Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade14
Mobilspel
Pågående20 232

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Perpetual2018-03-07 16:39
Antal inlägg: 33

Rullningar & strategier
Lite stolt. Passerade nyligen 1000 rullningar. Hur tänker ni kring rullningar? Dyker det plötsligt upp en möjlighet att rulla eller är ni (likt mig) ständigt på jakt efter den ultimata rullningen? Några favoriter som jag fått in genom åren är HÄXJAKT, HYACINT, PLACEBO & ORTODOX.
En strategi som hjälpt mig är att minnas några vanliga ”början på ord” och några ändelser. Till exempel så har ju ”För-”, ”Be-”, ”In-” och ”Till-” hur många fortsättningar som helst. Och många ord slutar på ”-are”, ”-era”, ”-ing”, ”-ist” och ”-ism”.

Hur tänker ni kring detta?

HPIK2018-03-07 17:42
Antal inlägg: 191

Blir också hoppfull när jag har bra affix som ARE, LIG, FÖR, SAM etc. Har jag i övrigt icke samarbetsvilliga bokstäver och det fortfarande finns rullningslägen kvar dumpar jag de tråkiga bokstäverna och hoppas få upp bättre. Kommer inte ihåg någon lagd rull i klass med t ex HÄXJAKT (men hoppas någon gång få till P(ARTIST)YRELSE hehe :-) )

Perpetual2018-03-07 17:53

Den vore onekligen cool. 😎

calzon_912018-03-07 18:45
Antal inlägg: 6

Jazzrock vore ganska snyggt om det finns någon av bokstäverna färdigt så man kan rulla

anniekerstin2018-03-07 21:27
Antal inlägg: 86

Jag hade ju tyckt det vore kul att rulla ordet rullning. I övrigt är jag en rullningsfantast, så spelar gärna böjningslistan när jag är på rullhumör ;)

bujum2018-03-07 21:30
Antal inlägg: 1750

Själv har jag ca 44 500 på mitt samvete. Spelar numera nästan bara i böjningslistan. Samlar också på ändelser som ade, are för, ig osv. Mina snyggaste rullningar tycker jag nog är rappakalja och byxkjol (flera ggr) och triptyk. Är också barnsligt förtjust i bokstaven C och kastar därför aldrig ett K i onödan. Vill inte slösa bort en sån bokstav på korta ord om det inte ger 3xbokstavx2. Samma med J och Y.

Pebben772018-03-07 22:18
Antal inlägg: 297

Min drömrullning är JACUZzIN, på 3xord + 3xord och med Z på 3xbokstav.

greentea - Ej medlem längre2018-03-08 00:03
Antal inlägg: 1033

Jag brukar mest försöka rulla om jag har en eller två blanka. Och i början av spelet är det lättare.

greentea - Ej medlem längre2018-03-08 00:03
Antal inlägg: 1033

Har fått ord flera gånger men inte kunnat lägga ut dem, så behöver strategier för att hitta ställen att lägga ut rullningen.

Perpetual2018-03-08 00:07

Har blandade känslor för böjningsrullningar. De kan onekligen bli långa och häftiga men jag är nog lite konservativ där och tycker det liksom blir lite ”oäkta” med böjd rullning.

SämstpåBeta2018-03-09 12:09
Antal inlägg: 1760

Har själv 9590 rullningar i strikt och i Panik som spelform och det tycker jag är en extra bedrift då tidsstressen minimerar förmågan till att få ut bra rullningar. Därför eftersträvar jag aldrig att få ut avancerade rullningar utan enbart enkla rullningar. Det gäller att få ut snabba rullningar i Panik och där har jag den strategin att lägga åtsidan ERA-ARE och då behövs bara fyra bokstäver som har en slutändelse på ERA-ARE, där det finns en oändlig uppsjö av ord i SAOL. Denna strategi ger i snitt 1-2 rullningar i varje match i Panik. I Panik som går mycket ut på att försätta motspelaren under stress och tidsnöd så kan jag uppmuntra till manipulerade läggningar i mycket bra lägen. I stressen kan detta bli mycket fördelaktigt men är ju givetvis riskfullt och rekommenderas inte mot högrankade spelare. Jag brukar bygga upp för ett sådant läge, släppa det och återkomma till det i slutet av matchen. Har motspelaren inte åtgärdat det så vet jag att spelaren inte har sett det och jag kan använda det, speciellt då jag ligger under. Det är då även effektivt mot högrankade och som en sista chansen då det ser kört ut. Har vunnit många jämna matcher på det och det brukar inte sällan föranleda till irritation. Vad manipulativ läggning är, kan jag återkomma till om det är någon som är intresserad.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?