Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 002

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2007-03-02 11:12
Antal inlägg: 8941

Viktväktarna
Någon mer än jag som äter viktväktarmat? I så fall får ni mer än gånra dela med er av era recept!
Börjar själv med ett supergott:

Kycklingfilé-paket för 4 personer, 5 points/portion

Kycklingfilé rå, 4 st á 125 g
Spenat, fryst 4 dl
Fraiche 8 %, 2 dl
Ädelost max 17 %, 50 g
Salt
Peppar
Tomat 2 st
Vitlök, 1 klyfta

Sätt ugnen på 200 grader. Skär kycklingfileér i tjocka skivor. Tina spenat och krama ur vattnet. Blanda spenat med fraiche och krossad vitlök, krydda med salt och peppar. Skiva tomater. Riv 4 bitar folie som är 25 x 25 cm. Fördela spenatröran på foliearken. Lägg på tomatskivor och kycklingbitar. Salta och peppra. Strö på smulad ädelost. Vik ihop folien till täta paket.
Baka i ugn 20 minuter.
Servera med kokt potatis.

Zizzi2007-03-02 15:14
Antal inlägg: 866

Lät jättegott, ska pröva lags till den rätten någon gång. All mat med ädelost i måste ju bara bli god :-).

Jennie_Blom2007-03-02 16:05
Antal inlägg: 5

bra middagstipps! blir miss_jks kyckling ikväll. låter supergott.

diana_s2007-03-03 00:59
Antal inlägg: 194

Okej här kommer ett jättegott recept för 3-4 pers. med fisk.

1 fryst fiskblock (valfritt)
1 burk krossade tomater
en bit purjolök skuren i små bitar
2 morötter (grovrivna)
1 fiskbuljongtärning
salt och peppar

Fräs de grovrivna morötterna tillsammans med purjolöken i lite olivolja. Häll på tomaterna och blanda med ½ burk vatten. Lägg i buljongtärningen och krydda med salt och peppar, även fiskkrydda är jättegott i. När det kokat upp lägg i fisken, som du skurit i mindre bitar, och låt det småkoka tills fisken är klar. Jättegott tillsammans med kokt potatis.

Smaklig måltid!

nova32007-03-03 02:41
Antal inlägg: 21

Vspa ihop 4ägg 2 av dem utan äggulor 5dl mjölk och 1tsk salt
rör i t e x broccoli, majs, kotlettbacon. Ovanpå 1-2 msk skorpmjöl och lite riven ost. 200grader 45 min i ugn. Ät massor av sallad så räcker det till 4 personer.

nova32007-03-03 02:56

fryst Laxfilre 200 grader 30 min.

Grönsaksfräs: fyll en stekpanna med Strimlad vitkål, morötter, purjolök och en grönsaksbuljongtärning.

Grön pesto och ris passar bra tycker jag

nova32007-03-03 03:26

Ett bra smörgåspålägg (syradegrönsaker) som våra ungar gillade och även vi:
5 kg morötter
2kg lök
2% salt

Strimla och lägg i burkar så att burkarna nästan blir fulla av morötter och lök. Vätskan från dessa ska pressas så att den är strax ovanpå grönsakerna. Ska stå 1vecka i rumstemperatur sen tre veckor i sval eller kyl.

Miss_jk2007-03-07 19:23

Broccoli- och Pastagratäng,
4 port. 12 points/portion

Ingredienser:

6 dl pennemakaroner
400 gr broccoli
1 pkt bacon
2 dl lätt creme fraiche
2 msk chilisås
1 dl riven ost, 10 %

Gör så här:
* Koka makaronerna enligt anvisningen på förpackningen.
* Koka även broccolin tills den är mjuk och hacka den grovt.
* Klipp baconskivorna i strimlor och fräs i stekpannan några minuter, låt rinna av på ett papper.
* Varva pasta, broccoli och bacon i en ugnsäker form.
* Blanda creme fraiche med chilisås (eventuellt andra kryddor efter eget tycke och smak) och häll över gratängen.
* Strö på den rivna osten.
* Gratinera mitt i ugnen i 15 – 20 minuter i 225°, tills gratängen fått färg och blivit genomvarm.

Knevert - Ej medlem längre2007-03-07 21:30
Antal inlägg: 805

Bästa bantningsreceptet:

3 dl vatten

TomasLeonard2007-03-07 22:21
Antal inlägg: 1563

Mitt tips.

Vispa ihop 3dl svart kaffe, ställ fram på bordet, tänd en cigarett titta ner på din mage och svärhögt för dig själv, bestäm dig sedan för att aldrig mer bli tjock eller att plötsligt börja tycka att det är sexigt med former.

