Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 35 |
Mobilspel
Pågående | 20 034 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kokonut | 2014-06-07 09:51 | |
![]() | Byggfusk!!! Hejsan. Pratas juh mycket om detta. Har ni varit med/sett något? Fuskat själva på nåt vis? Byggbranschen är fruktsnsvärt sårbar. Alla tror sig va snickare ex. Bara att ta på sig blåkläder å köpa sig en hammare. Nu e man snickare. Hade vart kul att höra vad ni tycker å känner om detta. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-06-07 10:01 | |
![]() | snickare som vi anlitat har varit jätte noga och gjort fantastiskt fint jag har bara gott att säga om dom,Dom imponerade på en av sönerna när han var 9 år så han skulle också bli snickare vilket han är i dag.någon murare klantade sig,och någon som skulle göra badrum klantade sig en del men helheten är bra,Fuska själv gör jag hela tiden har satt igen en dörr med alla plankstumpar jag hittade river någon snickare det får Hen spader.jag har spikat ihop en gungställning ingen EU standard men den funkar. | |
Bitte - Administratör | 2014-06-07 10:07 | |
![]() | Man "fuskar" väl jämnt hemma både som snickare och målare dvs man gör saker själv, där emot har vi haft en mattläggare som inte gjorde ett bra jobb var inte så noggrann som han borde vilket renderar ett golv som lutar lite fel Bitte | |
Mojäng | 2014-06-07 10:20 | |
![]() | Hittills har vi klarat oss från byggfusk. Vi har hållit på att renovera en gammal 20-talsvilla, så vi har haft många hantverkare på besök. Men vi har också varit extremt noga med att ta referenser och sedan kolla upp dem. Vi har undersökt förekommande företag extremt noga och vi har också krävt att en oberoende besiktningsman ska godkänna jobbet innan betalning sker. Det finns mycket att tänka på när man anlitar hantverkare och problemet är väl att människor struntar i just det. Vi har sett det här "Fuskbyggarna" på tv några gånger och förutom att man förstås tycker synd om de drabbade så känner både jag och mina äkta hälft att människor också varit extremt naiva. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-06-07 10:20 | |
![]() | Du har rätt Bitte man fuskar jämt hemma.en elektriker som drog el på min toalett satt en kopplingsdosa i höjd med toan med ett klppt hål i dosan så trådarna syntes,ringde en ny elektriker men det är länge sedan,har 2 söner som är elektriker så det kommer aldrig mer bli ett problem | |
jellyflower | 2014-06-07 10:22 | |
![]() | Min mamma anlitade en hantverkarfirma som skulle foga om hennes skorsten som höll på att rasa. Han skickade upp en pöjk som satt på hennes tak och smetade på lite bruk under en eftermiddag. Sedan kom hantverksfirmaägaren själv kvällen efter (en fredag) och ringde på och krävde kontant betalning, 6000 kr. Han utgick helt uppenbart ifrån att om man är över 60 år och ensamboende kvinna är det liktydigt med att man är dum i huvudet och räddhågsen. Han fick inte ett jävla rött öre. Och han kom aldrig med några efterkrav. | |
Gunilla _ | 2014-06-07 12:49 | |
![]() | Har ägnat de senaste dagarna åt renovering i sonens nyinköpta lägenhet - fy fan vilket uselt jobb de tidigare "snickarna, målarna och elektrikerna" gjort... Men nu är det snyggt! | |
sunspring | 2014-06-07 13:38 | |
![]() | kokonut, är du journalist? | |
Kokonut | 2014-06-07 16:41 | |
![]() | Sunspring: nope. Jag e faktiskt snickare. Å anledningen av denna nystartade tråd e att jag vart hos kunder där sndra s.k snickare varit å det ser rent sagt skit ut. Tycker man borde skämmas när man lämnar ett dåligt jobb. Visst alla har ej samma finish men ändå. | |
SkySpy_ | 2014-06-26 17:18 | |
![]() | Skulle rekommendera att bara gå på referenser. Kräv referenser och ring upp de som lämnas. Kan inte referenser uppvisas så byt hantverkare. | |
Sote | 2014-06-26 17:27 | |
![]() | Har anlitat hantverkare två gånger. Den ena gången för att renovera ett av våra badrum och då använde vi en etablerad firma där jag dessutom kände ägarna väl. Min ene son startade sin VVS karriär hos dom . Proffsigt och snyggt jobb. Andra gången var när sonen köpte lägenhet byggd -64 och omtapetserad, ommålad gång på gång och i väldigt dåligt skick vad gällde ytskiktet. Visst kunde man gjort det själv men det hade tagit sjukt lång tid bara att få ner alla lager av gammal tapet som satt. Grannen har målarfirma så självklart anlitade vi honom . Han fixade vardagsrum, sovrum och hall på tre veckor och sonen kunde bo där under tiden. Snyggt och proffsigt utfört och värt varenda krona. | |
Minta | 2014-06-26 17:34 | |
![]() | Jag anlitar ibland ett företag som är suveräna på målning och tapetsering, men de åtar sig också allt annat och det är de inte lika bra på. Den bästa hantverkare jag haft fick jag på rekommendation från en trävarubutik. | |