Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| shadedmoon | 2005-11-05 21:10 | |
![]() | Fler pokerspelare här? Som småbesatt f.d. pokerspelare undrar undertecknad om det finns fler pokerspelare som upptäckt att likheterna mellan texas hold'em och scrabble är ganska många. På det fundamentala spelstrategiska planet då? | |
| HumbleBug | 2005-11-05 22:52 | |
![]() | Jo, poker är kul . . . om man spelar live. Texas hold´em på datorn är det tråkigaste jag vet. Där är det bara att vänta, vänta och vänta på en bra hand . . . vilket ibland är väldigt sällsynt. | |
| Jakejoker | 2005-11-06 00:00 | |
![]() | beror väl på vilken typ av bord du sitter vid, humblebug? spelar du fixed limit så är det såklart bara att sitta och vänta på AA (nästan iaf), men prova PL och NL så ska du se att det minsann kan hända saker även om man inte har sjukt bra händer... | |
| shadedmoon | 2005-11-06 01:17 | |
![]() | En grej mellan poker och scrabble är ju just "dynamiskt värde" hos kort resp. brickor. Beroende på vilka brickor man har på stället och på brädet, kan generellt svåra ställ vara klart bättre än generellt lätta sådana. Precis som AA är en död mans hand på rivern på ett KcJc9cAcQc - bord. | |
| Algazoth | 2005-11-07 03:37 | |
![]() | Jag håller med dig helt shadedmoon. Scrabble och NL Hold'em har många likheter och jag tycker lika mycket om båda :) | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2005-11-07 04:49 | |
![]() | visst finns det likheter, men givetvis för fler pokerformer än bara hold'em | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2008-08-12 00:06 | |
![]() | Spelar lite live imellanåt samt på svenska spel. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-12 07:40 | |
![]() | Ja, jag spelar poker. På nätet är det bara TH som gäller men IRL blir det en del annat också, men ändå med tonvikt på TH. Visst finns det en del likheter mellan pokerspelande och scrabble, det är dock lättare att vårda en dålig hand i poker än ett dåligt ställ i scrabble. På nätet är det ju omöjligt att "bluffa" igenom ett icke godkänt ord (iaf här på Beta som ännu inte har utmaning som spelform), medan det IRL möjligen kan gå (har inte medvetet använt mig av det inom scrabblen, ännu så länge, kanske ska tilläggas ;) :) I poker däremot kan en dålig hand ändå inbringa en stor pott, om du har tajming att spela den skickligt och i rätt läge. | |
| bluebite | 2008-08-12 08:55 | |
![]() | ja, spelar poker, NL Hold'em. Bara IRL, blir bara irriterad av att spela det på nätet. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-12 09:17 | |
![]() | Mm, det kan vara oerhört frustrerande med nätpoker, eftersom det finns klabbarpare med alldeles för mycket pengar i förhållande till "vett". Kan dock rekommendera freezeout-turneringar. Överlever man bara första timmen och går in i pausbreaket med en någorlunda hygglig stack, brukar det vara tämligen lätt att ta sig till pengarna (förutsatt att man inte åker på en bad beat, det kan ju hända även den "bäste", eftersom poker även inbegriper ett turmoment). De flesta klabbisarna har eliminerats och resterande timmar brukar bjuda på understundom riktigt bra och roligt spel. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-08-12 09:43 | |
![]() | Dont believe the hype | |
| le-lou | 2008-08-12 10:01 | |
![]() | yup jag lirar också med jämna mellanrum. Kul men lite småfarligt ...:) | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2008-08-12 10:04 | |
![]() | Har börjat igen efter långt uppehåll :). Börjar komma igång. Men det är småfarligt måste jag hålla med om :) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-12 10:11 | |
![]() | Det behöver inte vara så farligt, om man arbetar upp en diciplin som man sedan bibehåller. Spela _aldrig_ med högre insatser än din ekonomi tål - drömmen om snabba pengar kan förvandlas till svidande förluster istället. Kommer du in i en svacka - våga låta pokern stå tillbaka ett tag. Ta en paus och kom över dina "rimliga" förluster innan du ånyo återvänder till spelandet. Poker ska mestadels vara roligt, även om frustration är en del av spelet. Och sist, men absolut inte minst - försök aldrig "vinna tillbaka" dina förlorade insatser när du är i affekt. Det kan sluta med att du tappar resonligheten och bara eldar på, i ren ilska. | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2008-08-12 10:18 | |
![]() | hehe, pottränad, är det mig du beskriver i slutet ?, neh skämt åsido. Jag brukar kunna hålla lugnet och sluta om det går dåligt eller om det har gått bra också för den delen, ta vinsten och vara nöjd helt enkelt.. Sen så ka man ju givetvis ha en spelbudget per månad. Ryker den första given så får man helt enkelt vänta tills nästa månad! | |
| Teppy | 2008-08-12 13:57 | |
![]() | ja, jag spelar på pkr. | |
| Tweed - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:04 | |
![]() | går det att spela utan "riktiga" pengar inblandade på nätet? | |
| Angus | 2008-08-12 14:04 | |
![]() | Jag vann 600 igår.. Hemmaturnering med polarna. HATAR nätpoker! | |
| Angus | 2008-08-12 14:05 | |
![]() | Tweed. Ja. Alla sajter erbjuder "playmoney". | |
| King_J | 2008-08-12 14:13 | |
![]() | Jag livnär mig på poker och tycker även betapet är skoj. Vissa likheter finns absolut, det är jag beredd att hålla med om. Däremot är jag en fisk på betapet i jämförelse =) | |