Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 589

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Der Eimer - Ej medlem längre2016-09-06 09:45
Antal inlägg: 383

Omstart för fotbollslandslaget
I kväll är det EM-kval och ett till hälften helt nytt landslag ska försöka ta poäng av den (forne?) stornationen Holland.

Målvakt:
Isaksson har slutat och Robin Olsen (2 landskamper) väntas ta över.

Backlinje:
Bra mittlås med Granqvist och Lindelöf. Lustig fortfarande given till höger och Wendt väntas göra comeback till vänster. Augustinsson intressant alternativ till Wendt.

Centralt mittfält:
Hiljemark (äntligen!) tillsammans med den för mig relativt okände Alexander Fransson väntas få spela.

Yttermittfältare:
Forsberg, som var en besvikelse i EM, får fortsatt förtroende till vänster.
Marcus Rohdén spås få starta till höger! Inte Durmaz alltså...

Berg och Guidetti ganska givna framåt om man kör 4-4-2.

Så vad tror ni om denna generationsväxling? Det är tufft att kastas rakt in i ett VM-kval med så lite rutin. Själv är jag positiv. Ska man växla generation kan man lika gärna göra det ordentligt. Missar vi VM kan man nästan förlåta det med tanke på generationsväxlingen.

Angående truppen tycker jag att den är bra, men jag hade gärna sett Sam Larsson på bänken också.

Jag hoppas att vi får se ett LAG som kämpar för varandra och inte bjuder holländarna på en meter! Lite av entusiasmen och andan från förra sommarens U21 vore trevligt!

Vad tycker ni andra fotbollsintresserade? Kan det bli nåt det här? Saknar ni redan Zlatan?

janne1212122016-09-06 09:59
Antal inlägg: 4722

Jag tycker som du att det är helt rätt läge att börja byta ut rejält. Vi har en ny generation på gång med riktigt intressanta spelare. Strandberg, Tibbling, Sam Larsson, Quaison, Isak etc etc.

Jag tar för givet att Andersson är beredd att släppa in dessa allt eftersom,, istället för som Hamrén "gifta" sig med vissa favoritspelare som varit givna oavsett hur dom presterat över tid.

Wendt är given i mina ögon, borde varit det under dom senaste 5 åren, Rohdén är ett häftigt val, gillar honom starkt, hade däremot gärna sett Kujovic på topp tillsammans med Guidetti.

Hoppas dom lyckas kriga sig till åtminstone ett oavgjort resultat.

totravel - Ej medlem längre2016-09-06 10:06
Antal inlägg: 4735

Det känns nästan skönt att se ett landslag utan Zlatan. Det har varit så mycket fokus på honom de senaste 100 åren (känns det som) och nu känns det kul med en nystart där det istället blir fokus på laget. Att vi just nu också har en generation av extremt lovande unga spelare att skola in från U21-laget gör det ännu roligare.

Der Eimer - Ej medlem längre2016-09-06 10:06

Och självklart är det VM-kval och ingenting annat...

totravel - Ej medlem längre2016-09-06 10:08
Antal inlägg: 4735

Du skrev båda......du var lite sömnig i början bara....

Der Eimer - Ej medlem längre2016-09-06 10:33

Simon Tibbling, javisst! Ytterligare en spelare som snart bör få chansen. Quaison har jag lite dålig koll på, spelar han ytter eller centralt i Palermo?

janne1212122016-09-06 10:50
Antal inlägg: 4722

Har inte heller full koll på honom numera (har dock för mig jag sett honom på båda positionerna) men han har väl lyckats hyfsat i Palermo.

Sen får vi se vad flytten till Frankfurt gör för Hrgota, får han speltid där kanske han kan leverera även i landslaget.

Mormodern492016-09-06 23:03
Antal inlägg: 8354

Det gick väl så där för dom idag , fick 1 poäng ivarjefall ! Men passningsspelet var uruselt . Mycket där att jobba på !

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?