Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 675 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
OndaDockan | 2015-03-16 09:57 | |
![]() | Galet bra danslåtar/remixer Jag är i färd med att göra en dansmix till vår årliga Halloweenfest. I år ska vi ha en bal och då ska det ju dansas. Fast allt annat än wienervals då. Nu är det ett tag sedan jag var ute och klubbade så jag har lite dålig koll på vad som finns att tillgå i musikväg. Jag letar låtar och remixer dag och natt - november är närmre än man kan tro och att mixa musik tar enormt mycket tid. Har ni några kreativa förslag? Berätta! | |
wildman | 2015-03-16 11:38 | |
![]() | Jag lyssnar mycket på dansmusik via webben. Lyssnar mycket via www.di.fm Där borde du kunna få inspiration :) | |
OndaDockan | 2015-03-16 13:29 | |
![]() | Tack så mycket för tipset! Ska kolla det. | |
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2015-03-16 23:24 | |
![]() | ftw.usatoday.com/201...s- ski-team :) | |
OndaDockan | 2015-03-17 08:47 | |
![]() | Haha, klockrent. Den har jag hittat en riktigt cool remix av så den finns redan med. Tack. | |
Stellina | 2015-03-17 14:50 | |
![]() | youtu.be/cvvd-9azD1M youtu.be/tRmS7XvFUEU youtu.be/FaVJmdb5uSg youtu.be/oC-GflRB0y4 | |
Stellina | 2015-03-17 14:51 | |
![]() | Hoppas ngn faller i smak, lycka till:-)! | |
Tjattefackap | 2015-03-17 18:11 | |
![]() | De här tre får alltid fart på mina ben. www.youtube.com/watc...iX lhwI5xHQ www.youtube.com/watc...N_ 8-Ulgcoc www.youtube.com/watc...co a2L7Cot0 | |
OndaDockan | 2015-03-18 08:17 | |
![]() | Stellina, tack för tipsen. Den sista där av D. Guetta kanske jag kan rippa nåt från. Videon var ju passande = ) | |
OndaDockan | 2015-03-18 08:43 | |
![]() | Tjattefackap; Härligt! Die Antwoord hade jag helt missat. Det var längesen något fick mig att höja på ögonbrynen, så tack! | |
TotteBakar | 2015-03-19 19:33 | |
![]() | Nej nej nej David Guetta kom igen...Det beror dock helt på vad det är för folk som kommer på din fest om jag ska orka skriva remixer. Jag lyssnar o letar överdrivet mkt musik. Har hittat flera saker i förväg som sen blir stora. Bland annat clean bandit, hercules affair, Hood internet, cinnamon chiasers. Det är för det förutom betapet är det enda jag gör på internet. Soundcloud o youtube är de bästa ställena att hitta remixer. Youtube är roligt för det är överkreativa unga människor som gör om musik. Kolla tex på konstiga saker som " general mumble" får du se :) | |
Malva01 | 2015-03-19 22:38 | |
![]() | Du är tidit ute får jag lov att säga :-) | |
OndaDockan | 2015-03-20 08:36 | |
![]() | TotteBakar: Håller med dig, David Guetta är definitivt inte min melodi - men jag tänkte våldföra mig hårt på låten och hämningslöst mixa ihop den med Die Antwoords I Fink U Freaky; (eller möjligen Fatty Boom Boom) tror det kan bli asball. Det viktigaste på ett dansgolv är att man ständigt blir överraskad, det dyker upp helt otippade saker hopmixat med helt vansinniga saker. Jag ska lyssna igenom alla dina förslag, jag är alltid på jakt efter ny härlig musik. Med ny menar jag ny för mig, inte när musiken skapades. Tack för ditt engagemang! www.youtube.com/watc...IX UgtNC4Kc | |
OndaDockan | 2015-03-20 08:40 | |
![]() | Malva01: Sånt här tar tid! Och i år är jag direkt överambitiös eftersom jag ska anordna en bal. Wish me luck! | |
