Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 19 333 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
brunaste | 2016-05-07 22:14 | |
![]() | Är det nån mening? När jag nu tittar ut över världen så ställer jag mej frågan om det är nån mening med att kämpa för demokrati och humanism? Vi forskar ju i ämnena men är det inte bortkastade pengar..... Går vi över gölen så håller ju världens mäktigaste demokrati på att rösta (observera rösta) fram en fullständigt skrupelfri och troligtvis halvgalen man till presidentposten...!!!!??? Om mindre än ett år kan han vara president och vara den som styr över kärnvapnen...... Detta trots att miljarder satsats på demokratiforskning over there.... SÅ: Som sagt, är det nån mening..... | |
llloyden | 2016-05-07 23:00 | |
![]() | "Över gölen"? Vilket hav? Östersjön, Atlanten, Nordsjön? Det är väl de hav som skiljer Sverige från andra länder. Stilla Havet har vi ingen gräns mot. Snacka ur skägget.....Tala om vilket/vilka länder Du menar? Är det här nån slags frågesport?????? Jag gissar att Du menar USA - rätt eller fel? Tacksam för svar. | |
brunaste | 2016-05-07 23:23 | |
![]() | Ja, det är Usa jag menar, eller trodde du det var Finland som är världens största demokrati, Illoyden? | |
janne121212 | 2016-05-07 23:35 | |
![]() | Oavsett vem som röstas fram till president har ju folket fått igenom sin vilja. Är det inte det som är demokrati? Eller måste demokratin erkännas av dig för att vara reell? | |
Minta | 2016-05-07 23:47 | |
![]() | Det må vara demokrati. Demokratins baksida. | |
llloyden | 2016-05-08 00:09 | |
![]() | Jag vet inte men det verkar ju som t.ex. många i Ryssland tycker att de lever i en demokrati, liksom Cuba under Castro. Jag vet inte vad man tycker i Nord Korea - men antagligen att det också är en demokrati - annars blir man väl avrättad eller fängslad. I dessa länder har ju inte folk fått fritt rösta utan att blivit registrerade, kontrollerade m.m. Jag förstår inte vad du Brunaste menar? Om nu USA:s befolkning vill ha Trump som president - så anser jag att de har sin fulla rätt att rösta på honom - oavsett vad vi i Sverige eller Trumps motståndare tycker. Om det sen leder till kaos - så har i alla fall folk fått rösta som de vill. Så är det tyvärr inte i alla länder. Vill du att det ska börja gälla i Sverige, Tyskland, Finland osv. att man bara ska få rösta på rätt parti (partiledare) eller om man röstar "fel" så blir man straffad? Klargör vad du menar med demokrati? | |
Minta | 2016-05-08 00:43 | |
![]() | Han är väl inte ensam om att skrämmas av utsikten att världen kanske kommer att styras av Trump och Putin? | |
llloyden | 2016-05-08 01:13 | |
![]() | Absolut inte! Men folk ska väl få rösta på vad de vill? Vem ska annars bestämma vad som är rätt och fel, om inte folket som bor i landet under fria val får tycka fritt? | |
mz_lzrd | 2016-05-08 08:18 | |
![]() | Ja, det är ju detta som är det stora problemet med demokrati. Det finns fler dumma människor än icke-dumma, så de dumma är alltid i majoritet. Det är bara så svårt att se ett godtagbart alternativ. | |
markoolio5 - Ej medlem längre | 2016-05-08 08:35 | |
![]() | Att Trump sannolikt blir republikanernas presidentkandidat är inte likställt med att demokraterna och Hillary Clinton slutar att existera ... media har en viss tendens att få det att framstå som om Trump tar täten i själva presidentvalet snarare än som republikansk presidentkandidat. I nuläget visar nästan varenda opinionsundersökning att Clinton leder med tämligen god marginal: www.realclearpolitic...ht ml#polls Med detta sagt instämmer jag med llloyden; hela poängen med demokrati är just att majoritetens vilja lyser igenom - oavsett vilken denna vilja är. Mer oroande, tycker jag, är att Turkiet som med våld berövar journalister det fria ordet och alltmer börjar att anamma polisstatskonceptet har sådan makt över EU och mer eller mindre obehindrat kan utöva utpressningspolitik. Detta är inte demokrati ... det är att skrämmas till tystnad om man tycker olika. | |
Maynard | 2016-05-08 09:40 | |
![]() | va fan, ena dagen knallar vi över gatan o puff vi dör.... finns ingen väg att gå utom alla och inga vägar. fuckit | |
Maynard | 2016-05-08 09:42 | |
![]() | allt är politik vet jag men hur kommer det sig att ett så pass lätt ämbne blev så "tungt"? | |
Maynard | 2016-05-08 09:48 | |
![]() | nope inte ens i döden finns mening | |
brunaste | 2016-05-08 16:51 | |
![]() | Jag har väl inte ifrågasatt demokratin, den ska ha sin gång. Vad jag menar är: Är det nån mening att kämpa för rättvisa, humanism, alla de goda värdena, när folken ändå röstar fram idioter? | |
brunaste | 2016-05-08 16:52 | |
![]() | Sen har jag lite svårt att se varför ämnet flyttas till snack? Vari ligger oseriösiteten? | |
HPIK | 2016-05-08 18:43 | |
![]() | Jag håller med om att många idioter (t ex Hitler) kommit till makten genom fria val, men jag hoppas att kamp för humanism och förnuft leder till litet färre sådana än om man kastar yxan i sjön. | |
Bob100 | 2016-05-08 18:48 | |
![]() | Det kunde vara värre, det kunde vart Sarah Palin...MOUAAAA-HAAHHAHAH AHHAH-OUUUUUU. | |
plinius | 2016-05-08 20:47 | |
![]() | Hillery Clinton vinner, helt klart! det är predestinerat. Om inte, då vinner trump bara för att ta skiten med hyperinflation och världens skit när (petro)dollarn försvinner snart. Nej teokrati= Guds styre ska det vara . Men inte något religiöst hittpå med Katolsk kyrkan eller Islam eller humanistisk (evolution) eller annat förstörande. Folk som lever efter bibeln är grejen. Folk som älskar andra människor och lever som dom lär och älskar kärlek och rättfärdighet...Så bygger man ett samhälle. Förändra människor hjärtan. så förändrar du världen!! | |
brunaste | 2016-05-11 20:22 | |
![]() | Trump missade väl bibeln då Plinius!!?? Eller??!! | |
brunaste | 2016-05-11 20:22 | |
![]() | Trump missade väl bibeln då Plinius!!?? Eller??!! | |