Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 962

Forumkategorier

Användare Inlägg  
onlaaajn2015-02-21 18:46
Antal inlägg: 349

SOS
www.aftonbladet.se/n...03 46496.ab

Jag tycker detta är skandal!!!
Varje samtal måste ju tas på allvar. Usch mår illa av detta agerandet :(

Vad tycker ni?!

mz_lzrd2015-02-21 19:06
Antal inlägg: 2498

Det är ju ohyggligt när man hör det och vet att det faktiskt var sant som pojken sade. Men SOS får MASSOR av skojsamtal varje dag, så deras personal är tvungna att försöka sålla. I det här fallet var telefonisten ju inte ens i närheten av vad den där sjuksköterskan på SOS gjorde, han som vägrade tro en ung man som hade svåra andningsbesvär, den unge mannen dog.

För att inte tala om polisen som hånade den äldre mannen som ringde polisen för att hans mor höll på att bli ihjälslagen på nedervåningen i huset. Hon dog också.

onlaaajn2015-02-21 19:10

Jo jag förstår att dom får många bussamtal men det är ingen ursäkt för att behandla någon på detta viset :(

kajix2015-02-21 19:16
Antal inlägg: 7767

Det stora problemet är att telefonisten inte uppfattar att han säger Tallhöjden. När det väl begrips skickas ambulans direkt och polis kopplas in vilken försöker undersöka så mycket som möjligt om mannen.

onlaaajn2015-02-21 19:22

Men ifrågasätta hur han kan ringa om han nu blivit skjuten, och att tjata om hans telefonnr. Och "kan du inte ditt eget nr". Bla....

Inte okej!

mz_lzrd2015-02-21 19:47

Jag håller med dig, onlaajn, det var ett kass bemötande.

ttiittii - Ej medlem längre2015-02-21 19:55
Antal inlägg: 37631

Det går utför med Sverige! Att folk busringer ofta till SOS är det verkligen sant ?

Rhotheta2015-02-21 20:07
Antal inlägg: 4992

Om människan verkligen svävade i livsfara, vilket jag inte kunnat läsa någonstans och vilket hans förmåga att uppvisa ilska mot slutet klart motsäger, var det larmoperatörens tålmodiga (och vänliga) utfrågande av honom som till slut gav en rimlig chans för ambulansen att hitta honom. Det var ju rätt bra att man väntade 1 minut in i samtalet med att skicka den, eftersom han påståd sig vara i Hallhöjden, men operatören lyckades få fram Tallhöjden. Är man skjuten är det ju en fördel om ambulansen inte börjar älga iväg 180 grader fel. Nästa gång jag behöver ambulans tar tar jag tusen gånger hellre henne än någon hönshjärna som daltar livet ur mig men skickar ambulansen åt skogen. Har lyssnat två gånger på hela episoden. Så vill jag bli bemött.

blåhund - Ej medlem längre2015-02-21 20:13
Antal inlägg: 469

Är ju bättre skicka en ambulans för mycket än för litet. Vad vidrigt att verkligen behöva hjälp och bli misstrodd!

mz_lzrd2015-02-22 13:46

Man har kanske inte en ambulans "för mycket" att skicka till alla som busringer? Om alla busringare får en ambulans så blir ju några som behöver en ambulans på riktigt utan.

Jag tycker dock inte att operatören är så värst tålmodig när hon ifrågasätter pojkens förmåga att ringa efter ambulans om han är skjuten i huvudet. Om han inte hade kunnat ringa pga sin skada så hade han inte ringt.

Mormodern492015-02-22 14:33
Antal inlägg: 8354

Vidrigt bemöttande är vad det är. Hoppas vid Gud slippa vara med om detta fruktansvärda bemötande .

vassatassar2015-02-22 16:10
Antal inlägg: 204

Jag har varit tvungen att ringa 112 för andras skull några gånger och jag upplever att det är tuffare nu. Innan ville de verkligen hjälpa en. De bjöd liksom in till hjälp. Nu måste man först ta sig igenom en sluss och sedan måste man få den man ringer till att lyssna. Det är två personer som sitter och bedömer om det är allvarligt. Har alltid blivit trodd men man har frågasatt allvaret, bl a fick inte en gravid kvinna som störtblödde en ambulans, hon fick ta bussen till akuten. "Det är nog inte så farligt" sa de.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?