Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 65 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-04 08:33 | |
![]() | Tvätta Fönster Vi tvättar inte våra fönster själva i den här kyrkan.Det kommer hit ett företag som går lös på fönstren på proffs sätt med bra grejer och det kostar en förmögenhet . Skulle vilja lägga dom pengarna på något annat. I skrivande stund är jag sämst på fönster tvätt. Vigtigt. Är att det är miljövänligt utan kemikalier. Vad behövs till detta ? Trasor ? Material ? Medel ? Alla tips mottages tacksamt | |
Mormodern49 | 2015-12-04 14:49 | |
![]() | Det miljömässigast är varmt vatten en trasa att torka med , ett flertal ggr , sedan tar du en fönsterskrapa ock drar i jämna drag över fönstret med , sedan skall du ha en luddfri torr trasa exp lakanstyg , att torka runt listorna med , där skrapan inte kommer åt så bra , även använda den till att torka av skrapan med mellan varje drag du gör med skrapan . De blir jätte fina , ock inte några fläckar efter . | |
hfranke | 2015-12-05 14:26 | |
![]() | Det är kanske skillnad p0 fönster och fönster, jag tänker på om det är blyinfattade färgade rutor eller nåt annat special eftersom det är en kyrka. Annars är mitt tips att enbart använda en "mirakel-trasa" inte den luddiga varianten utan den som är helt slät. Skölj den i varmt vatten och vrid ur väl och sen bara att gno av fönstren. Inga skrapor eller torkning. Jag brukar tvätta först en gång där jag blöter rutan mer, sen sköljer jag och vrider ur den mer och gör en gång till. Sen får det självtorka och det blir inga spår efter. Observera att om man har fönster som tvättats med medel förut, så tar det 5-10 ggr innan alla medel försvunnit och man blir inte nöjd riktigt förrän fönstren är helt fria från medel. Fördelen som jag ser det med denna metod, är att man dels är miljövänligare, men också att det inte är ett superprojekt att tvätta fönstren. Går att tvätta en halv ruta om det är så att man kladdar ner. Men som sagt, innan man gjort det 5-10ggr så blir man inte helt nöjd. Jag tvättade nog fönstren i köket 10 ggr på 2 dagar innan det blev bra. | |
Sote | 2015-12-07 22:38 | |
![]() | Man ska inte göra raka drag med skrapan, typ uppifrån och ner, utan svepande vä, hö och tillbaka igen , uppifrån och ner utan att lyfta på skrapan. Det ska alltså gå i ett enda drag så att säga. Jag har ett proffs härhemma nämligen. Han har jobbar med detta i snart trettio år och det syns inte att man har fönster när han är klar. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-08 23:54 | |
![]() | Trodde denna tråd var borttagen.här inte bestämt mig än om jag ska gå lös på detta. Det är helt vanliga fönster.måste ha något rengöringsmedel " kärringmaffian" får spel om jag bara skulle ta vatten ,Dom kan bli övernojiga i renlighetsracet om det bara är vatten. Tack för tippsen | |
med | 2015-12-08 23:57 | |
![]() | Kan man få hyra Sotes proffs? :) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-09 00:00 | |
![]() | Det tog 2 dagar för 2 gubbar att göra ren fönstren,Det är otroligt mycket glas inne i mellanväggar av glas tar nog en vecka för mig | |
Sote | 2015-12-11 00:36 | |
![]() | Långsamma gubbar det där ttiittii! Finns inget som min gubbe inte klarar och det tar inte två dar såvida det inte är typ riksdagshuset eller nåt lite större. Han och en till gör hela glastaket på World trade. Center vid stockholms central tex. Han har putsat i många många av stockholms kända byggnader och hos en hel del kända folk också. Han vet oftast inte om att det var nån kändis förrän han kommer hem och berättar så får jag tala om att " jodå jag vet vem benny Andersson är, han i Abba vetdu" så får man visa på datorn så trillar poletten ner. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-11 11:10 | |
![]() | Vi har inte satt någon tids studieman på dom där gubbsen.Men det är sjukt mycket glas hela väggar med glas.till och med korset är av glas.innerväggar av glas .Någon i församlingen kanske var glasmästare när kyrkan byggdes.Men jag har bestämt mig att vi ska lösa detta på egen hand .Det kostar för mycket,och handikappet sitter i människors huvuden och heter lathet.Sote vilket medel använder han ? | |
hutt | 2015-12-11 11:30 | |
![]() | Kan ni inte investera i en sån här:Fönstertvätt Kärcher? Den gör fönsterputsandet väldigt mycket enklare och är värd varenda krona tycker jag, som inte har något proffs i hushållet. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-11 11:44 | |
![]() | Fönstren är 3 meter höga ca.och riktigt stora,kanske funkar till dom mindre fönstren,har en vän som har en ska låna den och testa | |
Sote | 2015-12-13 14:38 | |
![]() | Dom använder alltid bara yes diskmedel och på vintern för att det inte ska frysa har dom i spolarvätska också. | |
dinodog | 2015-12-13 17:51 | |
![]() | Funkar bra med T-röd med, en skvätt. Blandas med några droppar Yes. | |