Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sarlina | 2007-05-01 22:49 | |
![]() | Egendomliga böckar i din hylla Jag förutsätter att flertalet betapedister har en bokhylla och att denna bokhylla rymmer ett antal böcker. Bland dessa böcker döljer sig understundom mycket egendomliga alster som man ofta nog omfattar med särskild kärlek. Det finns också böcker som man bittert saknar, som saknas på antikvariaten men som man aldrig upphör att längta efter.Jag tänkte att det kunde vara kul att få både aparta älsklingar och absent friends redovisade på denna tråd. Kan man få lite synpunkter på den egna bokhyllan? En av mina egna älsklingar är en med möda reparerad häftad bok "Symboler Västerländska ideogram De icke-ikoniska grafernas semiotik" av Carl G Jungman utgiven 1974 på Fria akademins förlag. Den är en sorts flora över allehanda tecken och symboler där dessa kan examineras efter sitt utseende - mycket snillrikt och spritt spångande galet. En annan godbit är Lars Levi Laestadius "Fragmenter i lappska mythologien" utgivna av Harald Grundström 1959. Dom bittrast saknade är ett antal ungdomsböcker av Arthur Ramsome, framför allt "Svalans dal" | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-01 23:00 | |
![]() | Du gillar böcker va??? Var det inet du som startade böcker-på-toa-tråden??? ;-) Har inte så många egendomliga böcker, snickar-böcker, trädgårdsböcker, sy-böcker och Koontz-böcker som är sambons (lite King också...) En oväntad semester, var oväntad när man läste den... inte djup direkt, men riktigt kul. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-01 23:03 | |
![]() | Svensk - skånsk ordlista. Märklig bok. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-01 23:07 | |
![]() | kan behövas dock....;-) | |
| grandmamoses | 2007-05-01 23:14 | |
![]() | Ben Hogan "Modern golf", tryckt 1959 bl.a. Vad ska jag med den till? Men det är snygga teckningar i den. | |
| China Doll | 2007-05-01 23:16 | |
![]() | Vilket slumpartat sammanträffande! - "Värmländsk ordbok" står i min bokhylla. Den är t.o.m. skriven av en person som heter Warmland! (@_@) www.bokrecension.se/...91 46172076 =^.^= | |
| grandmamoses | 2007-05-01 23:36 | |
![]() | 1881 E.SEM A.S 1956 utgitt i anledning 75års jubileet (osprättad) "I anledning av vårt firma E. SEM A.s 75 årsjubileum 7.februari har vi latt utarbeide denne lille beretning." | |
| levakdörB | 2007-05-02 03:34 | |
![]() | Kannibaler och kungar - marvin harris borde platsa in här med lätthet=) | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-05-02 06:48 | |
![]() | Johnny Bode - Brokiga Förflutna. Utgiven 1950. Boken står ännu osprättad. | |
| sarlina | 2007-05-02 09:43 | |
![]() | Den tror jag att du bör sprätta snarast! Själv har jag efter visst letande återfunnit en godbit: "Sveriges siste skarprättare A.G. Dalman" nedtecknade minnen av sonen till Sveriges siste (senaste?) bödel. | |
| y not | 2007-05-02 10:03 | |
![]() | Kurze Elementar-grammatik der sanskrit-sprache av J.Gonda professor an der universitet Utrecht, 1948 och Hedström-Rendal Räknetabeller för läroverket, 1946 till ett pris av 2KR 20 öre är två favoriter Även Den snabba skriften En nybörjarbok i Melis stenografi, 1662, platsar här | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2007-05-02 16:21 | |
![]() | nya hembränningsboken(nu även med ritningar!) dialektord från redvägs härad teknos motorsågar | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-02 16:29 | |
![]() | "Världens berömdaste gangstrar" | |
| sarlina | 2007-05-02 16:33 | |
![]() | Bahasa Indonesia, lärobok i indonesiska språket för engelsktalande studerande. | |
| -Andreas- - Ej medlem längre | 2007-05-02 16:34 | |
![]() | Jag var rätt inne på djurpsykologi ett tag och en titel ställer sig i relief mot de övriga. Intressant men något apart läsning. Min hund får inte en blund - om insomnia hos våra fyrfota vänner, skriven av norskan Mette Griesen. | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-05-02 16:43 | |
![]() | Sarlina: Jag vet inte om jag vill. Den var ganska dyr och jag tycker om att ha den osprättad, dessutom verkar det ganska jobbigt att sprätta, hur gör man det? Med brevkniv? En annan smålustig bok: Jacques Le Goff, Ockraren och döden. Den handlar om medeltidens syn på ocker. | |
| Stepe543 | 2007-05-02 17:14 | |
![]() | Har väl egentligen inga direkt udda alster som kan konkurera med de ovan sagda. Men är oerhört stolt över min förstaupplaga av Sagan om Ringen, på engelska. Ska tydligen vara värd en del pengar om man tror dom som säger sig veta... | |
| sirspellalot - Ej medlem längre | 2007-05-02 17:22 | |
![]() | Utifrån de flesta andras perspektiv så är det väl en engelsk översättning av "De occulta philosophia" (renässansbok om magi) av Henry Agrippa. Utifrån mitt eget perspektiv så är "Grammatik på villovägar" (om roligheter i nutida svenska) en långt mycket mera bisarr bok ... | |
| sarlina | 2007-05-02 17:24 | |
![]() | Arme: Ja en brevkniv går bra. Du har rätt i att den är mer värdefull rent antikvariskt osprättad men innehållet..... Stepe:Det var en godbit!! Föstaupplagan av Sagan om Ringen bör sannerligen vara värd åtskilligt om den är i gott skick. | |
| två bakelser | 2007-05-02 17:44 | |
![]() | Tyvärr har mycket konstigt försvunnit ner i källaren pga platsbrist. Men jag har Min far är kannibal av Sten Bergman och Svensk ortsförteckning från 1980 utgiven av Postverket och Televerket. | |