Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 18 065 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| GeorgeBaluba | 2007-04-26 20:25 | |
![]() | Ord med W? Jag la precis FLOw och wC. Hur många ord finns det med w? | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-26 20:30 | |
![]() | WOK, WOKA, KIWI, SHOW, WATT, WIRE, YAWL, BOWLA, CLOWN, CRAWL, CRAWLA, SHOWA, SQUAW. SWEET, SWING, TWEED, TWIST, TWISTA, WHIST, COWBOY, NEWTON, WEBBEN, WHISKEY, WHINSK, WIGWAM, WIENARE, SWEATER nu orkar inte jag hitta mer.... | |
| Maybach | 2007-04-26 20:33 | |
![]() | Är WAVE godkänt eller har jag bara fått för mig det? | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-26 20:38 | |
![]() | WAVE är inte godkänt | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-26 21:47 | |
![]() | Varför tipsa du om ett icke godkäntord .??????? Vad är det för vits ???? | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-26 21:49 | |
![]() | Vad yrar du om? | |
| bananafish | 2007-04-26 22:17 | |
![]() | jag säger detsamma...*WHINSK? antar att det var WIENSK som menades. jag gillar WIREÖGA. en dag sitter jag där med ?ÖGIERA och då jävlar. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-26 22:19 | |
![]() | Jaja blev lite fel där | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2007-04-26 22:56 | |
![]() | Western! | |
| Måns_E | 2007-04-26 23:47 | |
![]() | STEwARD är en av de enklare W-rullen som finns. | |
| Måns_E | 2007-04-27 00:39 | |
![]() | För övrigt så finns det 209 ord med W som man kan lägga enligt SAOL 12. Här kommer dom: Ord med 2 bokstäver: WC Ord med 3 bokstäver: WOK Ord med 4 bokstäver: FLOW, KIWI, SHOW, WATT, WIRE, WOKA, YAWL Ord med 5 bokstäver: BOWLA, CLOWN, CRAWL, SHOWA, SQUAW, SWEET, SWING, TWEED, TWIST, WHIST Ord med 6 bokstäver: COWBOY, CRAWLA, NEWTON, TWISTA, WEBBEN, WHISKY, WIENSK, WIGWAM Ord med 7 bokstäver: BASEDOW, BOWLARE, BOWLING, FAIRWAY, FORWARD, PLYWOOD, SLOWFOX, STEWARD, SWAHILI, SWEATER, WATTLÖS, WEEKEND, WESTERN, WHIPPET, WIENARE, WIENSKA, WIRELÅS, WIREÖGA, WOBBLER, WOLFRAM, WORKOUT Ord med 8 bokstäver: ARROWROT, BROWNING, BUNGALOW, CLOWNERI, CRAWLARE, CRAWLSIM, DRAGSHOW, GIGAWATT, GOODWILL, HAWAIIAN, HAWAIIER, HAWAIISK, KILOWATT, KROGSHOW, LIVESHOW, MALAWIER, MALAWISK, MEGAWATT, MODESHOW, PRATSHOW, RICKSHAW, RWANDIER, RWANDISK, SANDWICH, SHOWFILM, SPEEDWAY, STÅLWIRE, SVEPWIRE, TAIWANES, TEAMWORK, TERAWATT, TOMAHAWK, TRÅLWIRE, WALESARE, WALESISK, WALKOVER, WATTIMMA, WATTIMME, WEBBSIDA, WELLPAPP, WOKPANNA, WORKSHOP Ord med 9 bokstäver: ARROWMJÖL, BOTSWANSK, CASHEWNÖT, CRAWLNING, DARWINISM, DARWINIST, EDELWEISS, GESCHWINT, KIWIFRUKT, KUWAITIER, KUWAITISK, MALAWISKA, POWERPLAY, RWANDISKA, SNOWBOARD, TWEEDKJOL, TWEEDROCK, WALESISKA, WALLBOARD, WATTMETER, WEBBPLATS