Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade37
Mobilspel
Pågående20 385

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-23 13:52
Antal inlägg: 235

Reklamutbudet?
Jag har den senaste tiden reagerat jävligt mkt. på det reklamutbud som sänds i tv, men speciellt radio!?
Och det uppmärksammade jag redan för 2år sedan, men det har eskalterat mer & mer med HUR reklamutbudet & dess budskap väljs att framföras!? :-/

Vet att det bl.a brukar göras reklam för olika bilmärken, som då genom denna reklam ska göra människor lockade av att köpa t.ex. just den eller den bilen!?

Och när jag då hör denna reklam? och som heller inte är den enda av den typen och val av stuk på reklambudskap för att då egentligen ska ha till uppgift att locka köpare som dess då egentliga innebörd? Istället då läggs fram på ett för de första Komiskt sätt? men det komiska i det hela går ju inte hem med att då locka köpare som då t.ex. bilproducentföretaget vill de ska göra? För denna reklam läggs upp Komiskt..Men..? På ett fjantigt och mer än egentligen hånande sätt i sitt budskap!? :-/ jag känner då bara att den som valt att lägga ut sitt reklamutbud på det sättet? Verkar själv inte reagera på sitt sätt att lägga fram reklamsnacket på? utan mer som att: Era töntiga bilfantaster;D Ska ni verkligen köpa denna bil;D Jag skulle då aldrig bli lockad av att köpa just den bilen utifrån vad reklamsnubben säger? jag uppfattar alltså reklamen som bara ett stort skämt och hån till producenten? Och då undrar jag? Hur kan producenten gå med på den typen av reklam för sina tillverkade bilar? :-/

Att använda komik i reklam är väl inte alltid fel! Men de beror ju alldeles på vilket sätt man lägger fram reklamen i ord/musik etc. också? De måste ju på nåt sätt vara en seriös reklam som går hand i hand med vad man vill sälja? Och de gör verkligen nte denna reklam! :-/

De är ju inga barnleksaker som säljs i de fallet presis? :-/

Och de finns ju såklart massor av olika reklam för produkter där reklamen inte alls passar in, eller framställs så att man direkt ens får lust att köpa produkten.Eller också fattar man inte budskapet helt enkelt? Eller också är reklamen så jävulskt dålig och störande att man inte ens kan fokussera på vad de egentligen gör reklam för!? :-/
Vad tycker ni?

IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-23 14:17

Jag anser att man som reklamman/kvinna inte ska åta sig jobbet för viss typ av reklam om man inte egentligen känner sig riktigt bekväm i ett visst reklamutbudsfack som reklamman/kvinna? För jag ser och känner direkt att det skiner igenom bara av att hör en röst på radio/tv..eller också även om personerna ifråga visar sig som person i reklamen! Och det är bara så jävulskt störande och inget annat!

Men företagen kanske inte har så många att välja på iband som är villig att göra viss reklam? Så då finns det väl alltid nån till övers som mer än gärna tar jobbet för stålarna såklart! Även om de vet med sig att de kanske egentligen inte passar in eller känner sig bekväm i ett viss typ av reklamfack!

Och jag känner då bara att DÅ kan de lika gärna låta bli! För nån riktig reklam lyckas inte den typen av personer göra som går hem seriöst som de egentligen är till för!För även om en reklam läggs upp i komisk form? Så ska de ändå kunna gå hem hos de då tänkta köparna som då är vittsen med reklamen för företagen som då betalar för detta? Eller?

Men sålänge det finns företag som själv inte verkar förstå sig på vad reklamen säger och dess stuk på det hela? Så kommer det ju fortsättningsvis finnas massor av företag som inte alls får valuta för pengarna? Men ok..? De är ju företagens efget huvudbry om de inte ser eller fattar nåt? Men jag blir då bara så jävla less på detta..Och tillsisst vill jag poängtera att gudskelov är jag INTE en person som går på någonsomhelst reklam..jag köper det jag själv anser känns bra oavsett om det skulle gå under reklamerad vara eller inte..Och jag vill säga attjag går efter det sisstnämnda--> Alltså--> Sällan efter reklamerade varor.

Men tråkigt för alla dessa andra som tydligen inte har förmågan att använda den hjärna de förhoppningsvis fick att tänka med? :-/

Men dåliga reklamartister går därifrån med ett brett smile såklart =D

blåhund - Ej medlem längre2014-10-23 17:13
Antal inlägg: 469

Vill bara påpeka att reklamera inte betyder att göra reklam för...tvärtom, man kan reklamera en vara som är felaktig,trasig etc och få ny vara/pengarna tillbaka.För övrigt är all reklam skit.

IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-23 18:10

Blåhund: Ja.. de har du rätt i..helt rätt :)

Går under reklamvara: Skulle de såklart stå :)

IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-23 18:12

Ja.. visst finns det riktigt bra och framförallt skojig & komisk reklam som kan va skoj att höra eller kika på ibland :) men övervägande så är nog runt 70% av all reklam ren smörja!

IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-23 18:14

Alltså menar skojig & rolig reklam,men som samtidigt går hand i hand med dess syfte för produkten.

IVIVIVI - Ej medlem längre2014-10-23 18:27

Men samtidigt är det inte ofta det går att uppleva föör komisk reklam som nåt verkligen seriöst? för då någon produkt,och samtidigt kunna få en känsla av om de menar allvar? eller mer som en latjogrej för att försöka snitza till reklamen? Möjligen när de handlar om barnleksaker!

Iövrigt kan man visst uppleva annan reklam som komiskt och skoj..Men samtidigt fastnar man inte för produkten de vill göra reklam för! Utan man kanske bara tycker själva stuket på den skämtsamma reklamen är skoj och inget annat.
Så att lägga in komik som inte passar sig för vissa produkter/ eller t.om tjänster? vilket förekommer :-/ Då är man verkligen ute å cyklar i vad som säljer! Då har de nog inte känslan för vad som är rätt el. fel kan jag tänka? :-/

höstlövs2014-10-25 15:44
Antal inlägg: 12

Det kan väl gå an med reklam i radio o tv, den kan man ju iaf välja bort men telefonreklam/försäljning borde förbjudas... En del är ju som iglar och kan utan större problem lura skjortan av äldre människor. FY FAN säger jag, FÖBJUD DENNA HANTERING!!!!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?