Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| The Clash | 2007-03-20 21:02 | |
![]() | Joakim Thåström 50-år!!! Idag, fyller Sveriges punkigaste gubbe 50 år. Skulle vara kul och höra vad Pimme-mannen har betytt för er. För mig var han i alla fall vägen in i punksvängen, då jag fick höra honom hos min kompis underbara storasyrra, som åtta-åring. Ebba, Imperiet, Peace Love & Pitbulls, Thåström och nu Sällskapet...i nästan hela mitt liv har han följt mig med sin grymma musik! | |
| BigBow - Ej medlem längre | 2007-03-20 21:07 | |
![]() | Snygga horn! | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-03-20 21:12 | |
![]() | Ebba Grön är ju skitbra. Imperiet Hyfsade, Peace Love and pitbulls värdelösa och han som solo är ju pinsamt. En gradvis försämring som alla musiker. | |
| The Clash | 2007-03-20 21:17 | |
![]() | Knevert, antar att du diggar Attentat. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-03-20 21:23 | |
![]() | ....inte mycket...... Kan inte komma på nån liten betydelse... | |
| sirspellalot - Ej medlem längre | 2007-03-20 21:27 | |
![]() | Gillar Peace love and pitbulls-låtarna bäst. Lite kul med hans korta karriär som porrskådisen Helmut också ... | |
| brava | 2007-03-20 21:32 | |
![]() | han var väl bland de första av de coola killarna på att göra tolkningar av svenska klassiska visor/ballader. jag har nåt minne av nån båt som det stormade för åsså thåströms rasselröst | |
| Smutsmun - Ej medlem längre | 2007-03-20 21:41 | |
![]() | Ebba Grön är den enda musik som i vuxen ålder kan bringa mig till tårar. | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2007-03-20 21:46 | |
![]() | brava! du menar nog evert taubes "briggen bluebird av hull" den gör thåstöm riktigt bra! | |
| Riverpoet | 2007-03-20 23:19 | |
![]() | Thåström är en av mina kungar. Tycker utan tvekan dessutom att han blir gammal med hedern i behåll. Skebokvarn är mellanåt strålande. Dock är jag inte särskilt förtjust i Pitbulls, kan nog inte påstå att jag gillar det alls. Bäst är väl ändå Ebba. Från start till mål även om jag kanske gillar andra plattan bäst. Imperiets plattor "synd" och "tiggarens tal" är strålande rakt genom egentligen. Även solo jävligt bra alltså. Personliga favoriter är (rakt av på måfå plockade från mitt sega huvud) We're only in it for the drugs, Karenina, Ballad om en amerikansk officer, uppgång och fall, brev från 10:e våningen, saker som hon gör, vacker död stad. Listan kan göras lång. Grattis på honom för fan. | |
| veggie_d | 2007-03-20 23:56 | |
![]() | What Riverpoet said, med tillägget att Thåström är grym. Lätt den mäktigaste konserten på förra årets Roskilde. | |
| Riverpoet | 2007-03-21 00:04 | |
![]() | Önskar att jag sett honom på Skebokvarnturnen. Men det blev aldrig av. Roskilde 2000 däremot, så är glad att ha sett karln. Hur ska sällskapet turnera? Och hur fan låter dom? Oupplyst... | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-03-21 00:34 | |
![]() | Vi äger så här. JT är najs ibland. P, L & Pitbulls är dock i mitt tycke ett halvdant projekt. Även om Skinny-white-man-låten är soft :) | |
| Psycho_PinUp | 2007-03-21 02:29 | |
![]() | Thåström, Thåström... vad vore livet utan denne man... det var nog Ebba Grön som var det första punk bandet jag började lyssna på... som 12 åring... fina minnen!! Vill höra mera av denne underbara i framtiden. Även fast Skebokvarns skivan har blitt i lugnare takter. Till sist. Grattis som fan Gubbe! | |
| Psykoanalys - Ej medlem längre | 2007-03-21 06:01 | |
![]() | Skebokvarns kan nog vara bästa svenska släppet på många år. | |
| The Clash | 2007-03-21 16:06 | |
![]() | Lyssna på Sällskapet på myspace.com/sallskapet. | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-03-21 19:09 | |
![]() | Bästa låten torde vara "Österns röda ros". Eller "Die Mauer". Eller "Flyktsoda". Eller möjligen "Karenina". Aaah, det finns många..! Thårtan är en cool dude. Såg honom live för första gången i somras. I Tantolunden, Sthlm. Very good it was! :-) | |
| falafelibröd | 2007-03-21 19:18 | |
![]() | Jag är inget inbitet fan, men nog har man lyssnat en del. "saker som hon gör" är min klara favorit...mmmm.... | |
| Virreli | 2007-03-21 20:39 | |
![]() | Tonår, allsång och hemgjort vin! | |
| Hedenstierna | 2007-03-21 21:30 | |
![]() | Flyktsoda, die mauer, Beväpna er, We're only in it for the drugs m.m är ju helt gudomligt bra :D OT: Grattis somfan! :) | |