Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 19 012 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ThorstenS | 2016-03-03 13:21 | |
![]() | Vår väg mot Folkmord Marginalisering börjar med genom en serie stämplar, det kan vara idiot, sjuk eller liknande. Det finns nog en hel encyklopedi av ondska för att förtrycka dina åsikter. Sedan så förnekas du dina socialförsäkringar, din vård, dina rättigheter och till slut så blir det hårdare tag med lättare förgiftningar och olika form av informationskrigföring för att begränsa, isolera, segregera och skrämma. I bästa fall gör dom några hatbloggar om dig, skickar några stycken till att hota dig och ytterst så skall du vara en sjuk människa, som dessutom skall genom ett karaktärsmord. Den psykologiska krigföringen under 2000-talet i det här landet har lett till en fullständig kollaps av demokratin. Dagens teknologi är så pass skarp att du inte får ha din egen tankesyntes i fred någon stans så länge du är uppkopplad. Kanske skall man se definitionskampen på Wikipedia där en hävdar ‘Icke-dödliga vapen’ och en annan ‘Mindre dödliga vapen’. Många SD-sympatisörer har fått fullständigt nog av det kaos som råder i det här landet och skyller förstås på invandringen på den nivån att visa skanderar ‘Utrota, utrota, utrota’ efter 3 timmars intellektuell debatt. Vår värsta mardröm är på väg att besannas. 90-talets folkmord i Rwanda slutade med att 1 miljon människor högs ihjäl med marchéte efter hatpropaganda i radioapparaterna. Det räckte. Hur tror ni det slutar i det här landet när ni kallar människor för parasiter, latmaskar, bidragsfuskare, monster, idioter, svartskallar eller liknande… lägg gärna till alla öknamn du har hört under 2000-talet. Under 80-talet pratade vi om att visa varandra respekt men sedan dess har det varit tämligen tyst tycker jag utan snarare så har det hela efter den fullständiga konfrontationen patologiserats into ‘psykisk ohälsa’. Men vems är den? Omogenheten med att ge andra namn som man är en vuxen 3-åring är en sak men alla förstår inte det, dessutom när vi bråkar som vuxna blir många av oss precis som 3-åringar. Det finns ju en viss humor i det på något vis, men när miljoner människor utsätts för kränkande behandlingar så drar sig många tillbaka, blir isolerade, blir beskyllda om att anta en ‘offerroll’ ur ett negativt perspektiv. Man skyller alltså på offren, precis som man skyller på våldtagna 14 åringar som klätt sig sexigt när dom sedan blivit våldtagna. Retoriken är den samma, men vi med en åsikt ‘sträckte ju ut hakan’. Säger det då att vi föredrar en kultur av tystnad, där vi inte skall våga för en dialog i det publika rummet som inte är censurerad och utformad av storkapitalets paranoia om världens undergång. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-03-03 14:10 | |
![]() | Thorsten "Den psykologiska krigföringen under 2000-talet i det här landet har lett till en fullständig kollaps av demokratin." Jag håller med dig såtillvida att språkförbistringen och det att misskreditera motståndaren i en debatt har tagit en allt mer central roll i samtal på hög och låg nivå. Jag tycker att media och politiker är ytterst ansvariga till detta. Speciellt de som har mest inflytande. Jag tror däremot inte att vi är på väg mot ett folkmord - när du säger det vill jag påstå att du själv är en kraftig exponent för det du verkar vilja kritisera :) | |
ThorstenS | 2016-03-03 14:29 | |
![]() | Det sista som lämnar människan är hoppet om det inte försvann redan för år sedan när staten började förtycka sina medborgare genom hot om indragen socialförsäkring om man inte 'håller etern ren'. Vad är renhet i deras bemärkelse och din? Jag överväger definitivt att jag blir en komponent i det men jag lever annorlunda och visst är det menmingen att jag skall bli förvrängd till att vara den som skapar problemet. Så är det givetvis inte. | |
ThorstenS | 2016-03-03 14:30 | |
![]() | Kanske ligger sanningen närmast i att efter långvarig tortyr som säger man vad som helst för att bli av med problemet. | |
ThorstenS | 2016-03-03 14:31 | |
![]() | Däremot så baserar jag allt jag skriver i fakta. Jag menar att det är allvar. | |