Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mirre722007-01-21 17:09
Antal inlägg: 4

Dåliga förlorare!!
Blir lika sur varje gång... De börjar gå bra för mig och då POFF så försvinner motspelaren! Spela klart fast ni förlorar!!!! *arg*

KramFia2007-01-21 17:25
Antal inlägg: 5

Håller med dig Mirre72, att man ska spela klart oavsett. Skulle ngt speciellt hända som gör att man måste avsluta kan man skriva ett snabbt meddelande om det.

MissTuss2007-01-21 18:44
Antal inlägg: 149

usch, nej sånt är inte roligt. spelade igår mot en person som började med att lägga ut ett ord som gav 323 poäng. jag spelade klart, trots att det inte kändes särskilt kul. men om jag hade lagt det hade det ju varit superskoj och då hade jag ju blivit sktisur om motståndearen bara dragit.

Devil_Star2007-01-21 19:08
Antal inlägg: 443

Precis. Rätt inställning MissTuss.

Även om det inte känns kul, om motståndare leder mycket, så kan man tänka, om det var jag som ledde så mycket, och den blir sur och sticker, hur kul är det. Nu råkade va motspelare som hade turen på sin sida. Nästa gång är det jag som har turen.

När jag spelar är det för att det är kul. Därför blir jag inte sur, även om jag förlorar. Jag blev nöjd med min placering på en IRL-Turnering i somras. Vänder man resultatsrapporten upp och ner, så skulle jag ligga på första plats, upp och ner. Men nu var det så att jag kom sist :)

JAgULareN2007-01-21 19:11
Antal inlägg: 359

Ah! Den gamle "ge inte upp"-diskussionen! Den tröttnar jag aldrig på=)

Legobiten2007-01-21 19:13
Antal inlägg: 617

hahaha

iodine - Ej medlem längre2007-01-21 19:17
Antal inlägg: 269

jag spelade mot en igår som gjorde mig jävligt irriterad. personen ledde då jag fick en rullning på hand. eftersom jag inte fick ut den på en gång så passade jag för att få bättre läge. efter två passningar så fattade min motståndare att jag satt på en rullning och började själv passa. var alltså tvungen att lägga ett annat ord för att matchen inte skulle avslutas.

bra taktik eller tråkigt fegspel?

själv skulle jag aldrig göra så. varken i under eller överläge.

Knevert - Ej medlem längre2007-01-21 19:18
Antal inlägg: 805

Du spelade ju tråkigt genom att passa för att få ut din rullning, Din motståndare spelade helt korrekt

Hedenstierna2007-01-21 19:19
Antal inlägg: 530

tråkigt fegspel enligt mig iodine, fast en del gör ju vad som helst för att vinna, och sitter o gnetar in i det sista.

Legobiten2007-01-21 19:19

Skitbra taktik! Han ledde ju.

roggi2007-01-21 19:56
Antal inlägg: 128

Om någon passar brukar jag passa på att byta bort mindre önskvärda bokstäver. Var länge sedan jag spelade mot någon som passade nu.

Måns_E2007-01-21 20:00
Antal inlägg: 12051

Självklart skall man passa, om man tror att det är det bästa alternativet, oftast så är det inte det, men ibland så.

sakoline2007-01-21 20:00
Antal inlägg: 742

Skönt när folk avbruter, så får man mer poäng. Enda gången jag blir lite sur är när jag har ett bra på G och så får jag inte lägga det (och vinna ännu mer). Starta ett nytt annars!

Kirstin2007-01-21 21:20
Antal inlägg: 99

Jag passar alltid när jag märker att motståndaren börjar passa för att invänta bra rullning. Kul att sitta där och spela mot sig själv, då kan jag lika gärna starta ett enkelspel

Devil_Star2007-01-21 21:22

Alla sorters speltaktik är tillåtna utom dom dåliga :)

Legobiten2007-01-21 21:28

Inte för att vara en messerschmitt, men även den dåliga speltaktiken är tillåten. Men den kanske inte är att föredra.

mamman - Ej medlem längre2007-01-21 21:45
Antal inlägg: 6379

Klart du är en messerschmitt!!!
Det mesta är tillåtet, av både bra och dåliga taktiker.
Skulle själv fundera om min motspelare började passa..... Är inte DET en dålig taktik egentligen?? Pasa om det inte duger... har kagt bort många rullningar för att de inte finns ställen att lägga dom.

Devil_Star2007-01-21 21:57

Jag har nog passat några gånger. Men nu försöker jag inte hålla rullningarna så länge. Ok, jag kanske passar nångång, skulle min motspelare komma på genom att oxå passa, då får jag se till att spelet inte bryts.

mamman - Ej medlem längre2007-01-21 21:59
Antal inlägg: 6379

Guuud vilken dålig svenska jag har... Kan man skylla på att jag spelar samtidigt??? ;-)

emmanent2007-01-21 22:11
Antal inlägg: 89

Jag har brutit en gång faktiskt - då min motspelare hade tokflyt och ledde med typ 600 poäng. Jag bad om ursäkt och sa som det var - jag spelar för att ha kul, och det var verkligen en slakt utan dess like, som nästan kändes fysikt betungande (vi är inte mer än människor). Visst, jag kanske hade varit en "bättre människa" att fortsätta, men... jag vet inte, att vara människa är nyanserat, det är inte varken eller utan det finns massor av graderingar. Jag spelar alltid klart spel, oavsett om jag ligger under, generellt sett, fast med det undantaget. Livet är för kort, liksom, när man upplever det som att man "plågas"... :D

Jag upplever ofta att diskussioner om spelstilar baseras på någon önskan om fixerade moraliska regler, rättesnören eller nåt, på något vis. Folk ska inte bli sura när de förlorar, man ska vara si eller så, olika taktiker är bättre eller sämre och beskrivs nästan som personlighetskvaliteter.

Jag förbehåller mig rätten någonstans att bli grinig, även om jag kanske inte låter det gå ut över min motspelare (det är ju knappast den personens fel att man har rutten otur), och accepterar att någon jag spelar mot tappar humöret. Det behöver inte betyda att det är en dålig människa, för att jag inte tycker att spelstilen/taktiken min motspelare har är särskilt rolig, och lägger namnet på minnet för att inte göra om "misstaget" att spela mot den personen. Kanhända att vi skulle ha skitkul över ett glas vin ändå - det är bara att inse att livet är liksom lite mer nyanserat än att alla är mönsterpassade eller macdonaldifierade i alla sammanhang, alltid.

Nåja, en reflektion som på sätt och vis motsäger sig själv, gnälla över de som gnäller, men kändes skönt att säga! *måste garva lite*

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?