TotteBakar | 2015-04-09 21:17 | |
![]() | Jag har glömt läsa här! Vad dryg jag lät...ska kolla din youtube. Cool bild också och namnet haha 😉 | |
TotteBakar | 2015-04-09 21:18 | |
![]() | Just det man kan inte posta smileys och sånt | |
TotteBakar | 2015-04-10 00:26 | |
![]() | Soundcloud copy/paste Nytt + låtar man känner igen/remixar 80-90tal...en del super cheeze haha. Hoppas länkar funkar härinne. Terrible Records Le1f - Boom soundcloud.com/terri...co rds/boom dubbel dutch Brandy - Hardly Breathing (Dubbel Dutch Riddim Tool) soundcloud.com/dubbe...in g-dubbel Floating points Nuits Sonores soundcloud.com/float...ts -sonores Letherette D&T (Clark Remix) soundcloud.com/lethe...la rk-remix Clark-unfurla soundcloud.com/throt...rk /unfurla PinKin (tribute to Avishai Cohen) soundcloud.com/shtuby/pin kin The Bug - 'Hardcore Lover' feat. Warrior Queen soundcloud.com/ninja...lo ver-feat danielpeixoto Eu só paro se cair soundcloud.com/danie...-c air-2011 Jorge Ben Jor - Taj Mahal (Felguk Remix) soundcloud.com/felgu...lg uk-remix The Artist - Lavish(Produced By Guess Who On soundcloud.com/noise...is t-lavish Track And Mighty Mark) Tinashe - 2 On X Rare Earth (Flight Mix) soundcloud.com/dubbe...rt h-flight dubbel dutch DIP SO soundcloud.com/dubbe...tc h/dip-so Hyperboloid Records Summer Of Haze - Holy Heavenhood (12" preview) soundcloud.com/hyper...12 -preview MiuGlitch Miu - R.A.F. - Out now on Rottun Recordings soundcloud.com/miugl...ch /miu-raf Playless - Juno (Original Mix) soundcloud.com/whisk...ig inal-mix Push feat. Andrew Wyatt soundcloud.com/a-tra...dr ew-wyatt Blur - Song 2 (Edu K Remix) soundcloud.com/whtth...du -k-remix †øN¥ §|<®å†¢|-|£®£ Safety BOUNCE soundcloud.com/tonys...et y-bounce Dogblood soundcloud.com/dogbl...he lla-ride Joey Negro Mighty Bloody Real Joey Negro's Special Dub LIMITED FREE DOWNLOAD soundcloud.com/joeyn...pe cial-dub CHINGOBLING Chingo Bling - "Some Pinche Guey" soundcloud.com/ching...in che-guey Andy Milonakis - "Young Sachi" (by kevints) soundcloud.com/kevin...ou ng-sachi andymilonakis Miloknockin You Out soundcloud.com/andym...in -you-out Basement Jaxx - Unicorn (D - Force Mix) (”Aluna George-white noise”) soundcloud.com/d-for...-f orce-mix Veronica Maggio - Välkommen in (WeSmile Bootleg) [FREE DOWNLOAD] soundcloud.com/wesmi...a- maggio-v michelle754 Volta Cab - Stay With You (”Toto-Endless”) soundcloud.com/miche...y- with-you Stevie Wonder - Superstition (The Flexican & SirOJ Moom Remix) #ADE2012 exclusive soundcloud.com/akasi...ti tion-the Alexander O'Neal - Criticize (Tom & Hills Rework) DL LINK soundcloud.com/tomhi...ll s-rework Leomeo "When Will I Be Famous" Emrock Deep Remix soundcloud.com/djleo...de ep-remix bondiboyz Irene Cara - What a Feeling (BondiBoyz remix) soundcloud.com/bondi...-a -feeling Oliver Heldens - Koala (Michael Calfan Remix) soundcloud.com/spinn...lf an-remix Funky Truckerz Rude Vinyl - To The Beat (Funky Truckerz Remix)** Out Now On Beatport** soundcloud.com/funky...be at-funky Sesame Street Pinball Edeeet soundcloud.com/xhin/...-x hin-edit Aloa Input: Perry soundcloud.com/morrm...1- 02-perry PURPLE FORREST PEOPLE PFP - Bitch I Grow soundcloud.com/purpl...tc h-i-grow Detroit Swindle Detroit Swindle - Unfinished Business preview soundcloud.com/detro...un finished Luis Paris vs Adamski - One Of The People (First Life's One Nation Remix) soundcloud.com/marti...sk i-one-of | |
