Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 18 762 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| geupp | 2007-04-26 20:58 | |
![]() | Ordlekar Massor av roliga och mindre roliga "spel" återfinns där. Ett mycket populärt är Jeopardy. Jag startade därför ett Jeopardy i repris och trodde att det skulle bli lika uppskattat. Men av någon anledning är det bara någon gång som någon skriver där. Ingen rusning direkt. Jättetråkigt och jag kan inte förstå varför. Finns det någon här som brukar vara i Ordlekar och som har ett förslag till orsak. 20 frågor finns 4 olika trådar som alla går jättebra. | |
| MonsterFrank | 2007-04-26 21:02 | |
![]() | Har faktiskt ingen aning, personligen har jag hoppat av Jeopardy och aldrig skrivit i reprisen. Frågan är om det behövdes en uppföljare, men din idé om att det skulle gå bra med tanke på 20 frågor är klart intressant. Det kanske är så att det är populärare med 20 frågor än Jeopardy, och att uppföljare blir mer uppskattade till 20 frågor. | |
| blue_moon | 2007-04-27 00:24 | |
![]() | Tycker det räcker med ett Jeopardy åt gången. När det första "är slut", dvs när sidhänvisningarna fyller allt ledigt utrymme så att det inte går att skriva mer - då kommer vi med liv och lust att kasta oss över Jeopardy i repris. :) | |
| wainis | 2007-04-27 10:36 | |
![]() | Jag säger som blue_moon, jag ser ingen anledning att starta en exakt kopia av en tråd som redan finns. Därför skriver jag inte i den. Roligare om alla håller sig till samma, så blir det fler inlägg där. | |
| geupp | 2007-08-05 12:32 | |
![]() | Funderar fortfarande över detta, och tycker inte att svaren är tillfredsställande. Har någon funderat över varför alla skriver i 20 frågor som finns i 4 olika trådar. 2st 5-ordslekar och 3-4 tre-ordssagor. Kanske inte just ni som svarat här skriver i dom trådarna, men ni alla andra?? | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2007-08-05 12:46 | |
![]() | Jag startade Jeopardy 2006-05-06 klockan 09:53, den blev verkligen en långkörare och håller än, tror många kände att det blev "för mkt" med en till likadan. Personligen tycker jag "20-frågor"-trådarna borde räcka med en också, och att nån admin kan låsa 2 utav dom, där har det dock blivit någon "innegrej" med fler än en 20-frågors-tråd, konstigt nog. Håller med blue_moon och wainis där, snart kommer original-jeopardy att stängas eftersom den närmar sig rätt många inlägg, då blir det naturligare att gå över till din uppföljare. /M | |
| Seven Death | 2007-08-05 23:09 | |
![]() | Ja alla dessa "20 frågor" är ett mysterium för mig. "Jeopardy" brukar jag skriva i då och då; jag skrev även i reprisen när den var på förstasidan, i synnerhet när det senaste svaret i originalet var oinspirerande... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-05 23:28 | |
![]() | Jag delar din förundran över ordleksforumet. Det är nog bäst att inte grubbla för mycket på varför människor gör som de gör, men det är mycket möjligt att avdelningen är en guldgruva för den som är intresserad av psykologistudier. Det mesta jag skriver där är i alla fall pseudosjälvterapi. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-05 23:30 | |
![]() | Sedan kan man väl säga att människor gillar att ställa frågor, men de är sällan instresserade av svaren. Därmed är det kanske inte så konstigt att frågorna är populärare än svaren... | |