Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 18 192 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sakoline | 2006-12-28 02:51 | |
![]() | Hur många 'avbrutna spel' är OK? Var tvungen att ge upp ett spel när familjen var tvungen att komma före lite akut sådär. Hann tyvärr inte säga något. Fick ett meddelande från motståndaren som frågade varför jag avbrutit så många spel, och att jag är gammal nog att kunna reglerna... Varför finns då en Ge upp-knapp, om det skulle vara ett regelbrott? Och 51 avbrutna av 1154 tycker jag inte är mycket...Eller?? Dessutom är det ju inte bara jag som gett upp matcher av de 51. Blir lite stött. Är det DÅLIGT att ha många avbrutna matcher, tycker ni andra? Det är ju inget jag önskar men ibland dyker det upp något viktigt och då kan jag inte fråga motståndaren om passningar, pga. tidsbrist kanske. Motståndaren, jag eller den andra, får ju pluspoäng, och det är bara att ta sig an ett nytt spel, tänker jag. Vad säger ni? | |
| Slemet | 2006-12-28 03:03 | |
![]() | Tycker väl det är ok att ge upp, men lite trist är det ju när personen ger upp utan att säga varför.. Undrar bara vad du menar med att det inte bara är du som gett upp de där 51 matcherna? Vem annars? | |
| sakoline | 2006-12-28 03:05 | |
![]() | Min motståndare? | |
| janov | 2006-12-28 03:10 | |
![]() | Det är trist att spela mot någon som avbryter (gäller även mig själv). Om du inte tror att du kan fullfölja, börja inte. Din andel avbrutna spel är definitivt för hög för mig. Jag struntar i poängen, det är ju spelet som är kul. Spela bara när du är någorlunda säker på att kunna fullfölja. | |
| Järnröret | 2006-12-28 03:11 | |
![]() | Det läggs inte på din statistik. Newsflash. | |
| sakoline | 2006-12-28 03:17 | |
![]() | janov: När jag ger upp beror det oftast på att jag inte kan fortsätta spela av "yttre omständigheter". Jag kan inte heller förstå varför jag skulle vara skyldig till alla mina avbrutna matcher... Även mina motståndare har gett upp. | |
| sakoline | 2006-12-28 03:18 | |
![]() | Järnröret: Va? | |
| Slemet | 2006-12-28 03:29 | |
![]() | Men om andra ger upp så syns det ju inte i din statistik. | |
| janov | 2006-12-28 03:36 | |
![]() | Det ärklart att yttre omständigheter kan vara OK för att bryta spel, men jag tycker att om man vill spela här på nätet, så finns det en viss vits att man har så pass mycket respekt för sin motståndare att man inte startar ett spel om man inte tror att man kan fullfölja. Jag vill gärna jämföra detta med att spela mot en person irl. Meningen är att du är väsentlig som medspelare, inte bara någon som försvinner förbi... | |
| sakoline | 2006-12-28 04:09 | |
![]() | janov: Klart jag tror att jag ska fullfölja ett spel jag påbörjar. Jag har inte satt igång ett system att krascha matcher jag inte tycker om. Slemet: Jag tror inte du förstår? Eller är det jag som inte gör det? Vunna 552 Förlorade 549 Avbrutna 51 Oavgjorda 5 Står det på mig. Du menar att 51 avbrutna är bara mina? Så jag kan ha spelat 200 matcher till som avbrutits av den andra? Näe? :) Det stämmer väl inte? 51 matcher jag påbörjat har avbrutits, det spelar väl ingen roll vem av oss som avbrutit den? | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2006-12-28 06:04 | |
![]() | Alla spel som står i din statistik är dina egna spel. Så du har alltså avbrutit 51 spel. Det finns ingen regel som säger hur många spel man får avbryta, men det ser ju inte snyggt ut med massa avbrutna spel. Finns ju dom som har tx 40 matcher och 34 avbrutna, sånt är inte så snyggt. Det är inte ok, att tex avbryta alla matcher mot samma person, för att ge den andre ratingpoäng..... Och, ja, ibland är man tvungen att avbryta, och strömavbrott tex, gör ju också att du får en avbruten match i statistiken Hoppas att du fått lite svar på din fråga .. | |
