Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 190

Forumkategorier

Användare Inlägg  
yayasout - Ej medlem längre2007-05-26 10:26
Antal inlägg: 1408

blivit husägare :)
yes. idag skriver jag och min käre sambo papper på ett hus! kan inte fatta ännu.

så nu tänkte jag att jag måste skapa en liten hustråd där man kan snacka renovering och smarta planlösningar.

myran_64 - Ej medlem längre2007-05-26 11:00
Antal inlägg: 3157

grattis!!
Stort? stor tomt? uthus?
Har precis köpt hus jag med och det börjar likna "drömkåken" med Björn Skifs :).. Allt som kan gå sönder har gjort det.
Men väggarna är jäkligt fint målade :)

ingson2007-05-26 11:09
Antal inlägg: 4285

Ett oombett gott råd:
Gör det inte till ett straffarbetsläger;försök inte göra allt på en gång.
Gör gärna en prioriteringslista.

yayasout - Ej medlem längre2007-05-26 11:15

tack!
det är en tegelkåk med lagom stor tomt för en gräsallergiker :D
ligger avsides i ett villaområde med sjöutsikt. det uthus som finns är en skitful gammal hundgård måste bort... snubben påstår att det ska vara en pool där istället men jag vet inte riktigt. senast jag kollade så sket vi inte pengar :D inget är väl egentligen i akut behov av renovering men man vill ju ha sitt prägel på det.

men "drömkåken" blir alltid vacker i slutet av filmen. är den stor också?

yayasout - Ej medlem längre2007-05-26 11:19

det är nog klokt ingson. ska försöka hålla oss från att stressa fram tusen saker samtidigt. än så länge är familjen liten nog för att bo på en våning också.

myran_64 - Ej medlem längre2007-05-26 14:13

jorå, hela 240 kvm och 5000 kvm tomt vid sjön.. ligger precis lagom från samhället med sina 1.8 km dit =).
Hundarna trivs och ungarna har fått växthus som nu innehåller: rädisor, potatis, lök, vaxbönor, ärtor och morötter, så dom har att göra..
gubben trivs bra i garagen och källaren *S*. Är nog bara jag som har lite tvivel om kvaliten på huset, men kärleken är blind så gubben ser inga fel alls han =)

illiterate - Ej medlem längre2007-05-26 14:15
Antal inlägg: 6521

Jag vill också ha hus. Skönt att slippa grannar som spelar elbas, konsertflygel, osv?

myran_64 - Ej medlem längre2007-05-26 14:21

Mycket, nu är det vi som väsnas. Kör gräsklippare, grästrimmer, motorsåg, hundarna skäller och ungarna har en minimoto!!

yayasout - Ej medlem längre2007-05-26 16:03

eller hur illiterate! för att inte tala om grannar som har två stora hälar att gå med på ovanvåningen. fyfan vad mina stampar... låter som hästar.
och vårat nuvarande datarum är en inredd garderob utan fönster på 2 kvm. blir skapligt varmt härinne när två koleldade datorer är igång. ska bli skönt med utrymme.

Juliya - Ej medlem längre2007-05-26 16:21
Antal inlägg: 53

Har bott i villa och hus . Bara fråga om råd om det är något du undrar om .
Är en duktig målare .bl.a. Skoj hoppad de går bra för er .**

Frispråkig - Ej medlem längre2007-05-26 17:19
Antal inlägg: 69

Gör ordning ett mysrum som ni ska ha som erat specilella rum. Ni kan ha små lekar när ni får poäng, svårt att förklarara men det är jättemysigt..lycka till med allt

Lillråttan2007-05-26 19:29
Antal inlägg: 4623

Bo in er innan ni ens börjar bestämma vad ni ska göra om.....

mamman - Ej medlem längre2007-05-26 23:41
Antal inlägg: 6379

Grattis!!
Vi har bott i vårat hus i sju år nu och vi ångarar oss INTE!!!!
Härligt med egen gräsmatta (trots sambons allergi) egent tvättstuga och allt annat som är vårt!!!
Vi har än inte renoverat klart vårt hus, och som det verkar blir det heller aldrig klart... Vi får leva med att vi ändrar oss (vi är inne på omgång två av renovering i köket).
Tips: saker som är dyrt (kök, badrum osv) bör renoveras i neutral stil. Det är så dyrt att plocka upp klinkers eller kakel när man inser ätt chockorange inte var rätt färg... Helst om det ligget lite värme under golvet...

tuta2007-05-27 06:03
Antal inlägg: 770

uff, grattis, kul för er!! hoppas ni trivs.
själv har ja just sålt mitt hus.. fyy vad ja äälskar o bo i lägenhet.. ;D

Koste2007-05-27 12:13
Antal inlägg: 423

Ett bra forum finns på
www.byggahus.se/forum/
Renovering ombyggnad osv. Kolla på det!

mamman - Ej medlem längre2007-05-27 13:30

Tuta:vad är det för fel på dej???

NEJ, jag skojjar!!! Men se vad olika vi är!
Jag skulle inte klara av att sätta mej i lägenhet efter att ha flyttat till hus.
Sen känner jag de som är tvärtom...

myran_64 - Ej medlem längre2007-05-27 13:33

Klart man måste bo in sig lite innan man börjar renovera, fast mitt hus hade gräsliga tapeter i hallen, röda medaljonger tillsammans med röd/orangea plastmatta, urk..
sovrummet hade gul/blå/grön-blommiga tapeter och brun/grön/blå heltäckningsmatta.. urk urk.. så jag bara måste måla lite på väggarna.. :)...
Fast nu väntar vi på storvinst så vi kan göra som vi vill ha det.. Till dess ritar vi ritningar och ändrar och har oss hela tiden. :)

mamman - Ej medlem längre2007-05-27 13:38

Vi har inte bytt kök än och det är en himla tur!
Jag har ritat upp en drömbild av köket och det är ändrat så många gånger att jag uppskattar att vi inte gjort det än.
Skafferiet där eller där, stort eller litet, frysen där eller där... spisen då?
överskåp? hyllplan? gå-in-i-skafferi? Stort skafferi i hela hörnet där?

MrsFlash2007-05-27 16:47
Antal inlägg: 240

Jag och min sambo/blivande make är på god väg att bygga hus. Ruskigt dyrt och det är det enda som håller oss tillbaka än så länge. Får man fråga er andra hur ni har det med ekonomin sen ni köpte hus?

mamman - Ej medlem längre2007-05-27 17:04

Vi räknade nooooga så att vi skulle ha råd att bo kvar!! Även med en A-kassa... Jag går i skolan nu och har lån från CSN och det funkar bra... Vi är inte stenrika, men vi överlever.
Räkna gärna med att det kostar mer än dom säger.... Det händer alltid något som gör att kostnaden stiger...

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?