Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 705 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Angeloflove | 2007-04-20 18:10 | |
![]() | Snapsvisor Börjar det inte bli dags att värma upp inför sommaren nu? Kläm i med eran bästa snapsvisa. Tjohej! | |
beaca | 2007-04-20 18:23 | |
![]() | Å silla hu går på djupet bland torsk å makrill Å silla hu går på djupet bland torsk å makrill Hu mör inte illa av'et å tar en sup när hu vill Hu mör inte illa av'et å tar en sup när hu vill Skål! | |
Sombatic | 2007-04-20 21:05 | |
![]() | Vad i allsin da´r Har du brännvin kvar é du sparsam eller snål? SKÅL | |
Sombatic | 2007-04-20 21:07 | |
![]() | Snapsen kallas också göken Snapsen kallas också göken Får jag lov får jag lov att byta byxor med fröken Jag beklagar min herre Jag beklagar min herre Men jag har men jag har inga byxor dessvärre SKÅL | |
sarlina | 2007-04-20 21:29 | |
![]() | Förr än rosig morgon lyser över Himmelmora kam, se,då bärs där ut en död ifrån Berga by. Han bär gravölshatt och skinnpäls, han har piska i sin hand, och mot knäna står hans gröna paraply Haderian, hadera, haderian, hadera, och mot knäna står hans gröna paraply. Skål! Melodi Flottarkärlek | |
Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-20 23:13 | |
![]() | BIRA BIRA BIRA - BÄRS BÄRS BÄRS | |
smeknamn | 2007-04-20 23:16 | |
![]() | Vet inte riktigt hur man ska beskriva melodin, men det ska vara lite glatt :) Vi vill ha flera ryssar uti rymden, å vi hoppas att de aldrig kommer ner igen, vi vill ha flera ryssar uti rymden, å vi hoppas att de aldrig kommer ner igen – Juri Gagarin, Juri Gagarin, vi vill ha flera ryssar uti rymden, å vi hoppas att de aldrig kommer ner igen. Vi vill ha flera norrmän uppå fjället, å vi hoppas att de aldrig kommer ner igen, vi vill ha flera norrmän uppå fjället, å vi hoppas att de aldrig kommer ner igen – Mette Marti, Mette Marit, vi vill ha flera norrmän uppå fjället, å vi hoppas att de aldrig kommer ner igen. Vi vill ha flera svenskar på Mallorca, å vi hoppas att de aldrig kommer hem igen, vi vill ha flera svenskar på Mallorca, å vi hoppas att de aldrig kommer hem igen – Göran Persson, Göran Persson, vi vill ha flera svenskar på Mallorca, å vi hoppas att de aldrig kommer hem igen. Vi vill ha flera finnar uti bastun, å vi hoppas att de aldrig kommer ut igen, vi vill ha flera finnar uti bastun, å vi hoppas att de aldrig kommer ut igen - Ei saa peittää*, Ei saa peittää, vi vill ha flera finnar uti bastun, å vi hoppas att de aldrig kommer ut igen. Vi vill ha flera supar ner i strupen, å vi hoppas att de aldrig kommer upp igen, vi vill ha flera supar ner i strupen å vi hoppas att de aldrig kommer upp igen – Kosken Korva, Kosken Korva, vi vill ha flera supar ner i strupen å vi hoppas att de aldrig kommer upp igen. SKÅL! * Finska för ”Får ej övertäckas” | |
LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-04-22 18:30 | |
![]() | Ingen snapsvisa, men däremot en ramsa: Armen i vinkel, blicken i skyn så var det menat, whisky och renat vårt mål - alkohol Skål, kamrater, skål! | |
LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-04-22 18:31 | |
![]() | Men jag kan en snapsvisa också... Helan går... Den funkar i alla lägen. | |
LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-04-22 18:35 | |