| TopBanana | 2006-12-28 07:36 | |
![]() | Jag har ofta problem med strömmen eller linjen och blir utkastad (bor i Egypten). Dessutom så märker man ibland inte att det hänt nåt utan jag sitter och väntar på att motspelaren ska spela, och man undrar varför det tar så lång tid. Så säger man nåt och inget kommer upp och man inser att oh nej, utslängd igen! Om man är snabb nog kan man logga in igen och spelrummet säger att "du har ett spel på gång, vill du fortsätta" men fungerar detta om man har spelat någon annans spel? | |
| KillerCow | 2006-12-28 07:48 | |
![]() | Personligen bruka jag kolla vid spelets början hur många avbrutna spel min motståndare har. Mera för att orientera mig bara, men visst, har de många avbrutna spel så är jag kanske lite mera på min vakt. Dock måste man ju kolla hur många matcher denne har spelat också o hur många förlorad/vunnit. Vissa tål ju inte förlora o avbruta då (fattar inte varför, men men). Samtidigt kan man ju alltid hoppas på att de avbruta med mig med, är ju jag som få poängen ;D Mitt avbrutna spel var pga dissconnect ... :/ | |
| Miss_jk | 2006-12-28 10:42 | |
![]() | Men senast min motståndare avbröt vår match så kom det minsann med på min statistik ändå. Hade fem avbrutna innan och ökade till sex. Och jag är för övrigt helt 100% säker på att jag inte avbrutit alla de övriga heller. | |
| iodine - Ej medlem längre | 2006-12-28 10:49 | |
![]() | mina beror på oväntade besök. btw. | |
| hugokolbaz | 2006-12-28 11:06 | |
![]() | Mina beror på idioti. För övrigt håller jag inte med janov att man ska jämföra det med irl-spel. Det här är inte irl-spel och man (jag) gör så många andra saker samtidigt, är på så olika humör och spelar lite "slumpad hets" för att gång på gång inse hur mycket jag hatar det. Jag spelar inte alltid för att spela utanför att jag inte har nåt bättre för mig och för att jag är beroende. Då går det illa. | |
| Forticert | 2006-12-28 11:51 | |
![]() | Igår spelade jag mot en person som hade 26 avbrutna spel av ca 50 spelade. Jag frågade innan matchen om han hade för avsikt att spela hela matchen eller ge upp någonstans på vägen. Han försäkrade mig om att han skulle slutföra spelet, men med ca 20 bostäver kvar så gav han upp. Även om det inte var oväntat så är det väldigt irriterande. Fast det är ändå 1000ggr bättre att ge upp med "ge upp"-knappen än att bara strunta i att lägga. | |
| hugokolbaz | 2006-12-28 12:03 | |
![]() | Varför börja ett spel överhuvudtaget mot nån som har 274 i rating om man själv har över 1700? | |
| Riverpoet | 2006-12-28 12:54 | |
![]() | Jag bryr mig inte så mycket.. Men det är lite dålig stil typ. Men så länge man vinner rating på det blir jag nöjd. Nu vet jag iofs inte precis vad som sker med poängen när nån ger upp? Hur ratingförändringen beräknas.. Själv har jag 7 matcher avbrytna, vilket är några promille av spelade matcher. Ett par av dom är iaf när jag suttit bakis och kallsvettats och tänkt "vafan startade jag en beta för??". hehe.. Har nog lagt ner det nuförtiden iaf, fullföljer alltid matcher. Händer väl även att man får oväntat besök eller liknande, då tycker ajg det är helt ok att ursäkta sig och avbryta. | |
| TopBanana | 2006-12-28 13:25 | |
![]() | Personligen föredrar jag att förlora än att avbryta; visst - vinna är bäst, men ändå, spelar jag så vill jag hellre spela så gott jag kan än att avbryta. Men men - vad ska man göra om man blir disconnected? | |