Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 121 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BåtBosse | 2007-05-10 03:58 | |
![]() | Plastbåtar....suck Jag blir så jämrans trött på alla dessa nya plastbåtar och deras ägare. Ingen av dom verkar ha något vett i huvet. Landkrabbor! Tacka vet jag träbåtar. Inget går upp mot när solen ovanför rånocken en stilla majmorgon men på senare år så har dessa fartdårar med sina platsbåtar och högpresterande utombordare stört min morgonkaffe ombord på Sara II. | |
| Förföljt Får - Ej medlem längre | 2007-05-10 05:22 | |
![]() | Åh fan, kapten Haddock finns på riktigt. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-10 07:59 | |
![]() | Vad har du i pipan egentligen? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-10 11:55 | |
![]() | Åhhhh. plastbåt!!!! Vi ha en!! Den har legat upp-å-ner på land i säkert 20 år och eventuellt har växtligheten under den gått igenom botten.... | |
| blue_moon | 2007-05-10 15:23 | |
![]() | Jag har också en plastbåt, knappt tio meter lång med mast och ruff. Den går inte så fort, max sju knop för motor. Lite snabbare för segel i förlig vind. | |
| grandmamoses | 2007-05-10 16:08 | |
![]() | Håller med dig BåtBosse. Träbåtar Är bäst men ack så jobbiga att sköta. Men en lita plasteka med åror och trasig motor är väl inte så farligt? Blue_moon vad är det för sort? Jag skulle vilja ha en stortriss. | |
| blue_moon | 2007-05-10 16:48 | |
![]() | En Stortriss hade varit mer lagom för mig nu. Min bortgångne make ägde en fin liten träbåt och den vårdade han som sin ögonsten. Den såldes tillbaka till förre ägarens son, så den är i goda händer. Min bror och jag har en Albin Nova sen -82 och den är härlig att segla men börjar kännas lite väl stor att hantera på land. Svabba, polisha, vaxa, måla - plus sexton meter mast! Men vi har haft väldigt kul med den. Brorsans sambo är tyvärr inte alls intresserad och min särbo blir alltför lätt sjösjuk för att vilja ge sig ut på långsegling. Vi har bestämt oss för att sälja den men kan inte enas om när. :) | |
| blue_moon | 2007-05-10 16:52 | |
![]() | Liten båt har klara fördelar när det gäller att smyga sig på naturen, ljudlöst glida på grunt vatten och ta sig fram varsomhelst! | |
| grandmamoses | 2007-05-10 19:17 | |
![]() | Jupp :) | |
| blue_moon | 2007-05-11 17:06 | |
![]() | Instämmer i BåtBosses klagan. Det finns motorbåtsförare som tycker det är skitkul att dra på ordentligt och köra rundor nära segelbåtar som ligger hjälplösa och flaxar i bleke och dyning. Nötter!!! | |
| blue_moon | 2007-05-11 23:56 | |
![]() | Måste korrigera: Flertalet segelbåtar är försedda med motor och använder förstås den när vinden upphör. Men det är väl så påfrestande att försöka hålla båten på kurs med knappt styrfart när man blir störd av motordrivna sjöbusar som rör upp svallvågor. | |