Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pycke | 2014-05-28 20:58 | |
![]() | Vad har män i sina handväskor? mina väskupplevelser den här inte så färdiga veckan har varit besvärligt omständlig. 1. Kissnödig hittar inte nycklarna och får tömma handväskan i trapphuset. 2. Irriterade tågpendlare får vänta i kassakö. Jag hittar inte plånboken. 3. Telefonen ringer. Men var är den? 4. Dragkedjan har fastnat i sprängfylld väska. 5. Inte så smidigt gömda intima tillbehör ramlar ut på disken när jag betalar. 6. Jag hittar hörlurarna. Drar i dem och de tappar plupparna. Nånstans! Att kvinnor har många saker i väskan är ingen nyhet. Jag frågade en kvinna på tåget. Hon skrattade och sa precis som jag att hon städar väskan på semestern och på jullovet. Men varför går man omkring med överflödiga saker i väskan? Varför ligger gamla smälta karameller och klibbar längst ner? Burklock?!?? Varför lägga ner tomma förpackningar och lypsyler istället för att kasta dem direkt? En halv näve smulor av olika slag. Presentsnören och en ballong?!! Ett par otvättade strumpor. Vantar?!! Sen hittar jag något som liknar en förmultnad frukt. Alltså, YAYK! VAD HAR MÄN I SINA HANDVÄSKOR? Nåväl, en liten tanke slår mig att man kanske kan få hjälp från det motsatta könet. Hur organiserar NI? Era väskor ser inte ut att växa på bredden. Har ni något i dem överhuvudtaget förutom dator? HILFE BITTE! Förbryllad väskägare behöver tips och råd | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-28 21:03 | |
![]() | Jag måste vara man, har inte dom problemen alls o har aldrig haft. Cigg, tändare. Busskort, visa o leg o plånbok (liten), lypsyl, nycklar o möjligtvis en bok. Lite prylar, liten väska, som jag iofs byter lite då o då. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-05-28 21:07 | |
![]() | Vi män har löst problemet - vi har inga handväskor. :-D | |
| Linders - Ej medlem längre | 2014-05-28 21:10 | |
![]() | Har en liten såndär korthållare, i plåt. Där i har jag visakort och körkort. Nycklar har jag i fickan ihop med skrynkliga sedlar, de få gångerna jag har kontanter. | |
| Sangria | 2014-05-28 21:16 | |
![]() | Då är väl jag man dårå. Använder aldrig väska, har grejerna i fickan, mobil,plånbok onycklar. Vad mer behöver man" | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-28 21:16 | |
![]() | Jag har halva livet i handväskan, men inget skräp. Dator i fodral. Ipad, telefoner, filofax, block, laddare & hörlurar i ett annat fodral. Sminkväska. Pennfodral. Plånbok & bankdosor i ett ännu ett fodral. Nycklarna sitter fast med en karbinhake i en ögla på insidan. Det enda jag aldrig hittar är lypsylet. | |
| Sangria | 2014-05-28 21:22 | |
![]() | Jisses.du kommer få rygg o nackproblem om du ska släpa omkring på så mycket grejer Amper. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-28 21:22 | |
![]() | Filofax? Hallå farfar ringde osv osv..! | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-28 21:26 | |
![]() | Jag är retro, jag gillar riktigt papper emellanåt. | |
| pycke | 2014-05-28 21:33 | |
![]() | Tack! Amper, du skrev det så bra att man har "halva livet" med sig i väskan. Och lite så är det nog. Alla de där prylarna behöver man ju, särskilt om man pendlar. Det verkar dock som min radar till papperskorgen inte fungerar lika bra som din. | |
| pycke | 2014-05-28 21:37 | |
![]() | Men alltså, hur klarar man sig med att ha grejorna i fickorna? Då måste man ju plocka ur dem och byta fickor när man byter byxor. Jag skulle nog glömma mer än hälften. Fast jag behöver säga att jag är fascinerad över dem som kan ha det så... och ganska-väldigt avundsjuk :-) | |
| pycke | 2014-05-28 21:44 | |
![]() | Jag ser många män med väskor när jag pendlar. Majoriteten verkar släpa på en dator. Flera av dem arbetar på tåget. Jag skulle inte påstå att det är omanligt att ha väska, tvärtom. Väldigt praktiskt i modern tid och ett bra skydd för våra tekniska apparater :-) | |
| SkySpy_ | 2014-05-28 21:52 | |
![]() | Jag skaffade en sån här. www.smartwallet.se/M...ki nn-.html Mkt smidig. Kort, sedlar. Mer behöver jag inte. | |
| gnagel - Ej medlem längre | 2014-05-28 22:11 | |
![]() | Jag har en axelväska. Nycklar, plånbok, telefon, kanske en pocketbok, random teckningar, mössor och strumpor som jag proppar ner på dagis och glömmer lägga ur. När jag var ung hade jag ett minimalt kreditkortsetui och lösa pengar i alla fickor. Samt ständiga problem med att förvara telefon och nycklar. | |
| Maradona1986 | 2014-05-28 22:29 | |
![]() | Använder ingen väska men ett fantastiskt klädesplagg. Kavajen har fickor absolut överallt. | |
| andor60 | 2014-05-28 22:29 | |
![]() | SkySpy: Tack för tipset. Den verkar ju grymt smidig och praktisk. Kan du ha den i en jeansficka utan att det känns klumpigt? | |
| SkySpy_ | 2014-05-28 22:34 | |
![]() | Får lätt plats i fickan. Aningen större än ett kreditkort. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-05-28 22:36 | |
![]() | om jag har väska med mig så har jag bara det jag inte behöver sådär direkt nedpackat i den. Plånbok, nycklar, mobil, små hörlurar och cigg ska alltid vara i jeans och jackfickorna. I väskan hamnar datorn, större hörlurar, laddare, dricka... ofta en extra t-shirt eller en tjockare tröja om jag är osäker på vädret. (ryggsäck) | |
| Sangria | 2014-05-28 23:04 | |
![]() | Man behöver väl inget mer än mobil,kötkort/ID,bankkort och nycklar.? Varför måste man ha en massa annat med sig? Om det nu inte är tex dator eller annat som man måste ha med till jobbet tex. Men om man bara ska o handla eller träffa nån polare på sran eller så, då förstår jag inte varför man måste ha med sig en halv resväska...... | |
| SkySpy_ | 2014-05-28 23:09 | |
![]() | I för sig hade det kanske sett konstigt ut med en man och en handväska. | |