![]() | Och en tíll: Melodi: Du käre lille snickerbo Till spritbutiken ränner jag och bankar på dess port (knack knack) för jag ska ju bli full idag och detta ska gå fort. Spritkassörskan sa goddag, hur gammal kan min herre va har du nåt leg ditt jävla drägg, annars kan du ta och dra. Detta var ju inte bra, för jag ska bli full idag. Men plötsligt en idé jag fick - dom har ju sprit på Shell! Den röda drycken rinner ner.... nu kan jag inte se nåt mer! | |
Fjante | 2007-04-23 01:38 | |
![]() | joh: jag har lärt mig "vårt mål alkhohol - för dem som tål - skål!" fast det är väl en smaksak! Vinnaren av SM 2005: Melodi: Nu är glada julen slut "Om man bara tar en smutt, smutt, smutt utav denna lilla hutt, hutt, hutt har man ganska mycket kvar men se den som spar han har inte särskilt roligt." eller helt enkelt www.snapsvisor.eu | |
Militärbyxa - Ej medlem längre | 2007-04-23 05:35 | |
![]() | Vet inte om det här ämnet lämpar sig särskilt väl på en sida där barn vistas. Tycker nog att man ska hålla en väldigt låg profil när det gäller propagerande av alkohol och droger. | |
Nunnan Green - Ej medlem längre | 2007-04-23 14:32 | |
![]() | Instämmer verkligen med Militärbyxa! Just därför vill jag bidra med en mer barnvänlig variant. Melodin är både trallvänlig och välkänd bland de allra yngsta festdeltagarna. Därför behöver inte barnen känna sig utanför, utan kan delta i den musikaliska festgemenskapen. Tycker själv den är oerhört pedagogisk och fostrande då den på ett lättillgängligt språk - på ett mycket tydligt sätt - förklarar faran med att inmundiga rusdrycker för de allra yngsta församlingsmedlemmarna. (Notera särskilt sensmoralen i vers två.) Melodi: Bamses visa. Jag ska festa, ta det lugnt med spriten ha det roligt utan att bli full. Inte krypa runt bland festeliten, ta det varligt för min egen skull. Jag är skitfull, däckar först av alla missar festen, men vad gör väl det? Blandar hejdlöst öl och gammal filmjölk kastar upp på bordsdamen brevé. För att ytterligare förstärka budskapet brukar vi på våra firmafester låta den nyktraste sjunga vers ett medan den mest överförfriskade framför vers två. Lite senare på kvällen - då samtliga är kanon - brukar vi ge oss i kast med att framföra den i kanon. Ibland, men inte alltid, brukar vi dessutom skämtsamt travestera devisen: Tomma tunnor skramlar mest och istället använda uttrycket: Fulla nunnor sk(r)ålar mest. | |
BigBow - Ej medlem längre | 2007-04-23 14:35 | |
![]() | På midsommar sitter väl barnen med runt bordet då alkoholen flödar och sångerna sjungs, so what? | |
BigBow - Ej medlem längre | 2007-04-23 14:38 | |
![]() | Jag menade, att om sånt ändå sker runt midsommarbordet så spelar väl inte en tråd på betapet någon roll. | |
Dille - Ej medlem längre | 2007-04-23 16:11 | |
![]() | hahah the nunnan green regerar!!! | |
Militärbyxa - Ej medlem längre | 2007-04-23 16:14 | |
![]() | pluttilutt prince då.. | |
BigBow - Ej medlem längre | 2007-04-23 17:06 | |
![]() | Det är väl ändå jag som ska säga den repliken!? Här är en visa enbart för dig Militären Hej på er bröder alla nu ska vi supa till dess vi falla och brännvinslitern den är för liten den är för liten för oss alla Och en gång när jag är döder och lagd mellan tvenne bröder begrav mig, begrav mig i en brännvinskällare på Söder Och på min gravsten skall det stå ristat med tvenne små enkla rader: /: "Här vilar det en fyllebror som alltid var så god och glader" :/ | |