Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 211 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kia | 2007-05-17 21:51 | |
![]() | brukar ni gå på auktioner? Älskar auktioner ,har köpt en damklocka i 18 k guld för 300 kr bla,,, och några silver saker.Bara att gå o titta på grejerna är underbart... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-17 21:52 | |
![]() | Har varit på många auktioner, men med väsande barnaskara minskar tiden. Annars är det kul med "bra" auktioner... | |
| Jesperus | 2007-05-17 22:19 | |
![]() | Jag och en polare var på auktion för ett par år sedan, vi tröttnade ganska fort och ställde oss istället en bit bort bakom en buske och skrek ut bud på all möjlig skit. Det var sjukt kul med en totalförvirrad och väldigt arg auktionsledare . Det hela slutade med att vi fick lägga benen på ryggen... :D | |
| Harry Potta | 2007-05-18 01:57 | |
![]() | Nej | |
| systerrebell | 2007-05-18 04:13 | |
![]() | Som liten blev jag ofta meddragen på auktioner på logar (utomhus alltså) av min pappa. Jag tyckte det var kul ända till dess att jag bestämde mig för att kissa i en slänt och den visade sig vara full av brännässlor. Jag vet att det inte var auktionens fel att jag brände mig som f*n, men det hjälper inte. Numera håller jag mig till loppisar. :-) | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-05-18 17:48 | |
![]() | Yepp, Tradera. | |
| Förföljt Får - Ej medlem längre | 2007-05-18 17:56 | |
![]() | Jag går så ofta jag hinner, gillar verkligen spänningsmomentet när man laggt ett bud på en fin tavla eller kanske ett sängbord med anor. Man/jag går oftast på aktioner med vissa mål som jag försöker nå, lägger gärna undan en buffert för att få just den specifika attiralj jag saknar. Men det är lite som betapet i mångt och mycket, finns alltid någon som bjuder över och då står man där och kokar i vredesmod. | |
| Förföljt Får - Ej medlem längre | 2007-05-18 18:07 | |
![]() | Har faktiskt en ganska kul historia att bjuda på. Detta var 2002 och jag var i smedjebacken som är en fin liten ort beläget cirka två mil utanför Ludvika. Jag var ute efter en hallspegel från tidigt 1900-tal och visste på förhand enligt kontakter att det skulle dyka upp en där. Utgångsbudet var klart över det jag hade förväntat mig så jag förstod att det kunde bli en svettig tillställning. Självklart fick jag ge mig till vika när en något korpulent och välfriserad dam med tunga guldsmycken runt handlederna trissade upp priset. Jag satte mig i bilen lite moloken och begav mig hemåt. Efter cirka två mil stannade jag för att ta en rökpaus, då hör jag ett svagt jamande en bit bort, där ligger en sargad katt. Jag ser att hon har ett halsband på sig, jag ringer upp ägaren som kommer efter att jag gett henne beskrivningen, tro fan att jag blir förbryllad när jag ser att det är damen som snuvade mig på hallspegeln som kommer. Vi skrattar åt det hela en kort stund innan hon som belöning ger mig spegeln. | |
| Kia | 2007-05-18 18:34 | |
![]() | Det var ju roligt att du din spegel iallafall. Det hände mig också en rolig grej eller inte direkt till mig utan till min kompis. Vi va på en auktion iSkene ,så där 10 år sen.Min kompis o hans fru pratade o lyssna inte så noga på vad det va som bjöds ut.Han va säker på att det var 6st kaffekoppar det gällde,o han bjöd o bjöd ,o han fick ropet.han blev gör lycklig över att ha fått kopparna så billigt som för en hundring,men man skulle se uttrycket i hans ansikte sen när han såg vad han hade ropat in,det va 6st gamla rostiga stekpannor.Efter det som hände har han fått heta stekpanne-kalle. | |
| Förföljt Får - Ej medlem längre | 2007-05-18 18:37 | |
![]() | Adam har fullt upp i morgon www.ifkmunkfors.se/d...te ntID=510 | |
| Lillråttan | 2007-05-18 22:25 | |
![]() | Jag har både köpt och sålt en del på Tradera, det är skoj. "Riktiga" auktioner blir det sällan. | |
| HumbleBug | 2007-05-19 00:30 | |
![]() | Varför skulle jag köpa saker som andra använt när jag kan köpa nya? | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2007-05-19 07:40 | |
![]() | De kanske är bättre använda än du klarar själv | |