Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
45
Inloggade86
Mobilspel
Pågående22 075

Forumkategorier

Användare Inlägg  
9052022-04-19 14:55
Antal inlägg: 18

En koppItea…
Tror att det var ett ryskt ordspråk som löd ungefär såhär: ”Vägen till himlen går förbi en te kanna”.

Och vet ni vad, den more or less gör det…kanske…nästan i alle fall…=;p

Så döm av min fasa när jag skulle inhandla mitt vanliga favorit tea, och butiken upplyser mej att företaget inte längre har just det tea’t i sitt utbud längre. Pga av ett uppdaterat tea sortiment.
Ve och fasa, finns inget jag skyr mer än att ta mej an projektet: att hitta ett nytt favorit tea!
Å andra sidan omväxling förnöjer i guess…=;p

So nån som har nått tips på ett grymt gott tea?
{or sitt egna favorit tea}
 
madzanta2022-04-19 18:43
Antal inlägg: 75

Jag vill inte svära i kyrkan men novis som jag är så håller jag mig till tepåsar. Jag tycker att det är lugnande med en kopp koffeinfritt te på kvällen och gillar verkligen Friggs Kvällsro och Kamomill. De få gånger jag dricker te på morgon eller under dagen så föredrar jag en enkel Lipton English Breakfast. Jag har bott i Japan ett tag och när jag var och är där så blir det väldigt mycket kallt grönt te på flaska, framförallt från Asahi, supergott. Lycka till med att hitta din nya favorit, glöm inte att njuta av resan, det finns så fantastiskt många tesorter att testa så embrace the change.
 
9052022-04-20 16:32
Antal inlägg: 18

haha, tja vet att vissa ”te-människor” skyr te-påsar som pesten. Själv har jag inget emot pås-tea när man e på språng eller har dåligt med time. Är ju ändå smaken som är det viktigaste.
Älskar is-tea på sommaren {inte testat grönt dock} dessvärre är väll is-tea utbudet här i Sverige rätt begränsat och a bit tråkigt.
O ja man kan ju aldrig gå fel med English Breakfast, helt klart. =:0)
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?