Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 18 147 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Macson | 2007-04-04 01:02 | |
![]() | hjälp mig upp på morgonen! Jag har just nu "påsklov". Problemet är att jag är kvälls/nattmänniska och är extremt morgontrött. Eftersom jag inte har något tid att passa imorgon kommer jag med all säkerhet inte upp förrän kl 12 eller 13. Egentligen skulle jag vilja gå upp kl 10 men eftersom jag saknar självdisiplin vet jag precis hur det går. Skulle behöva några tips på hur man gör för att bli en morgonmänniska. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-04 01:03 | |
![]() | Kaffe, Kaffe, Kaffe, Kaffe, Kaffe. | |
| Macson | 2007-04-04 01:04 | |
![]() | Kaffe i all ära...problemet är att jag inte kommer upp för att koka kaffe | |
| Wazoo - Ej medlem längre | 2007-04-04 01:10 | |
![]() | Skaffa en väckarklocka som är extremt högljudd och irriterande vid ringning. Placera den en bra bit från sängen så att du måste kliva upp för att stänga av den. Kan funka. :) | |
| massamark | 2007-04-04 01:25 | |
![]() | Be någon i famljena tt hälla kallt vatten på dig! | |
| Wheppa | 2007-04-04 01:56 | |
![]() | Bestäm med någon att spela en betapetmatch klockan tio, så har du något att se fram emot :) | |
| Macson | 2007-04-04 02:12 | |
![]() | haha...bra idé! | |
| iodine - Ej medlem längre | 2007-04-04 09:36 | |
![]() | denna kanske funkar: www.boysstuff.co.uk/...p? id=13583 | |
| veggie_d | 2007-04-04 09:40 | |
![]() | Lite sent nu kanske, men ett tips är att skaffa en klockströmbrytare (några tior på Clas Ohlson) och koppla kaffebryggaren till den. Ladda sedan bryggaren och ställ klockan på 9.45 så vaknar du av bryggarbubbel och förföriska dofter. Funkar kanske bäst om du bor i en etta med kokvrå iofs. Nästa tips är en nödlösning som jag tänkte ut för några år sedan, eftersom jag också har sjukt svårt att komma ur sängen om morgnarna. Skaffa en 500W halogenlampa, av den typ som förekommer på byggen och i verkstäder. Häng den i taket ovanför huvudkudden (noga beaktande att sådana lampor brukar ha ett säkerhetsavstånd om någon meter till brännbara föremål). Koppla till sagda kopplingsur. Vakna av att skiten imiterar en supernova rätt genom ögonlocken på dig. Sista tipset (och funkar inte detta är det nog kört är jag rädd) är att montera eldrivna jacks på benparet på ena sidan sängen. Sen ställer du in motorn på att hissa upp den sidan med några centimeter i minuten, det borde gå rätt fort tills du bokstavligen får klamra dig fast i sängen om du inte vill gå upp. | |
| Miss_jk | 2007-04-04 09:41 | |
![]() | Jag brukar göra som Wazoo föreslår; en skitjobbig väckarklocka som jag ställer ute i hallen. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-04-04 21:42 | |
![]() | *ASG* veggie | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-04-04 21:51 | |
![]() | hahaha, skrattar åt veggies eminenta tips. Nr 2 vart klart bäst, har man tur får man sig en skaplig bränna med. | |
| sagogrynet - Ej medlem längre | 2007-04-04 21:57 | |
![]() | Hahaha - kom du upp med hjälp av nån av ovan nämnda goda ideer, Macson, eller sover du än? | |
| åsnis | 2007-04-04 23:17 | |
![]() | 1) se till att någon sover över hos dig - serviceminded som du är stiger du upp och fixar frukost(?) 2) om 1) misslyckas - bjud in någon på brunch 10.30 3) beställ telefonväckning, lägg telefonen långt borta 4) beställ pizza med utkörning, då får du frukost också 5) skaffa hund | |
| Qårn | 2007-04-04 23:39 | |
![]() | Utan att tänka ställ ner fötterna på golvet och det finns ingen återvändo. | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2007-04-05 00:00 | |
![]() | hehe eller gå å lägg dig i tid? har aldrig lyckats med det dock.. sängen är mycket skönare på morgonenen! det enda knep jag har är att ställa klockan på snooze efter tillräckligt m ånga gånger så går manupp för då är man vaken å tillräckligt sur. | |
| kaprifolia | 2007-04-05 00:10 | |
![]() | Äh, varför satsa på att bli morgonmänniska när man har så mycket roligare som nattuggla? Sov du med gott samvete till klockan tolv imorgon. :) | |
| auranita | 2007-04-05 00:11 | |
![]() | Macson; antingen är Du morgon- eller nattmänniska. Varför med våld gå mot naturen? Njut av Ditt påsklov, sov tills Du vaknar, det tänker jag göra! Vi har fastnat i gamla moralregler, där morgontimmarna är mer värda än kvällstimmarna. Alla timmar på dygnet är lika mycket värda, det här samhället skulle rasa ihop utan nattjobbare. Men om Du ändå vill vakna pigg i tidig morgonstund, så rekommenderar jag; God sömn (ta ett varmt bad/kokhet dusch/bastu före sänggåendet) avslappnade kvällsgymnastik med Din bästa vän (förskönande omskrivning), eller varför inte en kopp kamomillte? Ha ett glas juice på nattygsbordet, favorittofflorna bredvid sängen, kaffekokaren laddad. Om inget annat hjälper, låtsas att Du skall resa på drömsemester - vart som helst-, ingen missar flyget, hur trött man än är! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-04-05 10:05 | |
![]() | Skulle verkligen vilja göra som anitam och kaprifolia skriver.... Vem vill ta hand om mina barn i påsk?? ...eller förresten, Macson du kan få låna mina barn.... då MÅSTE man stiga upp (inte ap-tidigt, men vid åtta-nio i alla fall)....och då får jag sovmorgon!!!! *fan va smart jag är* | |
| Dyslekso | 2007-04-05 14:44 | |
![]() | Köp en electrocutie(R)-madrass, finns att beställa på nätet. 1500 kr men det var det värt, kan jag säga. Madrassen varnar dig först med en ljudsignal. Har du inte klivit upp efter 5 minuter börjar du få elchocker som gradvis ökar i styrka. Trycksensorer känner av om du klivit upp, och sängen behåller sitt "aktiva läge" under 60 minuter, så det går inte att "lura den", genom att ställa sig upp och sedan smyga ner i sängen igen. T o m de värsta sjusovarna lär sig att skutta ur sängen vid signalen, tro mig. | |