Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade65
Mobilspel
Pågående21 773

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Betakollaren - Ej medlem längre2019-01-19 00:15
Antal inlägg: 321

Vinylskivor
Vad tycker ni om trenden? Bra eller dåligt att vinylskivor verkar nå en ny guldålder? Själv är jag glad, för jag gillar gamla skivor som det knastrar lite om.
 
Mormodern492019-01-19 13:27
Antal inlägg: 8327

Jag tycker det är bra , en del är ju värda en massa pengar också , sonen var här ock rensade vårat lager av massa värdefulla skivor . Några var hans egna som blivit kvar hos oss efter han flyttade hemifrån
 
Pixiene2019-01-19 18:31
Antal inlägg: 27

Kluven, älskar ju egentligen mina vinyler men samtidigt är det lite "mäck" när man väl lyssnar på dem, de, liksom stiftet ska dammas av, om man verkligen inte gillar ett spår så behöver man vara säker på handen för att träffa den önskade låten och sen får man smyga därifrån så det inte hackar (åtminstone med min skivspelare)
och sen ska man vända på dem stup i kvarten. Det är ju väldigt bekvämt med spellistor på datorn...


 
klobba32019-01-19 19:35
Antal inlägg: 431

Kul för dem som pular med sånt, för mig likgiltigt.
har gjort mig av med all vinyl sen länge.
Vid behov lyssnar jag på musik via datorn.
 
Robert Malt2019-01-20 15:22
Antal inlägg: 3

Hjärtat är analogt
 
ttiittii - Ej medlem längre2019-01-20 17:08
Antal inlägg: 37631

Fördelen är att slippa både vinyl och cd.
Det tar för stor plats .
Sen vad andra gör är deras sak
 
mistmaster2019-01-23 13:38
Antal inlägg: 4442

Fantastiskt format! Kul att man numera kan köpa i fler å fler butiker, men som den samlare jag är så är det en smula trist att priserna på originalpressar nått oanade höjder ;-/
Å andra sidan så medför det ju att värdet på den egna samlingen gått upp. :-)
Men att det även börjar komma nya släpp på kassett har jag lite svårt att greppa. Även sett detsamma på VHS.
 
Betakollaren - Ej medlem längre2019-01-24 19:11
Antal inlägg: 321

Allt tycks komma tillbaka, förr eller senare :) I ungdomen gillade jag LP för samlandets och musikens skull men idag gillar jag singlar och EP från äldre tider. Inte direkt för musikens skull, utan för att omslagen är/var så tjusiga. Morsan skulle nog ha gillat att jag börjat snegla på hennes gamla idoler, om hon vetat
 
wildman2019-01-25 10:58
Antal inlägg: 3852

Det är bara en släng av "det var bättre förr" :p
Själv föredrar jag digital musik och anammade CD först av alla i min bekantskapskrets. Inom foto som jag pysslar med är det ju också några som vill gå oldschool med analogt foto, men jag tror personligen inte att varken LP eller analogt foto kommer vinna någon större mark. Men vill man hålla på med det är det väl kul som allt annat man snöar in sig på :-)
 
mistmaster2019-01-26 01:32
Antal inlägg: 4442

försäljningen av LP går ju annars hyfsat spikrakt uppåt för nått år i följd nu och det öppnas nya pressningsanläggningar runt om i världen. så inte vet jag, men hoppas det är här för att stanna. :-)
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?