Ord med 10 bokstäver: BOTSWANIER, BOTSWANSKA, BUNGALOWBY, COPYWRITER, COWBOYFILM, COWBOYHATT, DOWNPERIOD, ENMANSSHOW, HAWAIIANSK, KUWAITISKA, ROTTWEILER, SCHWEIZARE, SCHWEIZISK, SHOWARTIST, SHOWNUMMER, SWEATSHIRT, SWINGMUSIK, TWEEDDRÄKT, WATTSEKUND, WEBBADRESS, WEBBLÄSARE, WELTERVIKT, WESTFALISK, WIENERBRÖD, WIENERKORV, WIENERSTOL, WIENERVALS, YAWLRIGGAD, ZIMBABWIER, ZIMBABWISK Ord med 11 bokstäver: BOWLINGHALL, BOWLINGKLOT, CIRKUSCLOWN, CLOWNUPPTÅG, HAWAIIMUSIK, NEWTONMETER, SANDWICHMAN, SCHWEIZISKA, SWAZILÄNDSK, TAIWANESISK, TWEEDKOSTYM, TWISTMELODI, WANKELMOTOR, WESTERNFILM, WHISKYGROGG, WHISKYPINNE, WIENERKRANS, WOLFRAMMALM, WOLFRAMTRÅD, ZIMBABWISKA Ord med 12 bokstäver: BESSERWISSER, BOWLINGKÄGLA, DARWINISTISK, HAWAIIGITARR, KILOWATTIMMA, KILOWATTIMME, PLYWOODSKIVA, SCHWEIZEROST, SHOWBUSINESS, SPEEDWAYBANA, SWAZILÄNDARE, SWAZILÄNDSKA, SWIMMINGPOOL, TAIWANESISKA, TERAWATTIMMA, TERAWATTIMME, WEBBANSVARIG, WEEKENDSTUGA, WHISKYBUTELJ, WHISKYFLASKA, WHISTSPELARE Ord med 13 bokstäver: BASEDOWSYMTOM, CENTERFORWARD, COWBOYSTÖVLAR, PLYWOODFABRIK, ROTTWEILERTIK, SCHWEIZERTYSK, SWEDENBORGARE, SWEDENBORGIAN, SWEETORKESTER, WEEKENDSTÄLLE, WELTERVIKTARE, WIENKLASSIKER Ord med 14 bokstäver: BASEDOWSYMPTOM, BROWNINGPISTOL, NEWFOUNDLÄNDSK, SCHWEIZERFRANC, SPEEDWAYFÖRARE, SWINGSÅNGERSKA, WIENKLASSICISM, WIENKLASSICIST Ord med 15 bokstäver: FORWARDSSPELARE, FORWARDSSTJÄRNA, NEWFOUNDLÄNDARE, RICKSHAWDRAGARE, SWEDENBORGIANSK, WELLPAPPKARTONG, WIENERSCHNITZEL | |
| Proletär - Ej medlem längre | 2007-04-27 00:51 | |
![]() | Schwarzwaldtårta då? :D | |
| Måns_E | 2007-04-27 00:59 | |
![]() | Svårt att lägga ord som är längre än vad brädet har rutor ;) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-04-27 01:53 | |
![]() | Inte om man spelar med antibrickor, som fungerar ungefär som deleteknappen. Tyvärr är dessa ännu inte uppfunna, men jag tror de kommer bli en hit! | |
| MonsterFrank | 2007-04-27 08:26 | |
![]() | Tänk att få rulla wELLp(A)PP...Ett W och tre P:n! | |
| ooord | 2007-04-27 09:41 | |
![]() | Tänk att få förlänga det rätt vanliga ORV med wIENERK !! | |
| ooord | 2007-04-27 09:42 | |
![]() | och ännu bättre att förlänga MonsterFranks wELLpAPP med KARTONG | |
| Dyslekso | 2007-04-27 10:43 | |
![]() | Den dag jag lägger wellpappkartong ska jag skänka något till de hemlösa. | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-04-27 10:53 | |
![]() | Ett nummer av Wallpaper att bre om sig med? | |
| reed | 2007-04-27 10:58 | |
![]() | Minnesregel: Om du kan lägga HARAKIRI utan att ha ett R på hand, kolla om det ligger ett fritt ANS på brädet, sedan är lyckan gjord. | |