Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-06-24 22:53 | |
![]() | Varför skall man ha en partner? Alternativt varför inte. Uttråkad och desillusionerad donna i grön morgonrock vill ha argument för och emot tvåsamheten. Tack på förhand. | |
hfranke | 2014-06-24 22:59 | |
![]() | För: nån att skratta och gråta med när man pratar, ser på tv etc. Billigare hyra vid samboskap. Emot: nån annan är närvarande när man vill vara ifred, nån äter upp sista godisen/smörgåsen osv. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:02 | |
![]() | Plus minus noll där. :) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:04 | |
![]() | Efter ett ganska katastrofalt längre förhållande var jag desillusionerad och övertygad om att jag klarar mig utan en partner. Det gjorde jag också. I flera år utan att dejta. Det fungerade utmärkt. Nästan så att jag blev övertygad om att just det var rätt för mig. För några år sedan träffade jag den som numera är min sambo. Jag ville absolut inte ha med honom att göra på det planet, men till slut insåg jag att han var pusselbiten som gjorde att mitt liv kändes bättre. Inte fullkomligt och inte helt, men bättre. Kombinationen av närhet, uppmärksamhet, en känsla av uppskattning, kärlek och intresse samt att han på fullaste allvar vill finnas i mitt liv i kombination med att jag själv känner likadant för honom gör att de där dagarna då jag vill ta en slägga och dunka av skallen på honom är helt och hållet värt det. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:06 | |
![]() | Ha ha! Det låter ju underbart. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:07 | |
![]() | Tja, tre år in i förhållandet så känns det fortfarande ganska underbart. Trots de där dagarna med intensivt nätsökande efter den billigaste släggan. ;) | |
hfranke | 2014-06-24 23:08 | |
![]() | Unnsam mot solen <3 | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:09 | |
![]() | Tack. <3 | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:09 | |
![]() | Ja, det är inte alla förunnat att ha det så. Jag är glad för din skull! | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:10 | |
![]() | Tack. :) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:11 | |
![]() | Jag anser alltså att det är ett + att ha en partner, om någon nu missat det. | |
-FaMo- - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:12 | |
![]() | Den här tanten har kommit fram till att det inte finns något i tvåsamheten som väger upp mot att vara solo. Det blir billigare månadsutgifter, det är närmare till kramar... men så mycket annat som man måste ta itu med när man har partner som man slipper. Kommer man bort från ensamhetskänslan så ser jag bara fördelar med att endast behöva ta hand om sig själv o sitt. Det finns andra konstellationer av folk man kan ha runt sig istället. Olika vänner för olika behov. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:12 | |
![]() | För: Den där magiska kontakten när man släpper någon närmare än sin allra bästa vän. Den som uppstår när man låter någon lära känna en bättre än sig själv. Och likadant tvärtom, att komma så nära en person att men liksom bara vet vad hon tycker och tänker. Känslan av "vi två mot resten av världen - inga problem. Bring it." Kärlek helt enkelt. Emot: Det är inte alltid lätt att förvekliga alla ens planer och drömmar när man har ett förhållande att ta hänsyn till. | |
chelz | 2014-06-24 23:13 | |
![]() | Att addera en utomfamiljär person att älska och bli älskad av är på alla sätt och vis bra för välmåendet och ett argument så gott som något för att det är positivt att ha en partner. Att däremot leva ensam är stundom en frihet i sig men lever man i en sund relation med sin partner är inte dennes närvaro inte ett störningsmoment utan en självklarhet. Summerar vi så är det alltid bättre att vara tu. | |
-FaMo- - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:15 | |
![]() | Gr3en, vad gör jag för fel... när jag lärt känna en partner in på skinnet så tröttnar jag istället. Människan blir olidligt tråkig helt plötsligt :) | |
spelteori - Ej medlem längre | 2014-06-24 23:16 | |
![]() | Det är för enkelt att vara ensam. | |
annakarineli | 2014-06-24 23:19 | |
![]() | Intressant då jag själv funderar en del över saken. Jag undrar om inte just tvåsamhet är ett socialt konstruerat koncept som egentligen strider mot våra instinkter och behov. Jag tror inte att livslång tvåsamhet är något som egentligen passar så bra i den tid vi lever nu. Vi klarar oss i mångt och mycket bra själva och i de fall man ändå är i behov att ha andra omkring sig -vilket man ju är -vem har sagt att det skulle vara positivt att då leva med en partner? Att bo kollektivt borde väl i så fall vara mer positivt än att leva med en och samma människa hela livet. Sen förstår jag tryggheten i att man känner någon utan och innan och menar heller inte att månggifte är något alternativ -men ett förhållande som varar livet ut... Jag tror tyvärr det är och blir något allt mer sällsynt. Jag tror inte det passar in i dagens och framtidens samhälle helt enkelt. Jag tror våra behov av en partner till mångt och mycket är/blir lite annorlunda. | |
Real-one - Ej medlem längre | 2014-06-25 00:01 | |
![]() | Är singel. Men? Delad glädje är ju alltid dubbel glädje. Med vänner..men också i ett förhållande med äkta sann kärlek, som då väger tyngst, då man oftast står varandra väldigt nära i vardagen och allt man oftast delar tillsammans i olika sammanhang.Såsom upplevelser,men också tillståndet man befinner sig i,glädje,sorg, skratt m.m. som motparten också får ta del av..Och som i ett:OBS!-->Ska vara Ett Gott förhållande mellan två parter,också oftast är den person som står en närmast som förstår viktiga saker hos den andra parten,såsom känslor,glädje,skratt m.m. hos motparten. -De som har egna barn som de älskar...Vet också att barnen betyder mest, & går före allt annat i ens liv. Men oavsett barnlös eller inte.. Så är ett gott sannt ..äkta förhållande mellan två parter den bästa medicinen som ger styrka och glädje för själ & hjärta för båda parter tillsammans. Men också för var & en i förhållandet. Det är starkt & stort & betyder mkt. för de flesta människor. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2014-06-25 00:05 | |
![]() | FaMo jag tror inte du gör något fel alls. Du gör ju som du vill göra. Tillräckligt många ignorerar sitt hjärtas röst, det är väl bra att du följer ditt. Och vem vet, kanske du träffar någon som du inte tröttnar på, som får dig att tänka om om hur du vill leva ditt liv. Om inte så gör du ju fortfarande rätt i att leva som du vill :) | |
Rhotheta | 2014-06-25 11:12 | |
![]() | Om man skall tolerera en partners dåliga sidor måste man kunna se och erkänna de drag hos den andre som man själv beundrar och gärna avundas en smula. Om man inte beundrar sin partner, tror jag att man mår bättre på egen hand. Om man dessutom då och då i någon form lyckas med den icke självklara konsten att kommunicera denna beundran till varandra ger man den samtidigt lite näring. (Och frustreras man över valet mellan en- eller tvåsamhet, tillhör man åtminstone den skara som upplever att de har ett val. Det är ändå värt en skvätt champagne, kvalfyllt eller ej. Just i dag.) | |