Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 0 |
Mobilspel
Pågående | 19 330 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Hick ticks | 2007-03-09 09:59 | |
![]() | En riktigt rolig sajt! :P www.tjuvlyssnat.se/k...go ri/barn/ Min bror visade denna sida för mig. Tycker den var super och skulle vilja att ni också tog del av den :) | |
grönöga - Ej medlem längre | 2007-03-09 10:44 | |
![]() | Tack Hick ticks!!! Jag har skrattat oavbrutet dom senaste 30 minuterna.. :D | |
blue_moon | 2007-03-09 10:58 | |
![]() | Tack, delad glädje är dubbel glädje! | |
snorklan | 2007-03-09 11:12 | |
![]() | Så otroligt bra! =) | |
diana_s | 2007-03-09 11:12 | |
![]() | ha ha ha.... den va bra... *asg* måste bara "klistra in denna"..... HAHAHAHA Klockrent!! (Tjej ~15 och pojke ~10 som verkar vara syskon småkivas med varandra i rulltrappan.) Tjejen (med allvarligt tonfall): Men Daniel, jag får egentligen inte säga detta, men kan inte hålla tyst längre! (Konstpaus.) Tjejen: Du är… adopterad! Pojken (tittar oförstående mot sin mamma): Va?! Tjejen: Ja, från en APFAMILJ! Pojken: Mamma, säg till henne! Mamman: Det är sant. Härlig mamma....eller hur?? he he he | |
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-03-09 12:32 | |
![]() | Jag ba älskar onda föräldrar som snackar skit om andras barn, som pappan i historien om Zlatan & Viktor ;) | |
Hick ticks | 2007-03-09 13:21 | |
![]() | Själv hann jag inte läsa så mycket men det jag läste var toppen xD | |
Mick E - Ej medlem längre | 2007-03-09 13:58 | |
![]() | Var faktiskt jävligt kul...brukar inte dela länktrådarnas underhållningsvärde, men denna gången var det ju roligt. Alltid kul att höra om onda föräldrar och verklighetsfrånvända ungdomar. | |
emmanent | 2007-03-09 20:01 | |
![]() | *fniss* Älskar tjuvlyssnat, har hängt där ett tag. Min favvo är mamman som går i affären med sin griniga unge, och säger "Om du inte är tyst kommer Björne att dö." :D | |
grönöga - Ej medlem längre | 2007-03-09 20:25 | |
![]() | Gick in och kollade under fjortisar och jag bara kan inte låta bli...:DDD här är två- Två unga killar sitter och diskuterar en fest som den ene har varit på. Kille 1: Och så fixade han värsta holken! Kille 2: Vadå? Skojar du? Varför grejar han en holk på en fest? Kille 1: Uh, för han kände för det… Frågade om jag ville vara med, sa nej! Kille 2: Vilken snubbe, bygga en fågelholk på en fest… (Två tjejer, ~15. pratar om julrim) Tjej 1: Jag kom på ett julrim om man ska ge bort strumpor. Tjej 2: Vaddå? Tjej 1: “Här ska du få något från ett får, hoppas du inte får ludd mellan dina tår.” Tjej 2: Strumpor av bomull då eller? Tjej 1: Nej ull, bomull kommer inte från får! Tjej 2: Va?? skämtar du? Har jag alltid trott.. Tjej 1: Är du dum eller? Tjej 2: Nej, men vart kommer då bomull ifrån?? | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-03-09 22:31 | |
![]() | Hur mycket kul som helst, men just nu ligger emmanents på topp!! | |
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-10 06:34 | |
![]() | Tyvärr inget annat än en idéstöld. Som om Morristown skulle starta en spelsida som hette Bätapet. Dessutom är förmodligen det mesta ren bluff. stureplan.se/blogs/a...lo gid=2040 | |
Plink | 2007-03-10 09:05 | |
![]() | ...sen kan man ju välja att tro på det som står på siten, eller på en bloggare som inte gillar den :P | |
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-10 09:46 | |
![]() | www.christiankarlsso...-h ypat.php | |
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-10 09:47 | |
![]() | De var inte ens först med idén i Sverige. Var en tjej som gav ut en bok på samma tema mer än ett år tidigare. Roligt kanske det är, men jag blir så less på folk som inte kan ha egna idéer. | |
ekorre70 | 2007-03-10 10:21 | |
![]() | Jag blir så trött på folk som inte kan ta saker för vad de är och ha roligt.. De har själva sagt att det är en kopia av den amerikanska sidan, so what ? omän de skulle ha kopierat något därifrån so what ? det är en rolig sida vad som är äkta eller inte är av underordnad betydelse för min del. | |
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-10 10:23 | |
![]() | Så om jag tog din bild ekorre70, och skrev inlägg på forumet under namnet ekorre69 så skulle det vara helt okej för dig? Jag menar, det är ju kul! | |
ekorre70 | 2007-03-10 10:36 | |
![]() | Nu var det ju inte riktigt så de har gjort. De som har startat sidan har själva sagt att de tagit Iden från en amerikansk sida. De går ju inte och skriver saker i någon annans namn. Skulle de sen kopiera något från den sidan och kalla "sina" tjuvlyssningar så låt gå. Vet dock inte hur det skulle fungera rättsligt om man kan ha upphovsrätt på en publicerad tjuvlyssning eller inte. | |
emmanent | 2007-03-10 10:59 | |
![]() | Lite intressant det där med egna idéer, faktiskt. Jag skulle vilja påstås att det egentligen inte finns något unikt eller orginellt i någon enda idé, eftersom de alltid bygger på kunskap man fått tidigare, och på annat håll. Det sägs att alla vetenskapliga framgångar "förväntas" fortskrida, att någon eller några hittar på nya saker eftersom kunskapen befinner sig på en viss nivå där det måste bli så. Det är inte alls konstigt att man får idéer, blir inspirerad av eller utvecklar ett tidigare känt koncept, med andra ord. Ibland får till och med flera människor samma idé ungefär samtidigt. De som driver Tjuvlyssnat har faktiskt sagt hela tiden att de gjorde det för att de tyckte att den amerikanska siten var så himla kul, som ekorre påpekar. Men det är inte helt ovanligt att samma idéer dyker upp på olika ställen samtidigt oavsett kännedom om varandra, faktiskt. Det är inte en dålig sak, det är naturligt - det är logiskt att det är så. Ursäkta att jag svamlar om detta, tycker det är lite intressant att vi hänfaller åt att försöka hitta någon form av unikum i idéer när förutsättningarna och logiken säger att det måste vara så att flera är inblandade än en specifik person. :D | |
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-10 11:01 | |
![]() | Men grejen är ju den att de absolut inte sa i början att de snott idén. Och att det dessutom var en svensk tjej som något år innan gav ut en bok på samma tema. Paret bakom Tjuvlyssnat var helt ovetande om att den fanns etc. Sen när de var överbevisade började de medge att det fanns original som de kanske eventuellt lite grann hämtat inspiration ifrån. | |