TotteBakar | 2015-04-10 00:30 | |
![]() | Youtube copy/paste....Mkt gammalt dock..Tycker för övrigt det händer mycket intressant i Brasilien just nu just med musik där. Gillar du DIE ANTWOORD borde du iaf gilla ngt av det jag postar haha...:) Just det där med att ha en fest ett år framåt..det kommer ju hinna hända mkt på den tiden. Du får uppdatera din tråd längre fram :) Feadz & Kito - Electric Empire youtu.be/eIs40g7euHU ‪Zapp and Roger - Computer Love (Bantomb Beats Instrumental)‬ youtu.be/czrDbTDPEsM Brothertiger - This Must Be the Place (Naive Melody) youtu.be/xzgVYhtwUSw Lauer - Delta NRG youtu.be/i6rrhWmK2Qo Lavagance – Miles youtu.be/hup-nj7Idag Night Drive - Drones youtu.be/fF7jhpAPz8o Jackal Queenston - Blacks are Back (samplar AC/DC - Back in Black) youtu.be/6EPDBPEegGQ Yung Mulo - Tebakusobola Yung Mulo (Official Video) youtu.be/weCBDSgOof0 PPE - Michael Jackson youtu.be/RnFAWkMnQvQ Munk - Back Down (Cut Copy Jackmaster Remix) youtu.be/UjFTb6NwNEo Munk "No Milk" Mercury remix youtu.be/UUnbRwxkzyk Isaac Hayes Can't Turn Around ( Ron Hardy's Edit) youtu.be/vR4PaAKLe68 La Fleur – Flowerhead youtu.be/3Epv4Jsu2Pg Trust-bulbform youtu.be/lwa_AfbanmY LOL Boys - Changes (Todd Edwards Remix) youtu.be/HaZCt8cB3FY CHROMATICS "LOOKING FOR LOVE" youtu.be/1jBWfQ6C1qY Bomba Estéreo Bailar conmigo youtu.be/DVDAZTO_0gk Yo Voy Ganao - Systema Solar youtu.be/I9t4XTOwtEo Campo – cumbia youtu.be/FXPtX4-VMZU cut copy - let me show you love (orig k-klass-let me show you) youtu.be/t-JgJhLyw-w Locomia - Locomia (No Reaction Remix) youtu.be/Gc0moBx28YA Toddla T Sound 'Acid' youtu.be/mi2ZHn2iX58 Ella Henderson - Ghost (deBonair Remix) youtu.be/O83nF7jX7l0 DJ Khaled ft. Chris Brown, August Alsina, Future, Jeremih - Hold You Down (Zouk Remix by DJ Phraze) youtu.be/perjbUWyvjI ASAF AVIDAN - DIFFERENT PULSES (JORIS DELACROIX REMIX) youtu.be/C3G-lGOp3Ks Cheerleader - Omi (Felix Jaehn Remix) youtu.be/i1Jp-V4jalI [MV] Perfume「Spendi ng all my time」 youtu.be/H4znsXCH_2Y Perfume - One Room Disco youtu.be/hO6zD7yiMd8 Capsule – tapping beat youtu.be/gJ7w02fRexo capsule - Sound Of Silence youtu.be/NF4Io10hf7Y UFFIE Ft. Pharrell Williams - ADD SUV (Hudson Mohawke Remix) youtu.be/Mf3HK-QE4rM Amtrac - Those Days (Viceroy Remix) youtu.be/Qp4KNmLjcXM ‪I REFUSE. Quentin Harris.. video by The Selby Boyz..2010‬ youtu.be/70ltZEZanFM LSG - My Body (Kandyman Remix) DUBSTEP youtu.be/dr6wT76mVdw Kraze - The Party (Tunnel Mix), Torso 1988 youtu.be/t-8YUNxiDZ0 Chemical brothers - do it again instrumental dj takamoto youtu.be/SF_Y5zLeyAQ Toyboy & Robin - Jaded [OFFICIAL VIDEO] youtu.be/Gvyk2-H81-8 HolloH - I Can't youtu.be/mlJnS-Jjdo8 | |
OndaDockan | 2015-04-11 21:12 | |
![]() | TottaBakar: Åh, tack. Jag har att göra ser jag, ska lyssna på allt och återkomma i tråden. Just nu jobbar jag på ett sidospår, min dotter ska ha skogsfest om en vecka. Jobbar på att få ihop en snygg ljudtapet och mixa ihop alla låtar hon vill ha. Konstigt nog har hon förbjudit mig att smyga in Die Antwoord ... dagens ungdom! | |
OndaDockan | 2015-04-11 21:15 | |
![]() | TotteBakar, menade jag. Ursäkta. | |