EALD2007-03-07 23:05
Antal inlägg: 7

Supernabb fisk med smaskig sås: 2-3 port

1 block fryst vit fisktfilé (tinat)
salt+ peppar (alt. citronpeppar)
1 burk creme bonjour cousine vitlök och örter (finns flera andra smaker om man vill variera)

Lägg fisken på ett stort fat (som tål micro) och salta och peppra. Kör fisken i mocron på full effekt ca. 8 min.
Skeda creme bonjour cousine över fisken så den täcks helt. Kör ytterligare 2 min i micron.

Servera med pressad potatis och en smarrig sallad.

EALD2007-03-07 23:11
Antal inlägg: 7

Har även en jättegod pastasås med pointsvärde noll.

2 portioner
2 stora tomater
1 vitlöksklyfta
1 köttbuljongtärning
2 msk chilisås
salt, nymalen svartpeppar
pizzakrydda efter smak

Grovhacka tomaterna och fräs dem tillsammans med vitlök, och buljongtärning tills det "grötat" ihop sig lite. Blanda i chilisåsen och låt puttra ca. 5 minuter. Smaka av med salt, peppar och pizzakrydda.

Servera med fullkornspasta (3p), 1 tsk grön pesto (0,5-1p) och ett par skivor rökt skinka (1 p)

Sammanlagt 4,5-5 points och supergott!

Miss_jk2007-03-08 01:01

Knevert: Viktväktarna funkar alldeles utmärkt för mig, och har betydligt godare mat än bara vatten. Tack ändå.

TomasLeonard: Det där med kaffe, cigg och svordomar är precis vad jag gjort. Därför äter jag numer viktväktarmat. Former kan absolut vara sexigt, men jag vill ha betydligt mindre än vad jag har nu. Simple as that!

Tobbelille2007-03-08 01:10
Antal inlägg: 496

En kebabtallrik på lördagsnatten :)

Annieel - Ej medlem längre2007-04-16 16:25
Antal inlägg: 446

Tomas Leonard .
Precis det stuket kör jag .
Bara det att jag lyckats gå ner än massa i vikt ,är jättenöjd nu .
Det handlar om att ha karaktär .
Och göra något skoj av det de lättar då .
En kram till dig .
Alla dessa dieter hjälper ju inte och svindyra är dom .
Det äör så enkelt . Det finns inga utvägar , bränner du mer än du får i dig i kalorier så går du ner .
Varför unna massa dyra företag som lurar en ????
Kram på dig Tomas . L

beaca2007-04-16 18:40
Antal inlägg: 481

Alla klarar inte att gå ner på egen hand och då är det bra att sånt som Viktväktarna finns. Man måste ju heller inte gå på dyra möten. Det räcker med att komma över materialet.
Själv kör jag dock med Cambridgekuren. Det funkar för mig.

Mitt bästa VV-tips är nollpointssoppa, dvs man kokar en massa goda grönsaker, tex lök, krossade tomater, broccoli och annat man gillar, mixar det hela och kryddar. Mättar bra och smakar gott.

Annieel - Ej medlem längre2007-04-16 18:52
Antal inlägg: 446

Ja men då äter du ju mindre kalorier och bränner mer . Därav resultat .
Håller med dig att de kan vara svårt och man behöver hjälp .
Men med god näringslära och envishet klarar du det .
Heja beaca .
Mem det handlar om att kunna hålla dieten sedan hela tiden .
Jag provade en kur och gick ner 9 kilo på två veckor så fort jag började äta gick jag upp igen .
Det gäller att motionera och äta sunt och rätt i veckorna sedan kan du äta gott och mycket på helgerna .
Och då håller det i längre .
Försök få dina vänner att pucha dig gumman .
Jag har arbetat inom detta så jag vet .
Och ju äldre man blir ju sämmre omsättning får man .
Så då får man kämpa .
Kramiz

nettan232012-01-09 17:51
Antal inlägg: 4086

Fortsätter gärna på denna tråden, första dagen med viktväktarmat, har ett äldre program och följer de "vanliga pointsen" inte propoints :)

Idag till lunch åt vi

Viktväktarnas måltidskorv, stekt i "strimlor" med massa kryddor och rapsolja, till det fullkorns fussili (stavning?) babyspenat, cocktailtomater och lite ketchup som smaksättare.

nettan232012-01-09 17:53
Antal inlägg: 4086

Ska testa min ämnesomsättning på fredag. Min mormor hade dålig ämnesomsättning, men e det inget med den så e det bara att köra på ÄNNU hårdare, ska till gymmet och gå på gåband idag.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-09 18:21
Antal inlägg: 11661

Hur ska du testa ämnesomsättningen menar du? Sköldkörteln?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?