
Jag blir iaf förvillad, en jag vann en match med skrev i chatten till mig och använde ordet förlorare två ggr. Jag gillar det INTE. Frågade vad han menade men fick inget svar.
Nån som har nåt tips?

gröne Yoda2014-04-16 22:36
Antal inlägg: 116

Ja, det går att fuska. Om du läser spelreglerna så ser du vad som räknas som fusk. Det finns förmodligen ganska få fuskare (även om det finns några). Däremot finns det gott om dåliga förlorare som skriver elaka saker till sina motspelare. Bara ignorera dem. Eller njut lite extra när du besegrar dem.

gröne Yoda2014-04-16 22:39
Antal inlägg: 116

Äsch, fel av mig. Vad som räknas som fusk står inte alls under spelregler. Det står under "Vanliga frågor". Där hittar man texten:

Betapet är en spelsajt som erbjuder möjligheten att spela för nöjes skull och under trevliga och avkopplande former. Man kan inte vinna något annat än själva spelet och alla är lika välkomna oavsett hur hög eller låg rating man har. Det här är i första hand en rolig lek!

Trots det här förekommer det ibland problem med fusk och misstankar om fusk på Betapet. Vi anser att det är självklart att det här är ett ställe där människor möts och spelar efter sin egen bästa förmåga. Då detta tyvärr inte har förståtts av alla spelare vill vi förtydliga följande:

- Det är INTE tillåtet att använda hjälpmedel i form av ordsökningsprogram eller ordlistor under pågående spel!

- Det är INTE tillåtet att spela uppgjorda matcher med kompisar eller egna ”skräpkonton” i syfte att få upp ratingen på ett annat spelkonto.

De här reglerna gäller utan undantag och spelare som bryter mot dem kommer att få sina konton avstängda.

OBS! Det är heller INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets spelvärdar. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: kontakta en spelvärd eller skicka ett mejl till abuse@betapet.com.

Mindymoo2014-04-17 02:36
Antal inlägg: 1743

Det förvånar mig storligen att folk inte kan spela betapet för att det är kul. Man vinner eller förlorar, på grund av skicklighet och/eller slump – men hur kul kan det vara att fuska sig till en seger? Då visar man inte respekt för vare sig spelet eller sina motspelare. Man tar inte spelet på allvar, men tar kanske sig själv på alltför stort allvar?

Sturedotter12014-04-17 05:23

Tack för svar! Precis så har jag tänkt angående Betapet, och vem vill fuska? Det är ju brickor och tänk i samarbete. Man kan ha tur och rulla och sen få hopplösa brickor.
Han har fortfarande inte svarat på min fråga så jag får svälja min irritation över anklagelsen och hoppas att jag inte möter honom igen.
Det är ju fantastiskt detta att få spela mot främlingar och kämpa med bokstäver men honom vill jag slippa.
Tack snälla för era svar! Känns bättre nu, glad påsk :)

Sturedotter12014-04-17 05:26

Åh, jag såg nu att jag skrivit förlorare istället för fuskare i min text i första inlägget. Det ska självklart stå att han kallade mig fuskare två ggr. Men nu struntar jag i den dåliga förloraren som för övrigt har 9 avbrutna spel :)

Gloria562014-04-17 14:21
Antal inlägg: 437

Jag har också råkat ut för honom. Räkna med att här finns allsköns knäppgökar.
Här har jag hetat både hora, fitta och annat.
Glad påsk!

ttiittii - Ej medlem längre2014-04-18 08:45
Antal inlägg: 37631

det borde finnas ett eget rum för dom som vill fuska där alla hjälpmedel är tillåtna så kan fuskarna fuska med varandra

Ruckzuck2014-04-18 10:49
Antal inlägg: 34614

Vad skulle man tjäna på att vare sig anklaga någon för fusk eller skicka vidare fusk-"anmälan" till en spelvärd? Det är ju i praktiken omöjligt att bevisa... Det enda man kan göra är att välja att inte spela mot dem man själv misstänker för fusk.

Älgkalle - Ej medlem längre2014-04-19 17:35
Antal inlägg: 59

Välja spelare på mobilen, hur?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?