Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 920

Forumkategorier

Användare Inlägg  
llloyden2014-08-17 02:12
Antal inlägg: 758

Likes och Icke likes?
Vad tycker ni om detta?
Själv anser jag att det i stort sett är nåt slags omyndighetsförklaring av människor. Man ska bara trycka på tumme upp eller ned utan att ge någon förklaring varför man tycker det ena eller andra.
Det allvarliga är ju att media drar slutsatser av detta och spinner vidare på antal TUMMAR UPP eller TUMMAR NER.
De sprider ut att detta är nåt slags sanning etc.
Nej, fram för att var och en som tycker nåt också får identifiera sig själv, dvs. får stå för de åsikter de har. Om de vill vara anonyma så få de vara det i valet av parti - Vilket parti man tillhör är skyddat från offentligheten. Men andra åsikter är inte lagskyddade och dessa borde var och en rakryggat stå för och inte vara en fegis som gömmer sig bakom en tumme upp eller ned.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-08-17 02:17
Antal inlägg: 2728

Beror litet på. På Youtube känns det litet overkill att motivera varje like.
I övrigt kan jag hålla med dig.

Trofasthet - Ej medlem längre2014-08-17 02:26
Antal inlägg: 86

Jag tycker att det är bra, eftersom man i allmänhet snabbt kan få en uppfattning om huruvida filmen som man planerar att se är värd att slösa tid på eller inte. Man är inte ute efter att läsa en lång uppsats om filmen utan vill endast få en fingervisning om huruvida den verkar ha gått hem hos publiken eller ej. Det lär vara större sannolikhet att man ångrar sin tid om man ser en film som fått 3.3 på imdb än en som fått 9.9, men man kan förstås alltid bli överraskad av guldkorn som Sharknado.

Linders - Ej medlem längre2014-08-17 02:27
Antal inlägg: 1943

Nej, det är klart att man ska kunna vara anonym. Det finns ju så mycket näthat där folk blir hotade och trakasserade för deras åsikt.

llloyden2014-08-17 02:38

Trofast!
Åhå, har du ingen egen åsikt om vad du vill se - intressant

Trofasthet - Ej medlem längre2014-08-17 02:47

llloyden!
Åhå, hur ska jag veta om en film är sevärd innan jag sett den? Jag har inte tid att se alla filmer som görs. Jag har viktigare saker att ägna min tid åt. Alltså ser jag inte filmer som med stor sannolikhet är bortkastad tid för mig. Livet är för kort för att se varje film och bedöma om den fått ett rättvist betyg eller ej.

llloyden2014-08-17 02:49

Yes, Linders, det är just detta som har blivit ett problem därför att alla som trakasserar folk är anonyma och kan skriva vilken skit som helt om vem som helst utan att behöva stå för det.
Jag har full förståelse för att de som är näthatade eller trakkade ska ha skydd. De jag vill komma åt är de fegisar som inte vågar stå för sina åsikter, sitt sjuka hat etc.
Frågan är hur man fixar detta?

Trofasthet - Ej medlem längre2014-08-17 02:54

Om du vill komma åt dem bör du beakta att de kanske föredrar att vara anonyma för att inte drabbas av din vrede om de råkar träffa dig. Man fixar lättast problem med ilska och hat genom att reflektera över tillvarons fragilitet och hur meningslöst det är att vara upprörd över andra människors beteenden eftersom man inte har makt eller förmåga att bestämma hur andra ska tänka och tycka.

llloyden2014-08-17 03:10

Trofast,j har jag har bett dig att lämna nåt slags utlåtande om någon som helst film någonsin.
Jag är bara glad om någon bojkottar detta med tummarna upp eller ner.
Jag vill ha lite mer fakta innan man får får trycka hur som helst.
Så enkelt ska det inte vara tycker jag. Inget ansvar, ingen tanke, ingenting - bara ett kanpptryck
som man sen kan försvara sig i en domstol ... jag visste inte vad jag gjorde... Du kanske förstår vad jag menar.

Trofasthet - Ej medlem längre2014-08-17 03:19

Förlåt Siv. Jag drar tillbaka mina inlägg.

llloyden2014-08-17 03:36

Trofast: Vem är Siv?

kajix2014-08-17 07:16
Antal inlägg: 7767

+1

Rhotheta2014-08-17 08:11
Antal inlägg: 4992

Jag har drivit en stenhård bojkott av tummar upp och ned sedan juni 1987.
Jag förmodar att du har noterat och glatt dig åt detta.
Upp till kamp!

Nora1 - Ej medlem längre2014-08-17 08:40
Antal inlägg: 2885

I diskussionstrådar är både tummen och + lika larviga. Har man inget att bidra med som för diskussionen vidare i någon riktning kan man lika gärna "vara tyst".

Blasse2014-08-17 08:41
Antal inlägg: 7093

Jag trycker aldrig på tummarna

jellyflower2014-08-17 09:31
Antal inlägg: 1108

Illoyden, är det verkligen rimligt att ställa folk till svars i domstol för att de tryckt "tummen upp" för en film på IMBD? I Nordkorea är det säkert vardagsmat, men här hemma känns det en aning overkill. Vad är åtalspunkten? Rekommendation av usel spelfilm?

Jag tycker om att vara anonym på nätet. Dessa dagar kan man ju knappt ens skriva att man tror på evolutionen utan att få jihadister efter sig.

Nora1 - Ej medlem längre2014-08-17 09:39
Antal inlägg: 2885

Att vara anonym eller inte är en annan fråga. Lloyden är själv anonym vad jag kan se.

Trofasthet - Ej medlem längre2014-08-17 14:41

llloyden: Ditt namn skall hädanefter vara Siv, ty du har dansat med Trofasthet och blivit vis på ett bakvänt sätt.

ttiittii - Ej medlem längre2014-08-17 15:42
Antal inlägg: 37631

jag är förvånad över att fb fortfarande finns kvar,la ner det för 5 år sedan.gjorde en comback i våras i 12 dagar stog jag ut,men det regnar in folk på mailen om folk som vill bli vänner.men mitt fb är nedlagt förgott

Lill-IT2014-08-17 15:50
Antal inlägg: 31566

Såg en t-shirt jag ville ha igår.
www.fashionbyhe.com/...k- die.html
Den hade jag kunnat trycka gilla på.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?