Spelrum
Giraffen54
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade94
Mobilspel
Pågående21 815

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2020-02-15 19:35
Antal inlägg: 37631

Hemlösheten i Stockholm....
Besökte i Går S:TA Clara kyrka

Det var bedrövöigare en vad jag kunnat tänkt mig...
3 dagar i veckan är det nattöppet och 40 madrasser läggs ut på golven...Mer en 40 personer får inte tas emot.
Personalen har en svår uppgift och är ganska uppgivna.
Men gör ett gott jobb.

Det skulle kunna vara det dubbla alla får inte plats...
750 dokumenterade barnfamiljer är hemlösa i Stockholm och mörkertalet är förmodligen lika stort.

Vilka är dom hemlösa ?
Dom som har låga pensioner.och make/ maka har dött.

Dom som är utvisade och inte har pass

Psyksjuka och psykotiska människor där vissa självmefisinerar
Som drabbades av vårdreformen 1995

Och helt vanliga människor som har nevropsykiatriskt funktionshinder.

Det som blivit av med sina jobb.

Regeringen väljer att betala av stadskulden med drygt 300 miljarder i stället för att bygga lägenheter eller.
Öppna ett långvåds sjukhus typ Långbro skulle hjälpa betydligt.
Vad tycker Du ?
 
har1liten - Ej medlem längre2020-08-29 01:09
Antal inlägg: 1906

Vi har inte sett nåt av nån hemlöshet än.!vänta till högerpolitikerna får grepp om Sverige! Jag skäms över att vara svensk och att detta land är påväg att bli diktatur. Men verkar va så folk vill ha det. En orsak till varför jag hatar människor.
 
dropper - Ej medlem längre2020-08-29 01:46
Antal inlägg: 9

Mina föräldrar var hemlösa och dog på gatan. Tror tyvärr att tvångsvård hade varit det bästa, i synnerhet för min mamma som var psykiskt sjuk. Nåt långtidsboende på sjukhem. Hon blev så mycket stabilare när hon var under uppsikt och inte kunde dricka. Ingen av dem kunde hantera eget boende trots upprepade chanser. Samtidigt är jag emot tvång, så... något behöver göras iaf. Fler mötespunkter, fler dagliga aktiviteter osv.
 
sus502020-08-29 08:29
Antal inlägg: 1471

Vårdformer typ Långbro borde inte ha lagts ner. Jag är inte heller för tvång, men ibland behöver folk hjälp att komma på rätt köl. När högern tar över lämnar jag landet. Hatar inte människor men tycker inte om dom.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?