Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ambulanss | 2015-12-30 10:36 | |
![]() | Hur tänker ni? Jag kan förstå att man är kritisk till flyktingpolitiken och de etablerade partiernas passivitet i den frågan. Jag kan dock inte förstå hur nära en femtedel av Sveriges röstberättigade röstar, eller tänker sej kunna rösta, på ett parti med fascistiska rötter och som dessutom stup i förvränger fakta i olika sammanhang.... Jag är uppriktigt intresserad av hur ni "gräsrötter" som tänker rösta på dem tänker..... | |
Tevvelina | 2015-12-30 20:43 | |
![]() | Hej jag tror inte man tänker över huvud taget. Däremot tycker jag att alla människor ska ta sig en titt på världens undergång på SVT play, typ tolv tretton avsnitt. | |
micro113 | 2015-12-31 11:46 | |
![]() | Jag har aldrig röstat på Moderaterna men undrar också hur en femtedel av Sveriges röstberättigade tänker när de röstar dem. | |
mz_lzrd | 2015-12-31 11:56 | |
![]() | Bitte stängde en klon till den här tråden igår, så jag hoppas hon stänger denna också med hänvisning till denna tråd: www.betapet.se/forum...ad id=35380 | |
Måns_E | 2015-12-31 12:00 | |
![]() | Det är ju en egen tråd med egen frågeställning. | |
mz_lzrd | 2015-12-31 12:01 | |
![]() | Svaret på frågan återfinns dock på flera ställen i den tråd jag länkade till. | |
Måns_E | 2015-12-31 12:03 | |
![]() | Nä Svara du på frågan i den här tråden istället mz_lzrd | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 13:39 | |
![]() | Jag tänker att det är den snabbaste vägen till att minska mottagandet av flyktingar och invandrare. Jag sympatiserar inte med sd´s partiprogram, men tycker att jag saknar vettiga alternativ. Genom att rösta på sd hoppas jag att de får inflytande till att påverka invandringspolitiken. Om de får igenom andra punkter av deras program så tycker jag att det kan jag tåla. Jag röstar i det här hypotetiska valet inte i linje med min ideologi (som mer liknar den gamla socialdemokratins ideologi), men låter min övertygelse att sverige tar sig vatten över huvudet med nuvarande flyktingpolitik styra mitt val. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 15:37 | |
![]() | Vad tänker ni om det jag tänker? | |
mz_lzrd | 2015-12-31 16:27 | |
![]() | Jag håller med CM, jag vill ha stopp på denna hejdlösa omfördelning av vårt lands resurser till människor som flödar in från andra länder för att få ta del av ett välfärdssystem som de inte själva har bidragit till och som lejonparten av dem inte kommer att bidra till under överskådlig tid. Att flytta hit mängder av människor från Mellanöstern och Nordafrika löser inga världsproblem, men det ställer till med rejäla problem i Sverige. Jag struntar i SDs historia. Kan man som V-anhängare strunta i Vs vidriga historia, så kan man strunta i SDs. Ordf Mao. Pol Pot. Stalin. Jag tvivlar på att någondera kommer att försöka implementera samhällssystem som bittert fallerat, historiskt sett. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 16:27 | |
![]() | Det låter som att du tycker flyktingfrågan är den allra viktigaste, carlmartin. Det är väl lite av vad som utmärker de som röstar på SD. Annars är det ju jobben, skolan och sjukvården. | |
mz_lzrd | 2015-12-31 16:32 | |
![]() | liminal, jobben, skolan och vården är helt avhängiga hur vi hanterar flyktingfrågan. Tror du på allvar att övriga välfärdsländer i Europa stramar åt försörjningsvillkor och flyktingkvoter för att de är elaka, småsinta och missunnsamma? Du har aldrig funderat på att de kanske försöker slå vakt om sina egna länders och landsmäns fortsatta väl och ve? Det är faktiskt den främsta och egentligen enda uppgift ett lands regering har: Att värna det egna landet och dess befolkning, att arbeta för det egna landets och dess befolknings bästa. | |
hove - Ej medlem längre | 2015-12-31 16:40 | |
![]() | Att välja SD är som att tända eld på huset för att bli av med mössen. Man blir av med råttorna ..... men vad blir kvar? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 16:57 | |
![]() | Jag tror att sd kommer att göra saker jag inte tycker om, om de får något att säga till om - men sannolikt får de inte mandat att ställa till det alltför mycket. Det verkar som att många här tror att ett sd med inflytande är rena undergången för sverige - det tror inte jag. Tvärtom. Jag vill inte ha ett sverige där sd regerar med egen majoritet - och jag tror inte att det är sannolikt att vi får det inom en överskådlig framtid. Samtidigt är jag hjärtligt trött på de andra partiernas retorik och idévärld. | |
Salka1 | 2015-12-31 17:06 | |
![]() | Jag är hjärtligt trött på SD:s retorik och skulle aldrig våga rösta på dem. Om jag var invandrarfientlig skulle jag försöka hitta ett alternativ där mer än en fråga passar mej. | |
mz_lzrd | 2015-12-31 17:11 | |
![]() | Jag är också så hjärtligt och genuint trött på övriga partier. Jag tror att droppen var när svensk inhemsk kultur avskaffades på regeringens jävla flykting-kick-off på tv i oktober eller när det var. Dra åt helvete. Vi har en regering som ena sekunden moraliserar och sätter sig på höga hästar och pekar finger åt övriga Europas sätt att hantera flyktingkrisen, och andra sekunden ber Danmark mfl om hjälp att hantera det kaos de själva har ställt till med. Det är ju så att man kunde skratta sig fördärvad om det inte vore så sorgligt. Jag tror ibnte att SD kommer att börja bygga koncentrationsläger och rensa ut icke-arier eller vad ni som fruktar SD nu räds. Det har inget folkligt stöd alls. Jag känner inte en SD-anhängare som inte har vänner och arbetskamrater med icke-nordiskt ursprung. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 17:13 | |
![]() | Kallar du folk som vill dra ner på invandringen invandrarfientliga? - Eller ska man tycka illa om invandrare för att kvalificera in i den kategorin? Vilket alternativ tänker du på? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 17:20 | |
![]() | Till salka ovan | |
micro113 | 2015-12-31 17:58 | |
![]() | mz_lzrd Flertalet (majoriteten) av de vi känner på vår byggd med icke-nordiskt ursprung är SD:are. SD har klart starkare stöd hos dem än hos de etniska svenskarna här. | |
Bisonbox | 2015-12-31 18:35 | |
![]() | Att rösta på ett parti som representeras av i bästa fall fascister vittnar om dåligt omdöme. Att ursäkta sig med att vänsterpartiet är kommunister är bara lamt. Vänsterpariet som idag saluför klassiskt socialdemokratisk politik får heller aldrig mer än 6-7% i val. Vi får hoppas att man tar sig en extra funderare när det blir skarp läge i nästa val. Det är dessutom i princip en bortkastad röst. | |