Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 6 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 19 300 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kgabbi67 | 2016-10-15 19:32 | |
![]() | Funktionshinder Vem mer har märkt nonchalansen för de utvecklingsstörda efter massinvandringen? Ja AF, försäkringskassan osv de statliga | |
micro113 | 2016-10-15 20:04 | |
![]() | Fast jag måste nog säga att det är en nedmontering som skett under ganska lång tid nu -- och handlar givetvis om besparingskrav och att pengar är öronmärkta på ett annat sätt än tidigare ... Självklart påverkar statens kostnader dessa prioriteringar - men på något sätt är det svårt att se det handlar om nonchalans hos handläggarna på de enskilda myndigheterna, eller något man kan lasta invandrargruppen för direkt. Däremot kan vi ju se att det är mycket konstiga prioriteringar som görs, och att redan svaga grupper drabbas av krympande ekonomiska ramar. | |
kgabbi67 | 2016-10-15 20:10 | |
![]() | Ja jag har har personligen upplevt nonchalans från AF rehab gällande min 23 årige grabb. Anmält till JO och AF. Tänker inte vika mig heller. AF har händerna fulla nu med integrering och etablering. | |
micro113 | 2016-10-15 20:16 | |
![]() | kgabbi67 Det är absolut så att individer hamnar i kläm, får felaktiga bedömningar, inte får det stöd de har rätt till osv .. | |
Gonno | 2016-10-17 08:08 | |
![]() | Det är klart att allt är flyktingarnas fel våldtar är arbetslösa tar våra jobb orsaken till FKs kris Vårt parlamentariska dödläge Att åklagare hotas av högerextrema Clowner Byggandet av västlänken Vi är illa ute listan kan göras lång... | |
kgabbi67 | 2016-10-17 08:49 | |
![]() | Jag säger inte allt är flyktingarnas fel men i det fallet blev min son lågprioriterade pga flyktingarna för mycket jobb för AF rehab. För många på för kort tid och det ska lösas nu. Hur det vet i fan. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-10-18 15:58 | |
![]() | Gonno Det tar enormt mycket resurser - det går inte att komma ifrån. Det går bra att säga att vi har råd med det - men att det har konsekvenser är oundvikligt. | |
micro113 | 2016-10-18 16:39 | |
![]() | Gonno Prioriteringarna är politikernas fel - det är väl ganska givet att det ansvaret ligger på dem. Lite osmakligt dock att du driver gäck med någon som berättar om hur dessa prioriteringar drabbat dennes familj negativt. | |
Gonno | 2016-10-18 16:46 | |
![]() | Prioritera kommer vi alltid att behöva göra 60 åringar opereras för cancer 80 åringar inte Säker svårt för den familjen, men det hade inte varit bättre utan flyktingar. Bra att skylla på är det förstås. Vi har en lagstiftning som ska följas. | |
micro113 | 2016-10-18 17:01 | |
![]() | Gonno Fast förr opererades 80-åringar också. Och jo - vi hade haft det bättre om vi inte tagit emot mer än samhället förmår svälja. Politiker/riksdagen är lagstiftare .. lagar är inget som uppstår ur tomma intet -- visste inte du det? | |
Bisonbox | 2016-10-18 19:26 | |
![]() | Micro Naivt att tro att sjukvården inte prioriterar efter ålder Har du något belägg för att skulle varit bättre? Skulle vi haft en bättre demografi? Har vi ekonomiskt halkat efter i välståndsligan de senaste 10 åren? Samma svar kommer säkert som under de senaste 30 åren, inte nu förstås men vänta bara! | |
micro113 | 2016-10-18 19:38 | |
![]() | Bisonbox Ja, jag har absolut belägg för det - eftersom jag hade släktingar som opererades - en för tarm/magcancer och en för bröstcancer som var över åttio år .. Så hävdar man att man idag inte opererar åttioåringar - så gjorde man det i alla fall förr... Bättre demografi - absolut. Vi skulle inte ha haft en övervikt av män, och inte en värre övervikt av män i unga åldrar om vi inte hade haft den invandring/asylinvandring vi haft ... Och i de siffrorna räknas inte icke-folkbokförda .. så sista "unga mansströmmen är inte ens inräknad" .. Vi har i känsliga åldrar en större skevfördelning än både Kina och Indien .. Det är inte bra demografi .. Vi har de senaste 25 åren gått från välfärdsland 1 i de flesta klasser - ner till 8-12 beroende på vilka faktorer som räknas. I jämställdhet ligger vi fortfarande i toppen (fyra om jag minns rätt -för etta) -- dock, det säger inget om välfärd, man kan svälta ihjäl jämställt också.... Samma svar och resultat som du fått de sista 30 åren är inte giltiga för de sista 5- 3 åren - nej. | |
micro113 | 2016-10-18 19:40 | |
![]() | Jämställdheten har ju för övrigt också sjunkit .. På åttiotalet kunde kvinnor bada top-less på badstränderna -- nu spottas de på i rätt många områden för att de inte täcker både huvud och kropp .. | |
kgabbi67 | 2016-10-19 08:09 | |
![]() | Intressant läsning jag och grabben har det svårt och vissa ser realistiskt på problemet medan andra däremot försvarar ett system som inte håller längre. | |
kgabbi67 | 2016-10-19 08:15 | |
![]() | Och ska klargöras att vi är blattar jag är andra generation maken utifrån. | |
Bisonbox | 2016-10-20 16:56 | |
![]() | Micro Då var det bevisat jag har en släkting som fick en operation. Har en släkting med funktionshinder som har en jättebra fungerande personlig assistans så var det också bevisat. Det finns läkemedel som förlänger liv som vi inte använder för att de är för dyra. När läkaren beslutar om det ska göras en operation eller ej väger man in ålder, fysik status, efterlevnadstid. Man kommer alltid att prioritera. Bra med lite yngre som kan torka oss i röven när vi blir äldre och inte kan själva. Du menar den glimrande tiden för 25 år sedan då man sänkte föräldrapenningen från 80% till 60% och höjde skatten med (förlåt egenavgifter) med 10%. Avgiften på dagis var 6% av sammanlagda bruttolönen och realräntan var 8%. Senaste året har sysselsättningen ökat med 84 tusen och vi har arbetsbrist inom många sektorer. Antar att beviset är att du har en släkting som inte fått jobb, blivit arbetslös eller för att hemtjänsten gör ett dåligt jobb hos din mamma/mormor? | |
micro113 | 2016-10-20 17:09 | |
![]() | liminal Föräldrapenningen sänktes till 60% när då? Mig veterligen är den högre än så om du inte tjänare över inkomsttaket. Senaste åren har sysselsättningen ökat med 84 000 -- skämtar du eller. Hur stor andel av den arbetsföra befolkningen är i arbete -- det är vad som räknas. | |
micro113 | 2016-10-20 17:09 | |
![]() | bisonbox* skall det stå - inte liminal | |
Bisonbox | 2016-10-22 14:12 | |
![]() | Föräldrapenning talar om den gyllene tiden för 20-25 år sedan då allt var toppen och vår dagisavgift var 5000:- netto varje månad. 84000 fler sysselsatt idag än förra året vid samma tidpunkt men det kan man förstå diskutera eftersom statistiken inte stämmer med din magkänsla. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-10-22 14:19 | |
![]() | Man kan inte diskutera att det kostar pengar just nu att finansiera vår flyktingpolitik. Det gör det. De pengarna kunde använts till annat om man prioriterat annorlunda. Om det är bra eller dåligt kan diskuteras - men inte att det lägger beslag på resurser. | |