Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 885 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Axnx - Ej medlem längre | 2014-08-10 08:58 | |
![]() | Handla först?el. tänka först? Undrar hur ni övervägande fungerar som person? Handlar ni först & tänker sedan? Eller..? Tänker ni först & handlar sedan? Varför jag känner intresse över den frågan? Är för att jag tycker mig ofta se att det finns många människor.. i det vardagliga livet som lättare verkar vara funtad så att de handlar först & tänker sedan? Och det kan ju då många ggr. lättare få negativa följder mer än possitiva följder i mångt & mycket? Hörde just på TV i ett pågående program om hur t.ex. mkt. Drunkningsolyckorna ökat? Och de speciellt nu när det vart en rekordvarm sommar och många tycker det känns nice att ta sig ett dopp/simtur! Och drunkningsolyckorna berodde dels mkt. på dåligt/ eller sämre omdömme då de intagit alkohol,vilket då rörde sig om 50% av fallen från personer om hur mkt. de kan förstå/tänka sig att egentligen orkar simma? -Men den andra hälften av drunkningsolyckorna--> 50% utan alkohol i kroppen, gör också sådana felbedömmningar? Och det handlar ju om vuxna människor? :-/ Och just t.ex.detta har man ju hört om då och då att personer bara ger sig rätt ut från land och simmar iväg!? :-/ Och bl.a. detta har jag alltid undrat över & haft svårt för att förstå hur dessa människor tänker/ eller inte tänker!? :-/ Inte konstigt att olyckor inträffar om inte förståndet/ el. som iaf. jag kan tycka & tänka? Eller Helt normalt bondförnuft iaf. finns med? :-/ -Men..? De finns i Såå..många andra avseenden där personer bara kör på utan att lämna en enda tanke åt förnuftet innan man beslutar sig för hur gå tillväga/ eller göra? - Själv är jag en person som oftast--> 99% Tänker först & handlar sedan. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-10 09:07 | |
![]() | Jag "är" varken det ena eller det andra. Det beror på situation. Simmar inte rakt ut i mörkret. Men man kan missa mycket kul också om man inte är litet impulsiv emellanåt. Köpte ett hus jag såg på nätet dan efter att jag sett annonsen. Osett. I en annan del av landet. En av de bättre grejerna jag gjort :) Annars hade jag väl fått sälja det.. | |
Lee Rocker - Ej medlem längre | 2014-08-10 09:12 | |
![]() | Köpte ett hus osett. Är du släkt med ttiittii? | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-10 09:14 | |
![]() | Haha, nej inte vad jag vet. Men jag har kvar huset. | |
Lee Rocker - Ej medlem längre | 2014-08-10 09:16 | |
![]() | Självklart har du det;) | |
Axnx - Ej medlem längre | 2014-08-10 09:33 | |
![]() | RamleTamble: Ok.. | |
Axnx - Ej medlem längre | 2014-08-10 09:41 | |
![]() | Jag kan också vara inpulsiv..men aldrig utan nån sorts tanke bakom min inpulsivitet. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-10 09:46 | |
![]() | Kan ta ett exempel till. Jag och en kompis ville åka utomlands. Tidpunktoch ekonomi var noga genomtänkt. Resmålet däremot hade vi inga bestämda idéer om. Så vi tog en gammal kartbok från grundskolan (namnen på en del länder stämmer inte längre, kan jag säga) , blundade ochslog upp på måfå och pekade varsin gång. Till de två platserna vi pekat på åkte vi. Vi var borta sex veckor. En lyckad resa. Lysande mix av planering och impulsivitet. | |
Axnx - Ej medlem längre | 2014-08-10 09:52 | |
![]() | RambleTamble: ja ok :) ja.. den typen av inpulsivitet tycker jag låter skoj & rätt okej :) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-08-10 13:21 | |
![]() | Det är lite olika med det.Var vid Hellas sjön för några dagar sedan folk bara simmade rakt ut kollade på dom genom objektivet i kameran och det skulle inte klara sig och ingen skulle hinna dit ifall drt skulle bli drunknings tiillbud.dom var så långt ut att man knapt såg dom med blotta ögat.jag skulle aldrig simma rakt ut från land.Men jag tänker inte alltid först i andra situatiomer utan går mer på känsla.Vill jag ha något på en auktion brukar jag sätta ett maxpris i huvudet och bestämma mig för att inte gå över den gränsen och det skiter sig varje gång och summan blir högre men jag fick det jag ville ha | |