Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 159 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
poliana3 - Ej medlem längre | 2016-04-11 17:24 | |
![]() | Hela middagen i en gryta Hej! Jag håller på att samla recept på rätter typ "hela middagen i en gryta". Jag har 32 rätter på min lista nu. Har du något förslag? Det kan vara av typen gryta, eller gratäng, eller paj, eller annat som innebär att man ställer fram hela måltiden i en enda kastrull/form/panna. | |
Talgoxe49 | 2016-04-11 20:18 | |
![]() | ta grytbitar--stek ihop med lök..häll på buljong....låt det småkoka ca:40 min ,,,ta i morötter,,,paprika,,,kålr ot i bitar...låt koka en stund..sätt till potatis i bitar i slutet ,,när den är nästan färdig.....ca 10 min...stek svamp en,,,,lägg i i sista minuterna,,,,ta i grädde,,,o vill du ha mer smak kan du sätta till lite kalvfond ,,,,,efter smak.....peppra o salta hur du vill ha det....men gör det i slutet...när den är färdig---jättegod dagen efter,,,,, | |
Talgoxe49 | 2016-04-11 20:23 | |
![]() | jag använder kalvfond till grytor..i såsen....bongs(den är god o glutenfri) | |
poliana3 - Ej medlem längre | 2016-04-11 20:48 | |
![]() | Mmm, det låter gott, och bra att det kan stå en dag och bli bättre! Jag sskriver upp det på min lista | |
wanele | 2016-04-11 20:56 | |
![]() | Bra vardagsrecept: Klicka köttfärs direkt i stekpanna, vändstek dem och salta peppra. Fräs med lite grovmalen grönpeppar. Häll på grädde och buljong. Lägg i ex potatis, lök, tomat, morötter, palsternacka, vitlök. Sätt på ett lock och låt allt puttra tills det är klart. Mot slutet kan man lägga i ex broccoli som inte behöver koka lika länge. | |
poliana3 - Ej medlem längre | 2016-04-11 21:09 | |
![]() | Spännande med grönpeppar! Rödpeppar kan kanske också passa! | |