Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
anniekerstin | 2015-06-05 08:52 | |
![]() | Pilgrimsvandring till Santiago Hej! Finns det någon här som vandrat El Camino Frances (St Jean Pied de Port Santiago) eller någon annan av lederna som går till Santiago? Hur hade ni det på er resa? Har ni några tips till en nybörjarvandrare? Jag ska iväg om två veckor, och det är med skräckblandad förtjusning jag tar mig an detta! Just nu är jag orolig från allt mellan himmel och jord, men jag hoppas att det släpper när jag väl är på väg :) | |
anniekerstin | 2015-06-05 08:54 | |
![]() | St Jean Pied de port TILL Santiago de Compostela ska det såklart stå. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-05 10:02 | |
![]() | Inte vandrat just där, men mycket på andra ställen, i Nepal bl.a. Har väl egentligen bara ett tips. Var noga med valet av kängor. Snåla inte, köp något riktigt bra och se till att de är rymliga. En skalkänga är bättre än en fodrad, oftast. Då kan man byta sockor och sulor om det skulle behövas. Själv vandrar jag i Lundhags Professional. De är helt fantastiska. Har även ett par Meindl-kängor men de är inte alls lika bra. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-05 11:11 | |
![]() | Och ha alltid dubbla sockor, en tunn innersocka och en mellantjock yttersocka. På så sätt minimerar du risken för skavsår, eftersom friktionen då sker mellan sockorna istället för mellan socka/fot. Lundhags säljer sådana sockor i färdiga "kit", en tunn+en mellantjock, särskilt för vandrare. | |
EricaJong | 2015-06-05 14:37 | |
![]() | Gå in skorna ordentligt innan ;) | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-05 16:15 | |
![]() | Exakt:) Och ta med Compeedplåster, Allt löser sig. Bara man inte strular till fötterna... | |