Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Anna Linnea | 2015-06-18 14:22 | |
![]() | Midsommar Kan man fira midsommar på otraditionellt sätt utan färskpotatis, sill och nubbe? | |
Nachteis | 2015-06-18 14:33 | |
![]() | Nej, det går inte. | |
mistmaster | 2015-06-18 14:36 | |
![]() | Endast såhär kan man fira. www.youtube.com/watc...gq VjsaxbJ4 | |
lamaglama | 2015-06-18 14:58 | |
![]() | Man vet ej förrän man har provat. I år tror jag det kommer att lämpa sig att fira inomhus med varm mat och dryck. Det är inte traditionsenligt men kan förhindra allvarliga komplikationer som förfrysningsskador och problem med fukt och röta. | |
nogfog | 2015-06-18 15:43 | |
![]() | Självklart kan man fira utan alkohol. Inte bara kan utan bör. | |
Bitte - Administratör | 2015-06-18 15:52 | |
![]() | Midsommarafton är liksom alla andra aftnar bara en vanlig dag , och finns väl inget måste kring dom,, min plan är 5 km runda på morgonen sedan i väg en stund till/med bästisen och hennes barn och efter det någon middag inte ännu bestämt vad , beror väl lite på vädret Bitte | |
Klungan | 2015-06-18 16:07 | |
![]() | Går bra - jag har klarat av de senaste 20 aftnarna nykter och utan sill. Vi har haft så trevligt så. Tycker att det hänger mer på vädret än mat och sprit. | |
Rodsh - Ej medlem längre | 2015-06-18 16:24 | |
![]() | Visst kan man fira utan nubbe och sill. Ska dock ha båda i morgon, men det är under städade former. Ha en glad och trevlig midsommar alla!! | |
susila | 2015-06-18 17:37 | |
![]() | Jag har firat mången midsommar utan alkohol. De flesta, faktiskt. Det funkar utmärkt! Men att fira midsommar utan helt nyuppgrävd nypotatis - där är jag mycket osäker. Känns inte rätt. Jag skulle göra det om jag blev tvungen, självklart. | |
Tommy 1979 | 2015-06-18 19:28 | |
![]() | "Inte bara kan utan bör" - alltså, ursäkta, men vad är det för förmyndar-snack? Att supa sig medvetslös är ingen bra idé (vare sig det är midsommar eller ej), men vad är det för fel på att bli sådär lite skönt salongsberusad? (Fast för egen del blir det inget firande alls tyvärr, jobbar sent på midsommarafton och är inte hemma förrän närmare midnatt) :-( För övrigt har ni ju glömt jordgubbarna! Verkar vara allvarlig brist på dem i år dock :-( | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-18 20:21 | |
![]() | Man kan göra exakt vad man själv vill. Eller inget alls. Det enda som begränsar är man själv. | |
SkySpy_ | 2015-06-18 20:26 | |
![]() | Midsommar kräver stång, krans, sill, färskpotatis, nubbe. Traditioner måste följas. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-18 20:32 | |
![]() | Jag följer bara traditioner jag själv skapat. Typ...: vägra allt du inte gillar. | |
Dammen | 2015-06-18 21:06 | |
![]() | Firar självvald ensamhet. I kyl och frys har jag mat som räcker gott. Min helg kommer att växla mellan Betapet - naturligtvis - tv och massor av böcker. Så finns ju patienser, FB och ett och annat mail/sms. Glad Midsommar till alla, vare sig ni är med familjer/vänner eller ensamma liksom jag. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-18 21:54 | |
![]() | Här inte firat midssomar med sprit sen jag bodde hemma Då var det alltid någon som blev full som ett vårdike.Mina barn ska aldrig behöva se fulla vuxna,Så här är det nyktert vi blir mellan 15-20 Pers .Vi leker lekar kastar ägg och har skoj.Hoppas att vi kan vara ute | |
yariss | 2015-06-18 22:09 | |
![]() | Klart vill man ha sill o potatis o jordgubbar . Gillar inte snaps men öl till maten vill jag ha ! | |
Tindris | 2015-06-18 22:09 | |
![]() | Utflugna barn som är på sitt håll, vänner som bjudit in, jag tackar vänligt men bestämt nej tack, för jag njuter av att strunta i det i år.. en sallad, och lite fikontärningar i tv-soffan får det bli... ;) Sliper midsommarstyla, passa en tid och leka groda utan öron o svans =)) Glad Midsommar! | |
annakarineli | 2015-06-18 22:59 | |
![]() | Jag hoppar också över firandet i år. För första gången. Är ofantligt trött och inte särskilt sugen i det kalla & blöta vädret. Återstår att se hur det kommer att kännas att spendera kvällen i soffan... Hoppas på lite "sällskap" här iaf.! :) Glad & trevlig midsommar till alla -om och hur ni än tillbringar dagen! | |
Sote | 2015-06-18 23:34 | |
![]() | Firar med allt som hör till som vi gjort de senaste tjugotvå åren tillsammans med goda vänner. Antal och närvarande personer varierar lite från år till år och i år blir det tunt med folk men gott om mat och dryck. Våra barn har inte sett någon av oss fulla någon gång trots att vi dricker både Champagne , nubbe och öl vid midsommar, påsk och Jul. Vi klarar nämligen alldeles utmärkt att dricka lagom utan att tappa greppet. Är det något dom har lidit men av så är det möjligtvis snapsvisorna men jag tror inte att skadorna är alltför grava. | |
Mormodern49 | 2015-06-19 13:31 | |
![]() | TrevligMidsommar på er ! Jordgubbar måste man ha , men de är dyra i år 50kr för en kartong med svenska bär | |