Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade65
Mobilspel
Pågående21 827

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2005-10-19 23:09
Antal inlägg: 7442

Fundersam över övervakare II
Ett par klarlägganden till vingummi:

- Det finns ingen överdrivsen räddsla för kritik, KONSTRUKTIV kritik. Personen i fråga straffade ut sig genom att både börja och avsluta brevet med HELT omotiverade meningar.

- Jag använde defintivt inga osmakliga omdömen om personen, omogen tycker jag är ett passande. Man skriver helt enkelt inte som han gör till en annan människa.

- Det är för lätt att sitta och förolämpa folk på Internet och säga något man aldrig skulle sagt öga mot öga. Och jag tror nog inte han skulle gjort det, jag skulle i alla fall bli mycket förvånad.

- Jag valde mellan två ting när jag visade hans brev:
1. Att inte visa brevet och stänga tråden leder till att man blir anklagad för censur.
2. Att visa brevet gör att man hänger ut personen i fråga men klargör ändå varför man stängde av den och gör diskussionen mer lättbegriplig.

Jag valde nr 2. Det är möjligt att man skulle stängt tråden och fortsatt privat. Men är lätt att vara klok så här i efterhand.

Att övervakare stänger av för snabbt/fel personer/stänger trådar ibland som kanske inte borde ha gjorts säger inget om övervakarna; snarare visar det på svårigheten att driva en sådan här sajt. Det är mer arbete än man tror att få bort element som förstör för andra. Tyvärr kan folk hamna i kläm, även fast vi arbetar på att försöka undvika det.

Vi får in ca 10-20 supportmejl per dag. Varav vi besvarar 99% och där 5% är rena klagomål. OM man här ger konstruktiv kritik så är det helt ok. Får man brev från någon mellan 10-15 som berättar hur "JÄVLA DÅLIGT SKITSPEL" vi gör så kan han kanske få en chans till. Men detta var en myndig person i 20-årsåldern som skriver ett väldigt otrevligt brev och när hans login är som det är så bedömde jag helt enkelt att han är ett oönskat element. Man får tycka vad man vill, jag tycker det var helt ok att stänga av.

Kontentan är: ÄVEN om du uppfattar brevet som "snällt" så gör inte andra det, tänk efter FÖRE, inte EFTERÅT då det är för sent. Och bete dig som du skulle bete dig i verkliga livet. Det är faktiskt en människa på supporten som får sitta och läsa det DU SKRIVER.

/ Henrik
 
odin - Administratör2005-10-19 23:11
Antal inlägg: 7442

Vill inte säga att alla 10-15-åringar beter sig illa och skriver med caps, isåfall ber jag om ursäkt om de blev förolämpade :)
 
ektis - Ej medlem längre2005-10-20 14:31
Antal inlägg: 4505

jag blev inte förolämpad.
 
Den Gode2005-10-20 14:42
Antal inlägg: 68

He he - inte jag heller.
Tycker du gjorde helt rätt.
Dessutom skall du ju egentligen inte behöva försvara ditt omdömme i varje avstängningsfråga.
"Smaken e som baken" - Delad - Du kommer att få medhåll av vissa och inte av andra.
Kan ju räcka med att du svarar "Han var oförskämd" eller liknande så slipper du lägga ner tid på fåniga följdfrågor.

Mvh
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?