Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
46
Inloggade82
Mobilspel
Pågående21 537

Forumkategorier

Användare Inlägg  
markoolio5 - Ej medlem längre2019-05-27 18:50
Antal inlägg: 1825

Life hacks
Ja, eller husmorstips som det hette förr. Jag börjar:

Bläckfläcken är inte slutet för klädesplagget trots att kemtvätten eller vanlig fläckborttagning sällan rår på den. Badda in det rejält i vodka (jag vet, detta är den värsta formen av alkoholmissbruk - när man INTE brukar den till att bli lullig) och låt det suga i sig några minuter, badda med en svamp. Sedan går metoderna isär:

- Plagg som kan tvättas i maskin bör sköljas ur rejält där fläcken var och sedan hamna just där, lite flytande tvättmedel där fläcken var som du gnuggar in med fingarna, och kör sedan en snabbtvätt (20-30 min). Klart!

- Plagg som vanligen kemtvättas (kavajer, slipsar, etc.) spolas av med rikliga mängder vatten om och om igen och plantorkas sedan. Spola bara vatten där fläcken satt.

Kan inte svära på att det funkar på vitt tyg (men kanske), men annars så jäklar! Har förr kastat ett par slipsar, men sedan jag testade första gången räddade jag en … och idag ett par byxor efter att rödpennan i innerfickan förstörde min morgon. Den vita skjortan kastade jag utan att försöka rädda, den var ändå gammal och rätt sliten.

Vilket är ditt bästa life hack?
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?