Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade31
Mobilspel
Pågående21 470

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lee90 - Ej medlem längre2022-11-21 13:52
Antal inlägg: 420

Snökaos
Varför blir det alltid sådant tjat om "snökaos" i södra Sverige..är dom aldrig förberedda?

I norr, snöar det för fullt , plogbilen ute snabbt , allt känns lungt och fint , som det ska. Alla kommer till skolan och jobb, tacka vetja Norrland.
 
Hurvamannen2022-11-21 14:37
Antal inlägg: 18

Det är blåsten som oftast ställer till det för mig mitt ute på skånska slätten.
Måste ligga tätt bakom grannens traktor annars hinner det blåsa igen.
 
Mollee32022-11-21 17:45
Antal inlägg: 1541

Deras beredskap är väl sämre pga att det inte snöar lika mkt där som i Norrland i normala fall...
 
PetLin22022-11-21 20:23
Antal inlägg: 296

Har erfarenhet från både Stockholm och Norrland. I Stockholm tung och blöt snö massor av folk och ingenstans att dumpa snön. I norr oftast kall och torr snö och gott om utrymme att dumpa snön på.
 
stupidity2022-11-21 21:43
Antal inlägg: 593

Som redan sagt så är beredskapen här nere mycket sämre. Det kommer ingen snö på flera år ibland och varje bonde sitter inte på en traktor med plog som i norr. Snön som faller här är alltid blöt och jävligt, det pendlar runt 0 grader och fryser fort till is vilket gör det snorhalt.

Förra veckan hade vi nästan 15 grader och idag snö. Svänger fort.

Många saker som påverkar att man blir "överrumplad" av att snön kommer även om det är små mängder. Det finns nog inte en kotte här som har snöskyffel eller annat I bilen
 
Lee90 - Ej medlem längre2022-11-22 15:25
Antal inlägg: 420

Stupidity,
Jo, men visst är det så, jag har bott i södra Sverige , så vet folket är inte förberedda på samma sätt som i norr, men det har varit vintrar utan snö här också .

Men, en spade ska man ha i bilen om ifall att. Hade jag även när jag bodde i söder.
Men, skönt med vinter , vackert , idag-3 och sol!

Vägarna är sandade också bättre än i söder där blev dom saltade.
 
Lee90 - Ej medlem längre2022-11-27 11:20
Antal inlägg: 420

Ingen snökaos, men snöar ymnigt, plogbilen ute , jag får ta tag i skottning. Bara -3 grader . Härligt vinterväder .!
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?