Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade56
Mobilspel
Pågående21 539

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ewirs - Ej medlem längre2022-11-09 16:01
Antal inlägg: 233

Vad betyder lycka och glädje för dig?
Jag är lycklig att jag äntligen fick bli mamma till en liten tjej. för ett tag sedan. Jag har alltid fått höra jag ej kan få barn, pga många äggstocksinfl . mm. Men, tji fick dom.

Glädjande och lycklig är jag att få ha mina gamla , sjuka föräldrar nära, hjälpa dem så mycket jag kan och dom fick se sitt barn barn, det gör mig ännu lyckligare .

Att få skratta varje dag, bara det är lycka för mig.
 
Lee90 - Ej medlem längre2022-11-09 17:33
Antal inlägg: 420

Min glädje har under många månader hjälpt 4 Ukraina familjer som är min släkt och bor i vår närhet .

Gemensamt med boende i orten gör vi insamlingar kläder , skor, hygienprodukter, nödvändiga vardagliga saker , leksaker i massor mm
Om 2 veckor kör vi ner lasset ( inte jag) och känner mig varm i <3 att så många deltagit..

Hoppas alla ni som kan gör detsamma, behövs inför vinter och snart Jul.
 
Prärieklocka2022-11-13 06:55
Antal inlägg: 10541

De två senaste åren har det hänt mycket inom min familj (räknar då inte bara min egen familj utan även min och min mans ursprungsfamiljer). Två familjemedlemmar har dött av svåra sjukdomar, ytterligare en har nu blivit allvarligt sjuk, en annan var nära att dö men klarade sig och har nu skrivits ut från sjukhuset.

Jag själv blev sjukskriven för ett år sen och genomgick operation och olika behandlingar under lite mer än ett halvår. Nu har jag varit på min första årskontroll och när jag fick beskedet att allt såg bra ut insåg jag att lycka för mig är att få vara frisk. Och förstås att de som finns i min närhet får vara det.

Lycka för mig är också att veta att i år kommer jag kunna njuta av att fira jul utan att vara däckad av alla biverkningar från den behandling jag hade förra året. :)
 
pottknyckare2023-01-31 22:23
Antal inlägg: 253

att få ha ett hem att komma hem till varje dag

att vi har så bra skattesystem och sjukvård i Sverige

att barnen får vara friska

att jag trivs så bra på mitt jobb

att jag har råd med min dyra hobby och tycker det är värt varenda krona
 
Kiwi 77 - Ej medlem längre2023-02-01 14:26
Antal inlägg: 348

Färdig med min utbildning, Dermatolog.

Börjar min nya tjänst idag, det är lycka för mig
 
Lill-IT2023-02-01 18:18
Antal inlägg: 31409

Att barnen har det bra
Att jag och mina nära och kära får vara hyfsat friska
Det är inte självklart. Man glömmer det ibland.
Mammas och pappas hund gör mig lycklig. Våra promenader är min energikälla.
Mina katter. Egensinniga, dråpliga och alldeles underbara.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?