Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 131 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| systerrebell | 2007-04-29 01:18 | |
![]() | Vart ska man bo i Uppsala? I sommar måste jag byta bostad eftersom mitt hyreskontrakt löper ut. Nu sitter jag och letar första- och andrahandslägenheter i Uppsala, men eftersom jag bara bott i stan i 8 månader har jag inte full koll på vilka områden som man bör satsa på. Så, kom igen, vad ska man hålla utkik efter och vad bör man akta sig för? Stödord: student | |
| levakdörB | 2007-04-29 01:19 | |
![]() | Hos gubbi kasnke? | |
| Proletären - Ej medlem längre | 2007-04-29 01:24 | |
![]() | Varför vill man bo i uppsala? | |
| Skörbjugg | 2007-04-29 03:12 | |
![]() | Gottsunda ska du till. Du kommer älska det. | |
| nicke_bagare | 2007-04-29 03:13 | |
![]() | jag vet en kanon tjej i uppsala,hos henne hade jag flyttat till om jag skulle till uppsala:). | |
| systerrebell | 2007-04-29 04:22 | |
![]() | Jag har faktiskt alltid varit lite nyfiken på gubbi. Om jag kunde bo hos honom kunde han lära mig en massa svåra ord också. Mums. | |
| Elmis | 2007-04-29 08:57 | |
![]() | Jag vet ju inte riktigt vad du är ute efter. Det är ju inte det lättaste att få bostad i Uppsala. Och billigt är det inte heller. Ska du köpa? | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-04-29 10:11 | |
![]() | Man ska inte bo i Uppsala. Det är så dåligt vatten där. Mitt hår brukar se betydligt värre ut än på denna bild* så fort det kommer i närkontakt med det vattnet. Vad stoppar ni i Uppsalavattnet egentligen? (*Och då förstår ni hur risigt det är) | |
| falafelibröd | 2007-04-29 10:12 | |
![]() | Jag har bott i uppsala i 2 år nu och flyttat fyra gånger. Jag har bott på studentvägen, i Gottsunda, i Flogsta och på Kantorn. Jag kan ju säga dig som så att Gottsunda ska du hålla dig så långt borta från som du bara kan. Men resten, studentvägen, flogsta och kantorn är jättebra studentområden. Du kan få bostad på studentvägen bl a genom GH-nation. Flogsta är studentstaden då så klart, eller om det var nåt norskt företag som köpte upp det? nåja, kantorn är också studentstaden. Det finns ju såklart en massa andra fina områden i stan också, men då är det ju uppsalahem, apfastigheter eller typ bostadsrätt som gäller. Eller andrahand. Men studentområden är det jag gillat allra mest, eftersom det finns någon typ av "samhörighet" med grannarna, så det rekommenderas ju :) Lycka tilll! | |
| Huvudtvätt | 2007-04-29 10:17 | |
![]() | Om du skall hyra studentrum så är det väl bäst att det är centralt. Rackarberget eller Studentstaden, eller något av nationernas studentboenden. Annars får du väl köpa en lägenhet. Det börjar närma sig en miljon för en etta i stan. Jag antar att skörbjugg skojade om Gottsunda - det anses allmänt vara ett lite sämre område. | |
| sarlina | 2007-04-29 12:16 | |
![]() | I Lund | |
| Dyslekso | 2007-04-29 12:57 | |
![]() | Ännu ingen som anmärkt på "vart". Fantastiskt. | |
| Elmis | 2007-04-29 13:49 | |
![]() | Gottsunda har väl fått lite bättre anseende med åren? Värre med Gränby och Stenhagen numera tror jag... | |
| mjulven | 2007-04-29 20:07 | |
![]() | Borde vara relativt lätt att få tag på ett korridorrum mha av heimstaden eller studentstaden för tillfället, brukar vara rätt så lätt i början av sommarn. Ska du däremot köpa så kan jag rekomendera sommaro och eriksberg om du vill ha naturskönt eller Luthagen om du ska bo centralt. Det går också att få rum via nationer. Är du i direkt behov av bostad så byt till v-dala nation och flytta till döbelsgatan (finns nästan alltid plast där), fast å andra sidan är det 11 kvadrat där man delar kök, dusch och toa med andra i 16 per korridorer). Har även för mig att norrlands har relativt mycket bostäder, men vet ej tillgången. Ställen jag inte skulle rekomendera är gränby, sävja, gottsunda och salabackar. Men det beror mest på att färre studenter bor i dessa områden | |
| sjukt_bra - Ej medlem längre | 2007-04-30 02:24 | |
![]() | Gottsunda? du kan väl inte lura på hon den hålan? Rackarberget är schysst. | |
| Maybach | 2007-04-30 10:25 | |
![]() | Lyssna inte på Skörbjugg, det må vara lite billigare men det är inte trevligt i Gottsunda! Hade mina jumpalektioner där förra året, får räcka. | |
| Maybach | 2007-04-30 10:26 | |
![]() | Nu såg jag var Huvet skrev, - precis! | |
| kaprifolia | 2007-04-30 10:40 | |
![]() | Nicke du är gullig du... :) | |
| Nemi | 2007-04-30 11:33 | |
![]() | Värmlands nation har hypercentrala rum och lgh, ochmånga andra nationer med. Det borde inte vara svårt att hitta nån pånationerna nu vid denna tid, bärre i augusti.. ring runt och kolla. Att hitta en "civil" lgh försthand är inte lätt, jag köra och anmäler intresse men lyckas inte få något trots 6 år i kö. (Jag kan inte tänka mig gottsunda/stenhagen/eriks berg för så kan jag lika bra plendla från hemorten 5 mil bort typ). Det borde inte vara omöjligt för dig att hitta nåt, ring runt till nationerna :) | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-04-30 16:51 | |
![]() | Varför inte pendla dom 5 milen då och bo betydligt billigare/trevligare än i Uppsala, cyklarnas stad??? | |