Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 420

Forumkategorier

Användare Inlägg  
snorklan2007-05-09 19:55
Antal inlägg: 1686

Dumpa..
Är det nånsin ok att dumpa nån via sms? Om så.. i vilka fall? Eller kanske via telefon? Har det hänt dig nån gång eller skulle du kunna göra det?

Förföljt Får - Ej medlem längre2007-05-09 19:56
Antal inlägg: 84

ja det är oki om man är 9 år

Imaginos - Ej medlem längre2007-05-09 20:02
Antal inlägg: 623

Att bli dumpad via SMS måste kännas väldigt, väldigt förnedrande. Dumpning per telefon är inte mycket bättre det.

Självklart skall "dumping" ske - så att säga - IRL.
Men undantag kan finnas förstås. Om t. ex. "dumpningsoffret" varit otrogen, eller något annat nedrigt.

AnnikaP - Ej medlem längre2007-05-09 20:05
Antal inlägg: 207

Lustigt...diskuterade just detta med en väninna idag. Hon har under några månaders tid umgåtts med en kille från Makedonien. Han är lastbilschaufför och när han passerar vår stad träffas dom. Alltså inte så himla ofta utan kanske bara varannan helg ungefär. Nu vill hon inte träffa honom längre och undrade hur hon skulle göra. Jag tyckte hon kunde avsluta lite snyggt i telefon istället för att han helt i onödan ska köra hem till henne i tron att allt är som vanligt....och så kommer han dit och blir dumpad.

Jag tycker helt enkelt beroende på hur seriös relation man haft och hur länge...så kan det vara ok i vissa fall. Fast helst inte såklart...

levakdörB2007-05-09 20:11
Antal inlägg: 1471

Vad tänker snorklan på?

Det är fegt, inget som jag skulle kunna göra.

Slemmie2007-05-09 20:12
Antal inlägg: 129

En gång önskade jag att jag blivit dumpad per telefon...:

www.betapet.com/inde...am p;page=1

(mitt tredje inlägg..)

Forticert2007-05-09 20:22
Antal inlägg: 271

Jag har blivit dumpad via SMS en gång. Vi hade träffats via en dajtingsite och dejtat 4 gånger irl, sedan fick jag ett SMS där hon förklarade att hon tänkte ta tillbaka sitt ex. Det finns väl bättre sätt (och sämre) att bli dumpad, jag tyckte det var ganska OK ändå vi hade ju inte träffats så många ggr och den mesta kommunikationen hade vi haft på elektronisk väg. Men är det ett mer seriöst, längre förhållande är det aldrig OK att dumpa via SMS.

snorklan2007-05-09 20:25
Antal inlägg: 1686

Stackars stackars Slemmie.. Vilken jäkla knöl..

Vad jag tänker på? =) bara nyfiken på hur folk tycker och tänker..
Enligt en enkät som aftonbladet redovisade för hmm-antal månader sen så var det ganska många som både dumpat och blivit dumpade via sms. Ingen verkar ju tycka att det är okej, ändå är det många som gör det.. så hur kommer det sig? Bara det jag funderade på liksom..

HumbleBug2007-05-09 20:28
Antal inlägg: 1836

Lättjan är den naturliga vägen människan väljer under svåra situationer.

Brittson2007-05-10 15:45
Antal inlägg: 467

Hrm, jag gjorde nästan det en gång... gav en hint om det iaf, sen tog vi det på telefon eftersom jag bodde utomlands. Men är man verkligen ihop så är det inte ok att göra slut enbart via sms, tycker jag. Möjligen om man är 8 år och inte vill skicka en kompis.

Riverpoet2007-05-10 17:08
Antal inlägg: 1070

Är man seriöst ihop tar man det ansikte mot ansikte. Har man dejtat några gånger kan man ta det på telefon, men helst ansikte mot ansikte.

SMS skulle jag inte få för mig att använda.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-05-10 17:16
Antal inlägg: 1290

Face-to-face är modigast men läskigast, de flesta mina förhållanden har avslutats nätvägs (säg MSN) eftersom man då kan sitta hela natten och förklaras utan att på morgonen "inse" att man vill vara ihop med varann igen (eftersom det är kallt, mörkt och man är allmänt frusen om hjertat).

i96_sos - Ej medlem längre2007-05-10 18:25
Antal inlägg: 108

Senast jag dumpade någon så fanns inte ens SMS. Hmm, skrev jag verkligen det där *s*
Så det var bara irl som gällde, eller ev. via fast telefoni (Ja, det fanns då!) eller Telex.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-05-10 18:32
Antal inlägg: 1290

Hm! Jag har aldrig dumpat nån via FAX! Vore ju sååå 90-tal. Fan. Nån som är sugen på att dumpa mig via fax till min chef el min rektor? :P

Förföljt Får - Ej medlem längre2007-05-10 18:39
Antal inlägg: 84

Dumpa någon via blombud vore helfestligt. - Varsågod ett fång rosor och just ja - du är dumpad också.

grynkan - Ej medlem längre2007-05-10 18:40
Antal inlägg: 104

Jag har dumpat en kille via sms. Jag skäms jätte mycker över det nu i efterhand. Nog för att det va en hel del år sen. Men jag klarade verkligen inte av att se honom i ögonen när jag gjordet det, eller höra hans röst. Jag vet inte hur många gånger jag har bett om ursäkt till honom för det. Tycker fortfarande att det är pinsamt å säga det till folk..

falafelibröd2007-05-10 18:49
Antal inlägg: 782

Jag har blivit dumpad via telefon. Det var inte kul. Killen jag blev dumpad av och jag hade varit ihop till och från i ett år. Sen flyttade han till en annan stad för att plugga. Efter en månad var jag och hälsade på honom, allt var frid och fröjd, och han var sååå glad att jag var där, o oj vad han hade saknat mig. En vecka senare dumpade han mig via telefon. Jag ställer mig fortfarande undrande till 1: varför han inte kunde gjort det när jag var där? 2: varför han inte kunde gjort det ännu en vecka senare när han var ner till staden jag bodde i då? När han dumpade mig via telefon bestämde vi trots allt att ses när han skulle till min stad nån vecka senare, men nej då, när han kom ner så skickade han bara ett sms där han skrev att han "inte hade tid" att träffas.
Han sade dock att han gärna skulle hålla kontakten ändå, att han tyckte om att prata med mig och att jag fick ringa när jag ville.
Jag har fortfarande inte hört av mig till honom sen dess och det var 3 år sen nu. Snacka om att bli trampad på.
Så sms- och telefondumpning...nej tack!

_ina_2007-05-10 19:04
Antal inlägg: 6

Hade mitt första seriösa jag hade då jag var 16.Han 18. Han gjorde slut(var inte tillsammans så länge men..) visa sms.. Den chocken..
Jag var la den mognaste av mig o han så jag ringde upp till han 2 ggr på 10min.. Han svarade inte.. men men..
Han ångrade sig när han såg mig för 2 år sedan! HAH!! tönt.

_ina_2007-05-10 19:04
Antal inlägg: 6

*via sms.. inte visa.. :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?