Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade57
Mobilspel
Pågående20 010

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sote2014-12-17 20:34
Antal inlägg: 3557

Poliskontroll
Sitter o kollar på 112 på liv och död där dom bla. gör trafikkontroll. Slogs av tanken att jag faktiskt har haft körkort i 32 år och bara blivit stoppad en enda gång för kontroll. Och den glömmer jag aldrig! Min äldste som var nåt halvår hade åkt på en av sina otaliga öroninflammationer och hade svinont . Jag fick en läkartid som låg typ en kvart fram i tiden men då det var den enda dom hade tog jag den, stoppade pyjamasklädd unge i vinteroverall, kastade mig i bilen och iväg. Nu kör jag ju aldrig för fort oavsett omständigheter trots att jag kände mig verkligen stressad och höll på att få ett spel när jag blev invinkad på en poliskontroll till råga på allt. Med en fullständigt hysteriskt skrikande unge i barnstolen bredvid vevade jag ner rutan och röt åt polisen att snabba sig på för jag har en läkartid till ungen NU!!!! Polisen blev alldeles blek och bad bara få se körkortet och sen fick jag åka. Jag misstänker starkt att han själv hade småbarn med tillhörande lejoninna hemma hos sig........
Har ni några historier kopplade till just trafikkontroller?

Salka12014-12-17 21:06
Antal inlägg: 670

Nej, tyvärr. Har haft körkort i 40 år och har ALDRIG blivit stoppad. Det var en onödig kostnad

Fesebengt22014-12-17 21:30
Antal inlägg: 1570

Jag hade en gammal BMW en gång i tiden som var svårstartat om man inte stått stilla på tomgång en stund innan man stängde av den. Blev in vinkad i en större kontroll och polismannen bad mig stänga av bilen. Efter körkortskontroll och nykterhets test skulle jag starta och köra iväg. Börjar mala och mala på tändningen men naturligtvis vill den inte starta, Efter en stunds malande startar bilen men bakskjuter med en skarp knall varpå fem poliser snabbt vänder sin uppmärksamhet mot mig. Alla med högerhanden på pistolhölstret. Jag vinkar lite ursäktande och skakar på huvudet samtidigt som jag kör iväg.

Maradona19862014-12-17 21:43
Antal inlägg: 1801

Har bivit stoppad en enda gång. Då för alkoholkontroll. Saken var den att jag just kom från en jobbmiddag med en hel del alkohol. Eftersom jag skulle köra så hade jag druckit alkoholfri öl, men under en lång middag blev det typ fyra öl. Under några sekunder kände jag mig väldigt orolig (givetvis helt omotiverat) men det visade sig naturligtvis att alkoholfri öl verkligen är alkoholfri, så inga konstigheter. Men jag förvånades själv av att jag verkligen blev orolig.

dinodog2014-12-17 21:43
Antal inlägg: 4973

Nix haft körkort sedan 1/10-84.
Och aldrig åkt in i någon kontroll. Åkt förbi men inte blivit invinkad.

markoolio5 - Ej medlem längre2014-12-17 22:06
Antal inlägg: 1825

Sexton år med körkort, invinkad en gång utan några som helst konsekvenser (blåstest), men hjärtat har alltid en tendens att slå fortare ... till och med när man kör i laglig fart förbi en motorvägskontroll.

En gång i Spanien tyckte jag att det såg ut som om de försökte att vinka in mig (nån typ av tecken gjorde de, för det var bara jag på vägen), så jag saktade in och började köra intill dem ... sedan blev de mer eller mindre hetsiga, såg sura ut och visade med argt kroppsspråk att de ville att jag skulle köra vidare.

Blasse2014-12-18 20:57
Antal inlägg: 7090

Blivit invinkad flera ggr men jag kör ju landet runt varje vardag aldrig åkt på något, MEN i Canada sist så körde jag i 110 på en 80 väg och efter ett backkrön stod en polisbil som slog på blåljusen och jag körde in till vägkanten, tog fram körkort och drog ned rutan polisen kom fram hälsade och tog mitt kort var tyst en stund frågade var jag kom ifrån,
Jag sa att jag var från Sverige och skulle flyga hem nästa dag från Timmins, han muttrade något och så sa han att om jag kommer från Sverige och är på väg hem så tänkte inte han slösa tid med att skriva ut böter och om jag varit kanadensare så hade han tagit bilen eftersom jag kört över 30 km/h för fort så jag fick bara en varning och han önskade mig en trevlig resa hem, och han sa åt mig att köra försiktigt. Trevlig polis tyckte jag

Misson2014-12-18 21:48
Antal inlägg: 46

ja man får säga polis till grisen ? men inte gris till polisen hahah ? gammal jag vet god jul på er alla

AndoKongo2014-12-18 23:07
Antal inlägg: 1735

Gå och lägg dig Misson. Visa respekt för våra tjänstemän :) gojul :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?