Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 343

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2014-05-13 07:43
Antal inlägg: 350

Konsumentsex
Dansk TV skall sända ett konsumentprogram om sexköp. Jag känner att det är heläckligt. Men det kanske finns fler sätt att se det på? Do tell!

www.sydsvenskan.se/k...i- trasket/

siwu2014-05-13 11:36
Antal inlägg: 1242

Visst är det Danmark som har det som service på boenden för funktionshindrade, sexuella tjänster. .inte de som jobbar där alltså. Kan förstå det till viss del.

Men tycker så fruktansvärt synd om de som hamnat och fastnat i prostitution mot sin vilja. Så jag är lite delad.

Minta2014-05-13 11:53
Antal inlägg: 20042

Utanförskapet, arbetslösheten, klyftorna ökar i hela Europa. Man borde reagera på det, förbjuda sexköp i hela Europa, och reagera på att tjjer och killar hamnar i prostitution och inte se det som ett normalt försörjningssätt vilket som helst.

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2014-05-13 15:23
Antal inlägg: 350

Sexuella tjänster till funktionshindrade män, funktionshindrade kvinnor är som vanligt att betrakta som asexuella offer. Jag tycker inte funktionshindrade ska ha något frikort (är själv funktionshindrad). Sexualitet är en mänsklig rättighet, sex är det inte. Tycker jag.

Och till Teintablood, inte så konstruktivt att kalla mig moralkärring. Jag öppnar för andra synsätt. Men det var lättare att dissa min person?

Contur2014-05-13 15:58
Antal inlägg: 69

Jag tycker att det är jättebra, Gnillot, att du säger ifrån när du blir tilltalad på det här sättet. "Moralkäring" eller andra könsnedsättande uttryck är något många osäkra män använder sig av i relationer med kvinnor.

Men det här forumet är förhoppningsvis inte Flashback och jag blir på ren svenska förbannad när jag ser sånt här. Själv tänker jag skriva till dem som ansvarar för sajten och fråga rent ut:

Ska vi hålla ett seriöst debattklimat här? Eller har det tillåtits att spåra ur?

Stå på dig!

Bitte - Administratör2014-05-13 16:08
Antal inlägg: 24199

Bra länk Gnillot för det är ett ämne som är värt att diskutera , och jag är nöjd med att vi i dag har ett förbud mot sexköp skulle bara vilja att det utvecklas så det även blir förbjudet att sälja sex .

Sedan vad det gäller kommentarer som inte hör hemma i tråden ,barnsligt som vanligt men vissa ska bara vara så.

Ett tips be om att få tråden flyttat till seriöst i stället

Bitte

magnusito2014-05-13 16:14
Antal inlägg: 4982

Bra diskussionsämne.
Beklämmande att det inte verkar finnas några som helst gränser när det gäller vad vi ska betrakta som köp och sälj. Detta synsätt äter sig in i oss.
Läs Nina Björk "Lyckliga i alla sina dagar". Den säger allt!

Contur2014-05-13 16:18
Antal inlägg: 69

Det är en klok tanke, magnusito. Jag tror som du att själva synsättet att vi ska köpa respektive sälja allt, att allt ska anses höra hemma på en marknad, är det som måste motarbetas. För ser vi det så, då går det mesta an. Och det vet vi ju egentligen att det inte gör.

Vi manipulerar oss själva.

apbur2014-05-13 16:19
Antal inlägg: 9699

Håller helt med Gnillot angående funktionshindrade. Jättemärklig logik att funktionshindrade skulle ha rätt till sexuella tjänster. Viktigt att skilja på sexualitet och sexuella handlingar.

Programmet ser ut att enbart okritiskt handla om mäns köp av sexuella tjänster eftersom "blowjob" syftar till män och enbart män. Korkat. Vad programmet faktiskt kommer innehålla vet jag inte men grundat på det jag sa innan är det bara sorgligt.

spelteori - Ej medlem längre2014-05-13 16:29
Antal inlägg: 714

Alltså i fallet med funktionshindrade i Danmark är det ju inte fråga om någon slags inhousebordell på boendet utan snarare hjälp med att som funktionshindrad få tillgång till samma sexuella tjänster som alla andra vuxna individer i landet (inom ramen för den lagliga prostitutionen). Det kan alltså handla om att bli ombedd att kontakta en prostituerad å den funktionshindrades vägnar. Ser inte riktigt vad som är fel i det, om vi bortser från prostitutionens vara eller icke vara?

spelteori - Ej medlem längre2014-05-13 16:34

Sen verkar ju DR2 väldigt sugna på att profilera sig som allmän sunkkanal. Först det härliga "Blachman" och nu detta Plus för torskar.

apbur2014-05-13 16:34

Spelteori, jag syftar på när man argumenterar för att funktionshindrade ska vara ett undantagsfall, som att de i Sverige där sexköp är förbjudet skulle få köpa sex för att sex ska ses som en mänsklig rättighet.

spelteori - Ej medlem längre2014-05-13 16:39

Ja det är ju verkligen en helt annan grej, blir ju extra pikant med "rätt till sex" iom att sex i sig inte är detsamma för alla. Intressant utredningsarbete om vad som ska anses standard och vad som är "on the side" om man säger.

Bitte - Administratör2014-05-13 16:41
Antal inlägg: 24199

Fast jag ser inte sex som någon rättighet

Bitte

spelteori - Ej medlem längre2014-05-13 16:45

Menar du att det är någon i tråden som gör det, Bitte?

apbur2014-05-13 17:07

Men det är ju intressant också att åsikter kring sexköp inte är svart eller vitt utan att det verkar bero mycket på vem det är som köper sex och vilka behov som tillfredsställs och vilka intentioner vi tänker att den personen har. Så fort vi kan se sexköparen som en person som inte innehar en maktposition, som att vara kvinna eller funktionshindrad, så förändras mångas tankesätt. Det går ju inte att bortse ifrån att det är mäns sexköp som är det absolut mest problematiska.

Nora1 - Ej medlem längre2014-05-13 17:37
Antal inlägg: 2885

Om det vore en rättighet borde då sjukhuspersonalen stå till tjänst? Eller ska kanske sjukkassan betala för en prostituerad?

spelteori - Ej medlem längre2014-05-13 17:45

Sjukhuspersonalen borde inte stå till tjänst nej, det är det inte någon som påstår. Vad gäller bidrag/subventionering tror jag faktiskt att man har föreslagit något sånt i Danmark. Där är ju sexköp lagligt så länge den prostituerade driver egen firma, så det skulle väl kunna ses som ett slags rut-avdrag? För att främja kvinnligt företagande... lol.

Minta2014-05-13 17:51
Antal inlägg: 20042

Ja, det är en jättebra idé, nu när så många är arbetslösa, det ger också unga entreprenörer möjlighet att starta eget företag i prostitutionbranschen och erbjuda många jobb som annars inte får det.

Nora1 - Ej medlem längre2014-05-13 18:20
Antal inlägg: 2885

javisst, och de kvinnor som inte vill ta de lediga jobb som erbjuds på marknaden blir avstängda ifrån a-kassan.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?