Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
polarensomha | 2015-05-18 23:35 | |
![]() | SL höjer priser. Töntar vill strejka Jag förstår mig inte på folk. Vad ska en strejk göra? och vem ska finansiera t-banan??? | |
Sote | 2015-05-19 00:07 | |
![]() | Om kollektivtrafiken fungerade så skulle nog inte folk klaga över höjningen men att höja när det så ofta är stopp i trafiken är under all kritik. Tunnelbanan är väl den som fungerar hyfsat men pendeltågen är ju katastrof. Spefiellt som dom planerar att dra ner på turtätheten på vissa sträckor och köra timtrafik på nätter o helger. Att sveriges huvudstad har en kollektivtrafik som redan idag gör det nästintill hopplöst att åka kollektivt på helgnätter är ju direkt pinsamt. Lägg därtill att det byggs lite här och där med inställd trafik som följd. När pendeltågstrafiken var inställd mellan Spånga och Bålsta under påskveckan så fungerade ersättningsbussarna urdåligt. Dom räckte inte till på långa vägar och folk kunde få stå upp till fyrtio minuter och vånta för att få komma med en buss. Hela våren har tågen varit inställda på lördagkvällar/nätter och till sommaren kommer den vara helt inställd den sträckan i fem veckor!!! För folk som faktiskt jobbar är detta väldigt problematiskt då ersättningstrafiken inte klarar av trycket. Att då få veta att priser för detta ska höjas ganska rejält är en ren käftsmäll. Vill man minska biltrafiken för miljöns skull så är man verkligen fel ute. Många jag känner skaffar bil just pga av detta. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-05-19 00:26 | |
![]() | Det gick helt enkelt inte att åka kollektivt de ströckor jsg var rvungen att åka. Både pendel och bussar var alltför ofta inställda. Jag kom ofta ett par timmar för sent. Så jag flyttade. Numera hR jag gpngavstånd. Av mig får de icke längre en spänn. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-05-19 00:27 | |
![]() | *gångavstånd | |
Henrux | 2015-05-19 06:53 | |
![]() | så går det när man har snål snattare som VD. | |
Mormodern49 | 2015-05-19 13:44 | |
![]() | Exakt! Bura in han . | |
boffertomte | 2015-05-19 14:32 | |
![]() | Ja, Henrux, på nåt vis känns det som att SL inte lyckats optimalt med VD-rekryteringen när de valde plånkplankaren Lindström. | |
blame me | 2015-05-19 14:50 | |
![]() | antar att dem alltid höjer på sommaren för att det inte ska bli total kaos | |
überzitron - Ej medlem längre | 2015-05-19 14:57 | |
![]() | Jag tar alltid bilen eller går om det är under 3 km. Avskyr tunnelbanan. | |