Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 245 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sikop89 | 2025-09-10 14:31 | |
![]() | Kan nya fönster sänka energikostnaderna i hemmet och samtidigt öka trivseln? Det slog mig nyligen att våra elräkningar är mycket högre än hos grannarna, trots att vi försöker vara sparsamma med värmen. Jag började fundera på om gamla fönster kan vara boven, eftersom vissa rum alltid känns kallare än andra. Jag läste att moderna fönster med bättre isolering kan minska värmeförlusten och förbättra luftflödet, vilket inte bara sparar energi utan också påverkar komforten. Det känns som något som många kanske inte tänker på direkt, men som kan ha stor betydelse för både ekonomi och trivsel. Någon som testat det här och märkt en skillnad? | |
helen40 | 2025-09-10 16:28 | |
![]() | Är det så att ni har fönster som inte är isolerade som dem nyare fönstren är och om ni har element som går på elen så höjer man väl värmen på elementen villket gör att elräkningen höjs...har man nya fönster så blir det mer isolerat och man då kan sänka värmen. Nu har jag iofs inte elelement..men innan fönsterbyte här så drog det från fönstret så t.o.m gardinerna rörde på sig av draget..men nu är det varmt och skönt efter dem bytte fönstren :) | |
Tommy 1979 | 2025-09-12 08:44 | |
![]() | Ja, otäta fönster kan definitivt leda till ökad energiförbrukning. Det blir så att säga som att elda för kråkorna. I stället för att spridas ut i rummet, sipprar värmen ut, eftersom elementen är placerade direkt under fönstern (i alla fall är de det hos mig). Det är exakt den problematik jag själv brottas med varje höst/vinter så jag känner verkligen igen mig i det du beskriver! | |
häggeby | 2025-09-14 12:03 | |
![]() | Det beror helt på vad du har för fönster och hur otäta dom är? investeringskostnaden ska ju räknas hem utöver energiförbrukningen... | |