Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 300 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ruckzuck | 2016-10-12 17:23 | |
![]() | TV-serien Resten av Sverige Någon som har sett dokumentärserien "Resten av Sverige" som just gått i SVT? Reflektioner kring innehållet? För er som inte sett den, gör det omedelbart. Grymt intressant! www.svtplay.se/reste...av -sverige | |
mistmaster | 2016-10-12 17:28 | |
![]() | Briljant serie! Bra att lyfta sånt som är vardag för väldigt många och det är bara att se med avund på hur bra Norge lyckats. | |
annakarineli | 2016-10-13 00:46 | |
![]() | Intressant & sorglig tycker jag. Första delen av det första avsnittet skildrar min hemby. Byn som blomstrade och som var rätt fin att växa upp i ändå. Det fanns tre mataffärer, klädaffärer, skoaffär, sportaffär, post, två tre banker, järnhandel m.m! Nu trettio år senare finns knappt något alls kvar och det känns verkligen sorgligt och skänker en deprimerande känsla när man kör in i byn. Norges landsbygdspolitik verkar bra -men jag tror dessvärre att -även om vi skulle tillämpa den här med -att det är för sent för många av de svenska småorterna. Det bästa som kan hända är nog en annan inställning och trend bland dagens unga -att de prioriterar andra värden än det städerna kan erbjuda. Säger en som flyttat för länge sedan... Och detsamma gäller ju de flesta jag växte upp med... Många flyttade för att plugga och hann få smak för -och rota sig på större orter. Men visst känns det sorgligt... | |