Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 442

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BSKV - Ej medlem längre2014-05-12 19:29
Antal inlägg: 512

Premier League 2013/2014
Manchester City vann sin fjärde ligatitel igår. Vad säger ni, vann rätt lag? Förtjänade de titeln? Som Liverpool-supporter biter jag just nu djupt i det sura äpplet men tycker ändå att den som står som segrare efter 38 omgångar också är den som förtjänar det. Och skulle The Reds nu ändå falla på målsnöret så var det mycket hellre att föredra än att det blivit Arsenal, Chelsea eller, värst av allt, Manchester United. Liverpool kommer igen nästa år!

YNWA!

CashLegend2014-05-12 22:35
Antal inlägg: 4

Att City vann ligan före Liverpool och jag därmed inte behövde bevittna domedagen när Gerrard och Suarez lyfte pokalen och att Moyes fick sparken var de två största positiva sakerna som hände för oss Unitedfans denna säsong. Tack att denna horribla säsong är över. City förtjänar titeln, de höll kylan och vann sina matcher på slutet medans Liverpool och Gerrard halkade ihop fullständigt. Gerrard's manöver mot Chelsea är numera odödlig. Er bästa chans på 24 år att vinna ligan och ni kastade bort den på ett spektakulärt sätt. Nästa säsong måste ni balansera ligaspelet med CL. United kommer tillbaka med en kompetent manager. City, Chelsea och Arsenal kommer också vara starkare.

Vännäs 2013 - Ej medlem längre2014-05-13 01:04
Antal inlägg: 867

Bskv vilket år blev du Liverpool-supporter? Minns du vad dom blev första året du höll på dom? Är mest nyfiken, jag håller på QPR och har gjort det sedan barnsben.

Vännäs 2013 - Ej medlem längre2014-05-13 01:06

Rätt lag vann inte men dom förtjänar det. Tycker att Arsenal kunde fått vinna och det såg ljust ut ett tag.

BSKV - Ej medlem längre2014-05-13 06:59

CashLegend:

Bitterheten lyser igenom dig på bästa glasmästare-vis men det får du bara hantera. Istället för att fantisera om att Liverpool inte kommer tillbaka så borde du oroa dig över ditt eget lags framtid. Nu tror iofs t.o.m jag att Man Utd kommer tillbaka någon gång men du får nog inse att dynastiernas tid är över och de tuffa tiderna för Man U är kanske inte över ändå. Vad Liverpool kontra kombinerat PL/CL-spel så kan du sluta "oroa" dig - klubben har fått en trygghet i ledarskapet på väldigt många år med Brendan Rodgers, så här bra har det inte känts på många år.

Vännäs 2013:

"Rätt lag vann inte men dom förtjänar det"? Hm, det där får du allt utveckla. ;-) Vad mitt supporterskap till världens näst finaste fotbollsklubb beträffar (det allra finaste lirar i Division 3 Södra Norrland) så började allt 1985. I kraft av att The Beatles kommer från Liverpool så bestämde jag att det skulle bli ett lag därifrån som jag skulle hålla på. Everton vann ligan så därför valde jag att gå mot strömmen av framgångsrikaste stadslaget genom att börja hålla på Liverpool MEN - tänk om jag hade studerat Beatlarnas sympatier lite bättre? Då hade jag kanske varit blå idag...

Naturligtvis hoppas jag att QPR klättrar upp igen även om Derby skulle bli en intressant nykomling. Finalen spelas på lördag, va?

Teitanblood - Ej medlem längre2014-05-13 11:28
Antal inlägg: 591

Man C kan dra åt helvete. Liverpool förtjänade titeln.

CashLegend2014-05-13 14:59

Finns ingen bitterhet här. Jag är nöjd med att den högljudda grannen vann istället för den riktiga fienden Liverpool, dock så är det inte roligt att se City vinna men de varje dag i veckan före Liverpool. Jag tror att Liverpool är tillbaka nu för att utmana om titlar och CL-platser. Tror bara att detta var er bästa chans på 24 år, och att det inte blir lättare framöver att vinna titeln med tanke på att andra klubbar förstärker, Chelsea är redan på väg att köpa Diego Costa. Denna säsong fick ni lång vila mellan matcher utan Europaspel. Jag visste att de tuffa tiderna skulle komma när Fergie slutade men inte så tufft som det blev denna säsong. Moyes visade sig vara ett katastrofalt val som ersättare. Jag förväntade mig topp 4 och se framsteg. Fick inget av dessa. Van Gaals jobb nu att rädda skeppet som Moyes kapsejsade.

BSKV - Ej medlem längre2014-05-13 20:38

CashLegend:

Är LVG klar för Man Utd?

CashLegend2014-05-13 20:53

Nej, men det mesta tyder på det. Drömmen vore Klopp. Med Van Gaal så blir det nog att leta efter en ny manager om 3-4 säsonger igen men då kanske Giggs är redo att bli permanent manager.

När Sir Alex Ferguson red mot solnedgången så joinade United fotbollscirkusen där snack om att sparka och byta managers är vardagsmat, tyvärr.

Var tror du United hade slutat i ligan denna säsong om Fergie fortfarande var manager BSKV? Jag är säker på att United hade utmanat om titeln. Han tog ju faktiskt samma trupp, minus 70 m pund investerat till ligatiteln med 11p ner till 2.an under hans sista säsong. Så denna fiaskosäsong kan bara härledas till en man, David Moyes i min mening.

Teitanblood - Ej medlem längre2014-05-13 22:59
Antal inlägg: 591

www.youtube.com/watc...mg JiT1yxPw

BSKV - Ej medlem längre2014-05-14 11:31

CashLegend:

Om så är fallet angående Fergie så är det i så fall en helt åt skogen fel inställning hos spelarna som främst var boven än Moyes själv. "Näe, vi vill minsann inte lira på något annat sätt eller under någon annan än gamle Alex". Låt oss hoppas att så inte var fallet utan att det helt enkelt handlade om en trupp som blev omkörda av andra klubbars förbättringar i sina diton.

Vännäs 2013 - Ej medlem längre2014-05-25 13:56

Världens viktigaste match avgjordes igår.....Derby-QPR med värdiga vinnare. Vann med tio man :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?