Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade13
Mobilspel
Pågående21 625

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nappusilina2019-11-30 21:57
Antal inlägg: 98

Varför tar man inte tag i det som ger ångest?
Vad har du för stora saker som ger dig ångest? Dvs saker man borde göra som man inte gör. Och varför löser du inte de?
Det ligger ju ändå bara där och ger ångest.
Vad möjliggör det om du löste de sakerna?
Jag börjar.

Jag pluggar körkort för lite för att kunna ta det. Jag får ångest av all svår teori.
Om jag tar körkort så skulle jag inte behöva kollektivt, Jag kan ha en friare semester och bättre möjlighet till arbete.

Jag borde umgås mer med min svårt sjuka pappa mer. Jag gör nog inte det för att det gör mig ledsen att se att pappa är sjuk.
Om vi umgicks mer , så tror jag att jag kommer att känna mig mer glad och dessutom att vi fick en bra och kul tid ihop som vuxna.

Jag borde inte äta så onyttigt på kvällarna. Jag är nog beroende av mysfaktorn. Om jag minskar med det så tror jag att jag blir piggare och går ner i vikt.



 
ttiittii - Ej medlem längre2019-12-01 17:19
Antal inlägg: 37631

Får ångest av att jag spenderar för mycket pengar på stövlar skor och smink.
Människor som skyller på att deras liv inte fungerar pga andra människors dåliga val.
Undviker det som ger mig ångest släpper taget gör en helomvändning och går...
 
lovesun2019-12-04 18:10
Antal inlägg: 1285

Titti, Alltså spenderar du inga pengar på smink och stövlar eller vadå?
 
Mollee32019-12-04 18:17
Antal inlägg: 1537

Det beror just på rädsla tror jag. Den bildar en mur och leder till en ond cirkel, där man skjuter upp saker istället för att ta tag i dem, fastän man vet att problemet inte försvinner.

Hjärnan är konstig på det sättet. Bygger mentala murar och stressar upp sig i onödan. Det enda man kan göra är att sätta sig över sina hjärnspöken och se saker ur ett annat, mer pragmatiskt perspektiv.