Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 159 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sportals | 2016-03-30 14:00 | |
![]() | Storebror Köpte ett batteri via nätet till min mobil. Nu får jag upp reklam på batterijävlar på både fb och Youtube med flera sidor. Känns lite otäckt att de har en sån jävla koll på vad en gör.. Och man kan ju fråga sej VILKA som har koll, är det bara företag? Eller är det politiska partier med? Terrorister? Är det inte dags att man tar en djup och seriös diskussion om vad som är ok för organisationer och företag att ha koll på på nätet och inte..... Eller är det redan försent..? | |
Linders - Ej medlem längre | 2016-03-30 15:51 | |
![]() | Byt webbläsare. www.torproject.org/p...er .html.en Eller installera addons på din nuuvarande som rensar cookies. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-03-30 16:21 | |
![]() | Det är Google Ads baserade på dina webbsökningar. | |
sportals | 2016-03-31 20:22 | |
![]() | Hur installerar jag addons? | |
KatjaElina - Ej medlem längre | 2016-03-31 22:03 | |
![]() | "Och man kan ju fråga sej VILKA som har koll, är det bara företag? Eller är det politiska partier med? Terrorister?"... Du har verkligen ingen aning..... maktspelet är så mycket större än så, du är bara en obetydelselös bricka i ett enormt spel | |
llloyden | 2016-04-01 21:40 | |
![]() | Helt rätt KatjaElina: Tja, vad jag förstår får ju alla som kollar på/loggar in t.ex. google, microsoft, m.fl. etc. så innebär det ju att de vet vad du är intresserad av, har tittat på, köpt, tänkt köpa dvs vad du varit inne o kollat på (porr, extremist grejor, blommor) siter och så snart Du slår på datorn kommer det upp reklam på JUST det du kollat på eller beställt. Ingen aning om vem som lagrar allt detta? Men så länge vi håller på med internet, loggar in på olika sidor, betalar med konto/bankkort, schwish etc. finns ju info om vad vi tittat på, är intresserade av, beställt eller köpt lagrat någonstans. Har inte folk fattat det? För mig är det helt självklart. Det handlar ju inte om att de här håller på med någon välgörenhet. även om vi får betala för att vara med: anslutningar etc. Tja, back to Runristningar, kurirer eller vad? | |
Sten_Saxpåse | 2016-04-04 17:46 | |
![]() | Riktad reklam gör mig inget, jag ser hellre reklam för produkter som ligger inom mitt intresseområde än exempelvis reklam för bindor och tamponger. Dock stör jag mig lite på att precis som TS så får man reklam för produkter man redan har sökt på. Det i sig är ju lite onödigt eftersom man redan har sökt på och kanske till och med köpt just den grejen. Reklamrutor inbakade i websidan är i min värld lika naturligt som reklamannonser i tidningar var förr. Dock är "växande" rutor och pop-ups ett jävla otyg. Hatar att behöva aktivt stänga reklamen själv. Använder chrome dock så ganska mycket filtreras bort automatiskt om man ändrar lite i webläsarens inställningar. | |
mz_lzrd | 2016-04-04 19:51 | |
![]() | Du kan hämta Superantispyware (gratisprogram) och köra det nån gång i veckan, det rensar bort tracking cookies. | |
llloyden | 2016-04-12 01:41 | |
![]() | Jag brukar spela Mahjong (gratis spel-site). Snacka om att Google eller vem det är har spanat in detta. Varje gång jag ska in på Betapet lägger de in ett par minuter reklam för alla möjliga spelsiter som man ska satsa pengar på, men TYVÄRR FÖR ER REKLAMPUTTAR jag är för gammal för att hoppa på sånt! Jag förstår ju att Betapet på något sätt måste finansiera sin site. | |